stat
Impreza już się odbyła
Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Podobnie, jak w poprzednich edycjach wybrane elementy programu teatralnego będą połączone z projekcjami filmowymi, które odbędą się w Kinie Kameralnym w Gdańsku w dniach 18 września do 3 października. W programie filmowym będziemy mieli okazję zobaczyć filmy z cyklu Ero-Nites, a także cykl dedykowany twórczości genialnego reżysera Wong Kar-Wai.

Ponadto kinomani będą mieli okazję uczestniczyć w dwóch polskich premierach japońskich tytułów - 21st Century Girl, filmu nowelowego nakręconego przez kolektyw japońskich reżyserek młodego pokolenia, oraz Tańcząc w snach - onirycznego dramatu erotycznego w reżyserii Tokigawy Hideyuki.
PROGRAM FILMOWY
Kino Kameralne Cafe w Gdańsku

Japonia/Korea
18.09 godz. 13:00 Yamabuki
18.09 godz. 15:15 Baby Broker
20.09 godz. 16:00 Śmierć przez powieszenie

Ero-Nites
19.09 godz. 18:00 Erotyczny skandal z dynamitem w tle
19.09 godz. 21:00 Tańcząc w snach
19.09 godz. 23:00 Hotel miłości

Wong Kar-Wai
21.09 godz. 21:00 Upadłe anioły
22.09 godz. 16:30 Happy Together
23.09 godz. 18:30 2046
24.09 godz. 16:00 Spragnieni miłości
25.09 godz. 14:00 Chungking Express

Japońskie reżyserki
26.09 godz. 14:30 Urocza mała AI
26.09 godz. 19:00 Zestaw 3 filmów (krótkie metraże) - Kanoyama + Kompas + Śpiący owad
26.09 godz. 21:00 21st Century Girl
27.09 godz. 15:00 Bachiranun
27.09 godz. 16:30 W oddali
27.09 godz. 21:00 Szelest bosych stóp

Dodatkowe pokazy:
28.09 godz. 21:00 Hotel miłości
29.09 godz. 20:30 Tańcząc w snach
30.09 godz. 20:30 Erotyczny skandal z dynamitem w tle
2.10 godz. 20:30 Baby Broker
3.10 godz. 16:00 Zestaw 3 filmów (krótkie metraże) - Kanoyama + Kompas + Śpiący owad


OPISY FILMÓW wg daty:

18 września
godz. 13:00 - Yamabuki
Mała wioska położona w górach Maniwa w zachodniej części Japonii. Chang-su to były olimpijski dżokej jeżdżący w barwach południowokoreańskiej drużyny, na którym aktualnie spoczywa ogromny dług z powodu nieudanego interesu jego ojca jest zmuszony odpracowywać go w lokalnym kamieniołomie. Żyje z Minami i jej malutką jeszcze córką. Minami siedem lat wcześniej uciekła od męża i jego rodziny. W tym samym czasie Yamabuki licealistka, która straciła matkę i mieszka ze swoim ojcem policjantem spontanicznie rozpoczyna cichy protest na rozdrożu. Bez ich świadomości, losy Chang-su, Yamabuki i innych mieszkańców miasteczka zaczynają niepostrzeżenie się przenikać.
Japonia 2022, 97
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270879
https://inlandimensions.com/2022/pl/yamabuki/
https://fb.me/e/5WnpIVMP6

godz. 15:15 - Baby Broker
Sang-hyun (Song Kang-Ho) i jego przyjaciel Dong-soo (Gang Dong-Won) żyją skromnie, prowadząc małą pralnię i dorabiając na plebanii. Pewnej ulewnej nocy w oknie życia pojawia się niemowlę. Przekonani, że po porzuconego chłopca nikt się nie zgłosi, Sang-hyun i Dong-soo planują sprzedać go parze, która nie może mieć własnych dzieci. Kiedy wszystko wydaje się ustalone, niespodziewanie zjawia się matka dziecka. Młoda dziewczyna odkrywa ich plan i chce zgłosić sprawę na policję. Porywacze przekonują ją jednak, że ich celem jest znalezienie dobrego domu dla małego Woo-sunga, więc dziewczyna postanawia wyruszyć z nimi na poszukiwania nowych rodziców. Wkrótce okazuje się, że ich śladem podążają dwie funkcjonariuszki policji. Po drodze na jaw wychodzą głęboko skrywane sekrety. Okazuje się, że każdy ma coś na sumieniu Broker to cudowna w swej wrażliwości opowieść, zadająca pytania o kwestie etyki, wolności wyboru, pieniędzy, rodziny oraz tego, jak znaleźć miłość w tym szalonym bałaganie zwanym życiem. Koreeda Hirokazu zdobył w 2018 roku Złotą Palmę na 71. MFF w Cannes, a rok później nominację do Oscara za film Złodziejaszki. Znany z rewelacyjnego Parasite Song Kang-Ho otrzymał za rolę w Broker nagrodę dla Najlepszego Aktora na MFF w Wenecji 2022.
Korea Południowa 2022, 129Napisy: polskie
Bilety: 18.09.2022 godz. 15:15  https://biletyna.pl/event/view/id/270880
02.10.2022 godz. 20:30  https://biletyna.pl/event/view/id/270963
https://fb.me/e/2ee1vqsUK

