stat
Impreza już się odbyła
gru 7

sobota, g. 10:30

bilety 25 zł
ulgowy 1 zł

21 listopada - 9 grudnia 2024, g. 13:30

Gdynia, Promienna
bilety 10 zł
1. ORGANIZATOR:

Klub Turystów Pieszych Bąbelki
działający od 1959 r. przy Oddziale Gdańskim PTTK,
ul. Długa 45, Gdańsk 80-827

2. TERMIN I MIEJSCE IMPREZY:

Niedziela, 18 października 2015 r., Leśnictwo Gołębiewo w Lasach Trójmiejskich.
Baza imprezy znajduje się na jednym z dwóch parkingów leśnych, tym bliżej leśnictwa,
obok Kamienia Bąbelków (zobacz na mapie) zobacz na mapie Gdyni

3. DOJAZD/DOJŚCIE:
Od przystanku ZTM "Osowa - Obwodnica" na ul. Spacerowej ok. 1,5 km drogą asfaltową udostępnioną do ruchu samochodowego lub żółtym szlakiem "Trójmiejskim". Od Sopotu Wyścigi ulicą Mikołaja Reja ok. 4,5 km.

4. PROGRAM IMPREZY:

09.30 - otwarcie sekretariatu i przyjmowanie uczestników
10.00 i 10.05 - starty grup trasy szkoleniowej TSz (z instruktorami)
10.30 - godzina "0" dla wszystkich kategorii
12.30 - zamknięcie sekretariatu
11.30 -15.00 - meta wszystkich tras i zamkniecie imprezy

5. CELE ZAWODÓW:

- rozwijanie wśród młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania turystyki kwalifikowanej,
- podnoszenie ogólnej sprawności i zdrowotności uczestników,
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków InO,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- przyznanie punktów do klasyfikacji Pucharu Pomorza Gdańskiego w kategorii TZ oraz Młodzieżowego Pucharu Województwa Pomorskiego za rok 2015,
- szkolenie osób rozpoczynających zabawę z orientacją w terenie.

6. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:

Tomasz Jaworowski organizator InO nr 10/134/2013 - kierownik imprezy, instruktor trasy TSz
Daniel Nazaruk organizator InO nr 2/114/2011 - budowniczy trasy TZ
Rychu Betcher przodownik InO nr 464 - budowniczy trasy TP/TD
Waldek Jankowski organizator InO nr 13/137/2013 - budowniczy trasy TU/TM
Marcin Strusiński przodownik TP - instruktor trasy TSz, obsługa bazy i tras
Dorota Betcher przodownik TN, TKol. - sekretariat
Luiza Jaworowska animator InO nr 10/134/2013 - sekretariat
Michał Betcher - obsługa bazy i tras

7. UCZESTNICTWO I WYPOSAŻENIE:

W imprezie mogą brać udział wszyscy chętni, którzy mają ochotę spędzić trochę czasu chodząc z mapą po lesie. Zespół powinien posiadać: kompas, długopis, koszulkę na mapę, odpowiednie ubranie do lasu, dużą porcję cierpliwości, wpojone zasady czystej gry i sportowego zachowania oraz wytrwałość w dążeniu do celu.

8. RANGA IMPREZY:

zawody turystyczne, dzienne, piesze, rangi regionalnej (wojewódzkiej);
- do Odznaki InO: 2 punkty za udział w trasach TP/TD, TU/TM, TZ oraz 1 punkt za udział w trasie TSz.
- do Odznaki TP: tyle punktów ile kilometrów przebył uczestnik pod warunkiem wpisania trasy do książeczki.
Szczegółowe opisy tras i kilometraże do książeczek TP zamieszczone zostaną w protokole z imprezy.

9. KATEGORIE STARTOWE:

(stopniowane są rosnąco według trudności wydawanych uczestnikowi map, a nie według długości tras)

- TSz (szkoleniowa z instruktorami): To kategoria dla osób startujących na imprezie po raz pierwszy lub drugi jako zapoznanie z podstawowymi zasadami punktacji petetekowskich marszów na orientację i prawidłowych wpisów na karcie startowej. Po przebyciu z instruktorem tej około czterdziestominutowej trasy najlepiej będzie wziąć udział w trasie kategorii TP.
Chętni do udziału w trasie kategorii TSz powinni stawić się w sekretariacie imprezy przed godz. 9.50. Należy wtedy również zamówić minutę startową w kategorii TP zaznaczając, że powinna ona być późniejsza niż o godz.10.50

