stat
Impreza już się odbyła
gru 1

niedziela, g. 18:30

Gdynia,
Wstęp wolny
mar 22

sobota, g. 20:00

Gdańsk Sopot,
bilety 180-530 zł
Kup bilet
CSW Łaźnia zaprasza na koncert z cyklu: In Progress: Martin Küchen

koncerty w Trójmieście


Marti Küchen urodził się 1966 r. w Eskilstuna, Szwecja. Planował naukę gry na perkusji, ale jego rodzice nalegali na naukę gry na flecie. Był to jego główny instrument od 9 do 20 roku życia. Jako 13-latek zaczął śpiewać w grupie rockowej, która rozpadła się po paru latach, jednak Küchen nie przestał śpiewać. W latach 1985-1987 uczęszczał do Music School of Skurup w Szwecji. Szkoła ta była silnie ukierunkowana na edukację jazzową. Kiedy jako saksofonista tenorowy próbował namówić basistę, perkusistę i pianistę do wspólnego grania standardów w klimacie Aylera, został wyśmiany. Były to bowiem czasy "Spyro Gyra" i fascynacji keyboardami. W latach 1985 - 1987 Küchen grał w metrze, a także na ulicach Szwecji i reszty Europy. W 1992 po raz pierwszy zetknął się z " muzyką improwizowaną", łącząc to z inspiracją grupami takimi jak: GUSH, Lokomotiv Konkret and Iskra. W latach 1995-1997 jako klezmer, zainspirowany Cirque Noveau, odbył tourne po Skandynawii i reszcie Europy. W 1995 roku wyjechał do Gwinei w Zachodniej Afryce, gdzie przez trzy tygodnie miał uczęszczać na kurs tańca, jednak skończyło się na graniu w zespole Alphones Suomas w górniczej dzielnicy Gwineii. Od 2000 r. koncertuje z takimi artystami jak: Phil Minton, Sirone, Mark Sanders, Burkhard Beins, Andrea Neumann, Tony Wren, Cloudchamber, Tony Bevan, Luc Houtkamp, Joe Williamson. W 2003 r. napisał i wykonał muzykę do przedstawienia teatralnego "Maszyna Woyzecka" wystawianego przez "Teatermaskinen", niezależną grupę teatralną z Riddarhyttan, Szwecja - www.teatermaskinen.com Od 2004 r. tworzy instalacje dźwiękowe do prac artystki Kateriny Mistal.

Przed koncertem krótkie przedstawienie - promocja płyty: "Exploratory Music From Poland vol 1" bardzo ważnej dla promocji i ukazania aktualnej współczesnej muzyki z naszego kraju. Poprowadzi ją Marcin Barski z Audiotong. Płyta "Exploratory Music From Poland vol 1" to pierwsza tak znacząca prezentacja nowej polskiej muzyki w Wielkiej Brytanii i na świecie. Wyprodukowana przez Fundację AudioTong i Instytut Adama Mickiewicza w ramach Polska!Year 2009-2010, będzie darmowym dodatkiem do czerwcowego wydania prestiżowego magazynu The Wire, dzięki czemu trafi do blisko 10 tysięcy prenumeratorów pisma - artystów, kuratorów, promotorów i słuchaczy na całym świecie. Na płycie znajduje sie 17 nagrań zarejestrowanych w ciągu ostatnich dwóch lat przez najciekawszych artystów reprezentujących to, co w polskiej muzyce może nie najbardziej popularne i znane, ale z pewnością najciekawsze i nowatorskie. Od inteligentnego pastiszu (projekt Paristetris Macia Morettiego i Marcina Maseckiego) po elektroakustyczne, awangardowe kompozycje Marka Choloniewskiego i Roberta Piotrowicza, od nawiązującego do tradycji polskiego jazzu i dekonstruującego ją Slug Duo (Jakub Suchar / Gerard Lebik) po wolna improwizacje Ensemble56, od eksperymentalnej wizji klubowej elektroniki duetu Aabzu po muzyczny performance Grupy KOT - płyta jest przekrojowym zestawieniem aktualnych poszukiwań polskich artystów. Oprócz płyty uruchomiona zostanie także strona internetowa zawierająca szczegółowe informacje o projekcie, zawierająca także alternatywna selekcje w postaci darmowych plików mp3. Strona ta będzie również mocno promowana w The Wire i innych specjalistycznych mediach na świecie. Zawarta w tytule kompilacji informacja, iż jest to pierwsza część prezentacji otwiera pole do dyskusji nad tym czym jeszcze i w jaki sposób możemy sie chwalić na świecie. Do jakiego stopnia to, co powstaje w Polsce podąża za światowymi trendami, a na ile jest oryginalna jakością? Na ile muzyka z Polski jest czytelna poza lokalnym kontekstem?