19 września
Ero Nites 18+:
WSTEP TYLKO DLA WIDZÓW DOROSŁYCH

godz. 18:00 - Erotyczny skandal z dynamitem w tle
Historia pierwszych kilkudziesięciu lat życia Sueia Akiry, który u szczytu swojej kariery stał się japońskim Hugh Hefnerem prowadząc trzy poczytne magazyny erotyczne. Podróż rozpoczyna się od nieszczęśliwego dzieciństwa, kiedy to będąc kilkuletnim chłopcem jego matka wysadziła się wraz z kochankiem z sąsiedztwa używając dynamitu, poprzez skromne początki młodego ilustratora odkrywającego, że może zarobić więcej pieniędzy w branży erotycznej niż jako plakacista dla zyskujących coraz większa popularność kabaretów, aż do redaktora naczelnego trzech najlepiej sprzedających się pism erotycznych w Japonii: New Self, Weekend Super oraz Shashin Jidai (Photo Age), przy których współpracowali tak uznani fotografowie jak Araki Nobuyoshi i Moriyama Daidō.
Tominaga Masanori wkłada wiele wysiłku, by jak najdokładniej oddać ducha tamtejszej epoki z jej rozedrganym, wiecznie kolorowym i chaotycznym życiem towarzyskim i stałym poczucie budowania czegoś na nowo. Próbuje też z powodzeniem uchwycić energię, buntowniczą atmosferę dawnych czasów, tak żywo odczuwalną w twórczości chociażby Terayamy Shūjiego. Jednak to bohaterowie są w centrum jego zainteresowania. Wielowymiarowa postać Sueia ma niejedną twarz (a może maskę?), wśród nich możemy dostrzec pasjonata i artystę pragnącego wyrazić siebie, nawet jeśli sam nie pojmuje, co to tak naprawdę znaczy. Tominaga kreśli portret człowieka, który dzięki swojej pasji i ciężkiej pracy może osiągnąć sam szczyt. Suei jawi się również jako postać głęboko tragiczna, żyjąca w próżni własnej pracy i nierozumiejąca otaczającego go społeczeństwa, co w ostatecznym rozrachunku przyczyni się do jego upadku.
Sławomir Wasiński
WSTĘP 18+
Japonia 2018, 138
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/film/Dynamite-Graffiti/Gdansk
https://fb.me/e/2HCCQclTM

godz. 21:00 - Tańcząc w Snach
Chlubiący się długą historią teatr ze striptizem w Hiroszimie stoi przed widmem zamknięcia. Dyrektor miejsca, Kinoshita, wspomina czasy dawnej świetności. Do teatru przybywają tancerki, mające swoimi występami uświetnić ostatni pokaz: sławna striptizerka, dla której ma być to koniec kariery, a także tajemnicza młoda tancerka. W dniach poprzedzających zakończenie działalności teatru do Kinoshity wracają wspomnienia dawnej, zapomnianej miłości. W końcu nadchodzi czas ostatniego show, podczas którego scenę zapełnią delikatnie pobłyskujące fantazje, a odległa, lecz piękna przeszłość nie da o sobie zapomnieć.
WSTĘP 18+
Japonia 2019, 96Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/film/Tanczac-w-snach/Gdansk
https://fb.me/e/2bUW7S7cQ

