stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region to nowa jakość spotkań biznesowych w branży turystycznej. Rozbudowana formuła workshopu to już nie tylko okazja do rozmów ale sprzyjająca przestrzeń dla zawierania trwałych i efektywnych partnerstw biznesowych, a dla regionu skuteczny sposób komercjalizacji oferty przyjazdowej.

Doświadczenia z roku 2013, kiedy to Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna podjęła się organizacji pierwszej edycji eventu pokazały, że potrzeba kojarzenia dedykowanych spotkań jest ogromna a kontynuacja działań konieczna. Zatem ambicją PROT stało się wykreowanie wydarzenia na jeszcze szerszą skalę, łączącego w sobie kilka kluczowych elementów istotnych dla sprawnego funkcjonowania gospodarki turystycznej regionu. Nie rozpraszamy energii, branża jest jedna, a cel wspólny dlatego do współpracy przy tym wydarzeniu zaprosiliśmy zarówno Międzynarodowe Targi Gdańskie, jak i Gdańską Organizację Turystyczną - podkreśla Krystyna Hartenberger - Pater, Dyrektor Zarządzający PROT. Takie partnerstwo pozwala na wypracowanie optymalnej formuły imprezy, która owocować ma przede wszystkim zwiększeniem udziału turystyki przyjazdowej na Pomorze.

Dlatego też pierwszy dzień to czas na indywidualne rozmowy stolikowe pomiędzy zagranicznymi tour operatorami, a branżą turystyczną ale również bogaty program szkoleniowy. Dzień drugi to tematyczne wizyty studyjne w regionie pozwalające zaproszonym gościom na poznanie oferty turystycznej, jak i zaprezentowanie destynacji pod kątem przygotowania do obsługi gości zagranicznych.

Nie zabraknie też okazji do networkingu i kontynuacji rozmów zapoczątkowanych w trakcie spotkań B2B. Wydarzenie Incoming Poland na stałe wpisane zostało w program wydarzeń Międzynarodowych Targów Gdańskich jako nowa formuła Gdańskich Targów Turystycznych realizowanych od tego roku jako Festiwal Czasu Wolnego. Długo szukaliśmy pomysłu na nową formułę targową, która łączyłaby potrzeby konsumentów i branży. Podział na dwie osobne imprezy wydaje się być rozwiązaniem idealnym. Wiosna to zatem impreza zorientowana sticte na klienta indywidualnego, a jesień sprzyja kontaktom biznesowym. Rozbudowany program INcomingu i równolegle ułożenie programu otwiera możliwość udziału pracowników różnego szczebla. Dział sprzedaży uczestniczy w rozmowach handlowych, a dział marketingu czy PR może skorzystać z jakościowej oferty szkoleniowej - komentuje Maciej Glamowski, Wiceprezes MTG S.A.

Tegoroczna edycja Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region poszerzona jest o kontrahentów z Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Niemiec, Ukrainy, Austrii oraz Włoch. Swój udział zapowiedział też jeden z największych tour operatorów japońskich HIS. Łącznie Organizatorzy spodziewają się około 40 hosted buyers nad selekcją których starannie pracują już od początku roku. Zależy nam aby zaprosić jak najbardziej reprezentatywnych partnerów z różnych dziedzin, które wpisują się w strategię marketingową regionu. Szczególny nacisk kładziemy zatem na zaproszenie tour operatorów specjalizujących się w turystyce medycznej i zdrowotnej, golfowej czy kulturowej - dodaje K. Hartenberger-Pater. Jest to dla nas duże wyzwanie, niemniej jednak takie podejście determinuje rynek usług i podejście konsumentów.

Długofalową strategię działań marketingowych regionu w dużym stopniu determinuje siatka połączeń lotniczych. Obecnie Gdańsk powiązany jest blisko 50 bezpośrednimi destynacjami, a przewoźnicy stali się kluczowymi partnerami w zakresie prowadzenia wspólnych projektów promocyjnych. Dlatego istotne jest umacnianie dotychczasowych relacji, jak i nawiązywanie nowych kontaktów z operatorami nowych połączeń. Stąd tegoroczna edycja Incomingu to udział przewoźnika Ryanair, który w ubiegłym roku uruchomił swoją bazę na lotnisku w Gdańsku, jak i Ukraińskich Linii Lotniczych, jako perspektywicznego nowego partnera.

Poza aspektem biznesowym Incoming Poland, Gdańsk&Pomorskie Region to również dawka świeżej wiedzy. O program merytoryczny dba Gdańska Organizacja Turystyczna, która do współpracy zaprosiła znane osobistości ze świata coachingu. Mateusz Kusznierewicz poprowadzi warsztat "Relacje biznesowe kluczem do sukcesu firmy". Z kolei Rob Davidson będzie prelegentem warsztatu "Wizerunek a tożsamość firmy". Podczas tego spotkania poruszane będą kwestie nowoczesnego wizerunku "on i off - line", tożsamości wizerunkowej przedsiębiorstw oraz arcyważną tematykę postrzegania zewnętrznego firm. 

Poza ambitnym programem i formułą spotkania, Organizatorzy stawiają na partnerstwo instytucjonalne. Integracja działań, sprawny mechanizm wdrożeniowy, współpraca z przewoźnikami i partnerami biznesowymi daje silny fundament dla stworzenia ambitnego i w pełni profesjonalnego wydarzenia biznesowego mającego szansę stać się flagowym eventem w kraju.

Uwaga: workshop ma charakter zamknięty, rejestracja uczestników została zakończona
zgłoszenia na szkolenie 27 X:
https://gdanskconvention.pl/pl/Incoming_Poland_panel_szkoleniowy

Data, miejsce: 27-28 października, Gdańsk, Amber Expo
Organizatorzy: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A., Gdańska Organizacja Turystyczna
Współorganizacja: Polska Organizacja Turystyczna
Partnerzy: Golden Tulip Gdansk Residence, Port Lotniczy w Gdańsku im. Lecha Wałęsy
Patronat: Samorząd Województwa Pomorskiego, Miasto Gdańsk