William Bennett stworzył projekt Cut Hands w 2007 roku, początkowo by eksperymentować z mało znaną kolekcją instrumentów perkusyjnych z Ghany w wolnych improwizacjach oraz innych oryginalnych typach eksperymentów dźwiękowych.
W 2002, zainspirowany umiejętnością haitańskich muzyków vaudou do tworzenia niesamowicie mocnej muzyki prawie bez wykorzystywania technologii, jako pierwszy zastosował instrumenty djembes i doundouns w klasycznym utworze "Wriggle Like A Fucking Eel" 12" formacji Whitehouse. Wielu przedstawicieli sceny noise/industrial uznało obranie tego kierunku muzycznego za radykalne posuniecie. Ośmioletnia praca nad nagraniami została uwieńczona docenionym przez krytyków i doskonale sprzedającym się albumem Afro Noise I. Muzyka Cut Hands była także często wykorzystywana w filmach VBS, m.in. "Liberia" (2009) i "Mandingo" (2010).
muzyka alternatywna - koncerty w Trójmieście
Artysta, poza pracą nad aktualnym "afro-noisowym" projektem Cut Hands, zaangażował się także w projekt eksperymentalny masowej hipnozy, "Extralinguistic Sequencing" (Pozalingwistyczne Sekwencjonowanie), którego premiera odbyła się w galerii Tate Britain pod koniec 2010 roku. Wygłaszał też wykłady na festiwalach muzyki i sztuki oraz w instytucjach artystycznych w Wielkiej Brytanii, Japonii, USA, Australii i Szwecji - między innymi: Film Akademie (Niemcy), Edinburgh University, Tate Britain, CCA Kitakyushu, Yokohama Arts Triennale, Ogilvy Mather (Niemcy).
https://www.myspace.com/cuthands
Kurator: Łukasz Szałankiewicz
Wydarzenie z cyklu InProgress zorganizowane w ramach Festiwalu BRIT CULT. Więcej na https://pl-pl.facebook.com/BritCult