godz. 23:00 - Hotel Miłości
By rozkręcić i utrzymać mały wydawniczy biznes Tetsuro Muraki niepostrzeżenie zadłuża się u yakuzy na gigantyczną sumę pieniędzy. Interes nie idzie zgodnie z oczekiwaniami w i krótkim czasie Muraki staje się bankrutem. Niemożność spłacenia długu pociąga za sobą przerażające konsekwencje. Gangsterzy gwałcą jego żonę Ryoko na oczach mężczyzny. To wydarzenie wywołuje tak wielką rozpacz, że Muraki postanawia popełnić samobójstwo. Planuje dokonać tego w wynajętym pokoju hotelowym wraz z przypadkową prostytutką o imieniu Yumi. Hotel miłości powstał u schyłku okresu Shōwa i jest owocem współpracy Sōmaia z wytwórnią Nikkatsu, a co za tym idzie należy do linii filmów roman porno (roman poruno), która wystartowała w listopadzie 1971 roku. Jest jednocześnie jedynym tego rodzaju skokiem w bok japońskiego reżysera. Zresztą na ekranie widać to dość wyraźnie. Nie znajdziemy tu obowiązkowych scen seksu co dziesięć minut czasu ekranowego, tak przecież istotnych dla roman porno. Sōmai Shinji zamiast na pikantnych wstawkach woli skupiać uwagę na ludzkich dramatach, portretowanych tak pieczołowicie, że przybierają realne, namacalne wręcz kształty. Hotel miłości to obraz dwojga ludzi, przez okrutny los zepchniętych na margines społeczeństwa, pragnących doświadczyć prawdziwych uczuć i cierpiących z powodu niemożności ich odczuwania.
Sławomir Wasiński
WSTĘP 18+
Japonia 1985, 88
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/film/Hotel-milosci/Gdansk
https://fb.me/e/3EAvm0ROv

20 września
godz. 16:00 - Śmierć Przez Powieszenie

Młody Koreańczyk o imieniu R. za morderstwo i gwałt na dwóch kobietach zostaje skazany na śmierć przez powieszenie. Nieoczekiwanie udaje mu się jednak przeżyć egzekucję i doznaje on amnezji. Wykonawcy kary oraz osoby obserwujące egzekucję próbują znaleźć zgodne z prawem wyjście z zaistniałej sytuacji.
Japonia 1968, 118
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270908
https://fb.me/e/2FP5uuYzB

21. września
godz. 21:00 - Upadłe Anioły

Płatny zabójca Wong Chi-ming dostaje instrukcje co do miejsca następnej akcji od sprawdzonej partnerki. Choć nigdy się nie spotkali, działają w idealnej synchronii. Dla kobiety bycie cieniem nonszalanckiego gangstera staje się jednak impulsem do coraz dalej posuniętych fantazji. Ich historia przeplata się z poszarpaną trajektorią losów niemego Ho Chi-mo, który włamuje się nocami do małych sklepików, by sprzedawać z nich towar. Mieszkający z ojcem mężczyzna nieustannie wpada na Charlie, opłakującą złamane serce i pomstującą na niewiernego chłopaka.
Hongkong 1995, 99 Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270911
https://fb.me/e/2SMDrQslv

22 września
godz. 16:30 - Happy Together

Namiętność i chorobliwa zazdrość, potrzeba ekscytacji i stabilności, rozstania i powroty. Ho Po-Wing i Lai Yiu-Fai wyjeżdżają do Buenos Aires, by tchnąć nowe życie w swój niespokojny związek. Kochanków łączy więź mocna i destrukcyjna zarazem, emocji nie sposób pozostawić za sobą na drugim kontynencie. Pod deszczowymi chmurami i w palącym słońcu Argentyny, w pełnych napięcia rytmach tanga, mężczyźni odnajdą się i zagubią po raz kolejny. Mistrzowski melodramat z największymi gwiazdami hongkońskiego kina Leslie Cheungiem i Tonym Leungiem. Choć kamera Christophera Doylea łapie w obiektyw znacznie więcej przestrzeni niż zwykle, uczuciowa pułapka, w jakiej tkwią bohaterowie, pozostaje źródłem bólu, z którego nie potrafią zrezygnować. Jedna z najbardziej poruszających historii miłosnych w dziejach kina i jedna z najważniejszych fabuł dla społeczności LGBTIQ w Hongkongu.
Hongkong/Japonia/Korea Południowa 1997, 96Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270914
https://fb.me/e/21b6O3bsj

23 września
godz. 18:30 - 2046

Mieszkający w Hongkongu lat 60. autor powieści science-fiction romansuje z kolejnymi kobietami, ale wciąż nie może zapomnieć o tej jedynej.
Hongkong 2004, 128
Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270915
https://fb.me/e/509BLfaVh