- TP: zespoły 1-5 osobowe. To kategoria dla początkujących czyli biorących udział w marszach na orientację po raz pierwszy, drugi czy nawet trzeci jeśli poprzednie starty nie mogły zostać uznane za udane. Jej trasa przewidziana jest jednak dla osób, które wcześniej wzięły udział w trasie szkoleniowej TSz lub znających już podstawowe zasady punktacji imprez na orientację PTTK. Jednak przede wszystkim znających zasady dotyczące prawidłowych wpisów na karcie startowej. Mapa tej trasy nie jest przekształcona.
Opiekunowie grup szkolnych proszeni są o rozstawienie czasowe poszczególnych swoich zespołów oraz wyczulenie młodzieży na zasady fair play, w tym nie zrywanie kredek, nie niszczenie lampionów i nie dokonywanie wpisów długopisem gdy nie jest to w pełni uzasadnione.

- TD: zespoły 1-3 osobowe dla dzieci do lat 13. Zasady podobne jak dla kategorii TP. Startują w niej zespoły biorące udział w Młodzieżowym Pucharze Województwa Pomorskiego w kat. TD.

- TU: zespoły 1-2 osobowe. To kategoria dla średniozaawansowanych czyli wszystkich, którzy czują się stosunkowo pewnie podczas marszu z elementami przekształceń mapy (wycięte, zamienione lub okręcone fragmenty mapy, ewentualnie lustrzane odbicia itp.). A przede wszystkim to kategoria dla osób już dobrze znających punktację wg zasad Komisji InO ZG PTTK.

- TM: zespoły 1-2 osobowe młodzież od 14 do 16 lat. Zasady podobne jak dla kategorii TU. Startują w niej zespoły biorące udział w Młodzieżowym Pucharze Województwa Pomorskiego w kat. TM.

- TZ: zespoły 1-2 osobowe. To kategoria dla zaawansowanych czyli osób biorących udział w eliminacjach Pucharu Pomorza Gdańskiego w kategorii TZ lub bardzo dobrze znających zasady oraz przede wszystkim trudną specyfikę tras.
Uwaga: specyfika ta ze względu na poważne przekształcenia mapy różni się zdecydowanie od tej na Harpaganie, Tułaczu, itp. długodystansowych marszach na orientację.

W kategoriach TD i TM prowadzona jest klasyfikacja Młodzieżowego Pucharu Województwa Pomorskiego za rok 2015 w marszach na orientację. Kategorie pucharowe zostaną rozegrane pod warunkiem zgłoszenia się co najmniej 2 zespołów. W innym przypadku uczestnicy wezmą udział w InO na adekwatnej innej trasie (TP lub TU). W kategorii TZ prowadzona jest klasyfikacja Pucharu Pomorza Gdańskiego.

10. ZGŁOSZENIA:

do środy 14 października 2015 r.
Zgłoszenia zawierające: wiek uczestnika, imiona i nazwiska, nazwę zespołu, kategorię startową oraz chęć udziału w trasie szkoleniowej pocztą elektroniczną na adres: inobabelki@gmail.com w ostateczności pod nr tel. 504 270 170 (najlepiej sms'em).

11. OPŁATA NA POKRYCIE KOSZTÓW IMPREZY:

- członkowie KTP Bąbelki (z opłaconą składką na rok bieżący) zgłoszeni w terminie 5 zł
- pozostali uczestnicy zgłoszeni w terminie 10 zł
- dla osób zgłoszonych po terminie. oraz osób bez wcześniejszego zgłoszenia opłata wynosi 15 zł.
- opłata za drugi start na tych samych zawodach (np. TP+TO albo TD+TM ) 5zł
- nauczyciele startujący z grupą 10 osobową wnoszą opłatę 1zł

Osobom zgłoszonym na starcie nie gwarantuje się pełnych świadczeń.
Wszystkie opłaty przyjmowane będą w dniu imprezy w sekretariacie.

12. ŚWIADCZENIA:

- mapa dla każdego uczestnika,
- wklejka dla każdego uczestnika,
- potwierdzenie punktów na OInO i OTP pieczęcią przodownicką,
- dużo świeżego leśnego powietrza i drobny poczęstunek na mecie,
- wyniki i protokół na stronach www.babelki.pl oraz pkino.gdansk.pttk.pl

13. INFORMACJE DODATKOWE:

Tomasz Jaworowski, tel. +48 504 270 170

14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

- impreza odbędzie się bez względu na pogodę,
- uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują na własną odpowiedzialność,
- za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
- na zawodach obowiązuje punktacja według Zasad Komisji InO ZG PTTK,
- zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń,
- ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.