24 września
godz. 16:00 - Spragnieni miłości

Pan Chow i pani Chan w których brawurowo wcielają się legendy hongkońskiego kina, Tony Leung i Maggie Cheung mieszkają w sąsiadujących ze sobą wynajętych mieszkaniach. Idealnie uczesany dziennikarz i elegancka sekretarka w perfekcyjnie skrojonych sukienkach wymieniają na schodach zdawkowe uprzejmości. Do czasu gdy nie odkryją, że ich małżonków połączył romans. Milczące porozumienie stanie się podłożem relacji, która w tym miejscu i w tym czasie nie powinna była się wydarzyć. Spragnieni miłości to poemat o niespełnionych pragnieniach i dotkliwej samotności, jeden z najważniejszych obrazów w historii kina, mistrzowsko skrojony z cieni i lustrzanych odbić, oddający energię Hongkongu lat 60. w uwodzących gęstą czerwienią przestrzeniach. To właśnie tam, w ciasnych korytarzach, Wong inscenizuje przejmujący teatr wzajemnego mijania się, pantomimę ukradkiem chwytanych gestów i spojrzeń, które portretuje do złowieszczo zapętlonej muzyki walca.
Francja/Hongkong 2000, 98
Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270917
https://fb.me/e/21YRrWl8C

25 września
godz. 14:00 - Chungking Express

Dwóch hongkońskich gliniarzy o złamanych sercach, dwie przewrotne historie o niemożliwych spotkaniach. Policjant z plakietką o numerze 223 nie może się pogodzić z tym, że został porzucony, kiedy los stawia na jego drodze tajemniczą kobietę w prochowcu i blond peruce. Ona szuka Hindusów, którzy zniknęli z niezwykle cennym i niezbyt legalnym pakunkiem. Tymczasem w nocnym barze z jedzeniem na wynos bystre oczy milczącej Faye śledzą mundurowego 663, z którego uczuciami brutalnie obeszła się pewna stewardessa. Zadziorna, lekko prowadzona fabuła to jeden z najważniejszych filmów definiujących estetykę lat 90. Jego neonowo-chropowata stylistyka stała się punktem odniesienia dla całego pokolenia twórców ze wszystkich stron świata. Od stylowego kina akcji po teledyskowy romans pulsujący w rytm California Dreaming to urzekająca i zagadkowa historia o samotności i mijaniu się w tłumie.
Hongkong 1994, 102
Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270918
https://fb.me/e/bSjzJrHGM

26 września
godz. 14:30 - Urocza mała Ai

Szesnastoletnia Ai mieszka ze swoim nadopiekuńczym ojcem. Jest on pracoholikiem i rzadko bywa w domu, jednak nakłada wiele zakazów na swoją córkę nie pozwala jej na noszenie spódnic, zabrania chodzenia na imprezy i każdego dnia każe wysłać zdjęcie zegara, by Ai udowodniła, że jest w domu przed godziną 18.00. Ze względu na tak surowe nakazy Ai nie ma przyjaciół i czuje, że jej wolność jest znacznie ograniczana. Wszystko zmienia się, gdy poznaje Seiko, transgenderową kobietę, która wprowadza Ai do świata mody oraz makijażu i tym samym pomaga jej w wyzwoleniu kobiecej natury.
Japonia 2021, 88
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270919
https://fb.me/e/2MrRxcfUI

godz. 19:00 - Filmy krótkometrażowe: Kanoyama. Ostatni dzień, Kompas, Śpiący owad

Śpiący owad reż. Kaneko Yurina. Kanako Seri jest gitarzystką w trzyosobowym zespole. Na próby dojeżdża autobusem, w którym pewnego razu słyszy fascynującą melodię nuconą przez starszą panią. Zaintrygowana, postanawia nie wysiadać i jedzie do ostatniego przystanku. Po drodze doświadcza niezwykłych rzeczy wraz z pasażerami wsiadającymi i wysiadającymi z autobusu. Okrywa, że może mieć dar, jak i to że inni też mogą posiadać niezwykłe umiejętności.
Japonia 2019, 62Napisy: angielskie
https://inlandimensions.com/2022/pl/spiacy-owad/

Kompas reż. Arakawa Chika
Gdy Tsuki, 10-letnia dziewczynka, traci kotkę Mimi, która była z nią odkąd tylko pamięta idzie na cmentarz i chłodno wpatruję się w dym z krematorium. Nagle nad brzegiem spotyka dziwną istotę, która przypomina kota wyglądającego jak Mimi. Zdezorientowana Tsuki słyszy jak kot mówi do niej: Już dobrze, zaprowadzę cię do domu, po czym łapie dziewczynkę za rękę i razem wyruszają w podróż.
Japonia 2022, 14
Napisy: angielskie
https://inlandimensions.com/2022/pl/kompas/

Kanoyama. Ostatni dzień reż. Yamashita Momi
Historia opowiada o ostatnim dniu rozwodzącej się pary mieszkającej w Zushi, małym mieście położonym 60 km od Tokio. Gdy żona stara się, by ostatni dzień szybko przeminął, mąż zaprasza ją na spacer. Spacerują osobno w ciszy, ale w celu pozostawienia dobrych wspomnień ostatniego dnia zaczynają rozmawiać. Jednak im bardziej się do siebie zbliżają, tym bardziej zdają sobie sprawę, że to już jest koniec.
Japonia 2021, 19
Napisy: angielskie
https://inlandimensions.com/2022/pl/kanoyama-ostatni-dzien/
Bilety: https://biletyna.pl//Filmy-krotkonmetrazowe/Gdansk
https://fb.me/e/2WBsGvMYj

godz. 21:00 - 21st Century Girl
Film 21st Century Girl wymyślony i wyprodukowany przez reżyserkę Yamato Yūki skupia piętnaście obiecujących reżyserek filmowych urodzonych od drugiej połowy lat 80. do lat 90., włączając w to samą Yamato Yūki. Wspólnym tematem tego omnibusowego dzieła jest ,,ukazanie momentu, w którym chwieje się nasza własna seksualność lub tożsamość płciowa. Każdy z reżyserek próbuje uchwycić go w krótkim, maksymalnie ośmiominutowym filmie. W nowelach występują Hashimoto Ai, Asakura Aki, Ishibashi Shizuka, Ito Sairi, Karata Erika, Kitaura Ayu, Kinoshita Akari, Kurashima Sara, Kurokawa Mei, Takiuchi Kumi, Hinami Kyoko, Hori Haruna, Matsui Rena, Miura Tōko, Motola Serena i Yamada Anna (w kolejności alfabetycznej), które to mają reprezentować Azję w XXI w. jako utalentowana grupa szesnastu aktorek. Ten omnibusowy zbiór krótkich historii kierujemy do przyszłych pokoleń młodych dziewcząt, aby po jego obejrzeniu mogła rozpocząć się nowa dyskusja i mogły zrodzić się ich długo wyczekiwane nadzieje. Gdybyśmy ukryli się w ciemnościach multipleksu, wielkiego kina, natrafilibyśmy może raz na dziesięć filmów na taki, który jest stworzony przez kobiety. Czy to dużo, czy to mało? Czy istnieje jakiś balans pomiędzy faktycznym zapotrzebowaniem na tak wiele filmów a rzeczywistością? W dzisiejszych czasach, gdy tak wiele kobiet odwiedza kina, czy dziewczyny w filmach nadal mogą oddychać po drugiej stronie ekranu? Z takiej innej ciemności, spoglądając w ekran. Być może brzmi to jak mrzonka, jednak chciałabym, aby kiedyś połowa filmów z całego świata była sceneriami stworzonymi przez kobiety. Teraz podjęłyśmy pierwszy krok właśnie w celu takiej przyszłości. Ramię w ramię z kobietami, które nie mogą żyć bez robienia filmów i dla tych, które mogą się po raz pierwszy odrodzić poprzez oglądanie filmu, patrząc na ekran, tak jakby był lustrem.
Mam nadzieję, że będziemy pionierkami XXI wieku.
Japonia 2019, 117Napisy: polskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270937
https://fb.me/e/1LOYdEGQY

27 września
godz. 15:00 - Bachiranun

Młody mężczyzna w słomkowym kapeluszu dzierży w dłoni koszyk z małym żółwiem morskim, spotyka na swojej drodze innego, z koszem wypełnionym owocami o fantazyjnych kolorach. Uczennica (w tej roli sama reżyserka) gnająca przez zakątki wyspy Yonaguni niczym wiatr, poznaje dwie inne dziewczyny: jedna z nich trzyma kość, druga żółty kwiat ich dłonie zdobią symbole łączące się z lokalnymi rytuałami. W debiutanckim filmie, będącym fabularno-dokumentalnym mariażem, Higashimori Aika wraca w swoje rodzinne strony, by złożyć hołd mieszkańcom Yonaguni najbardziej wysuniętego na zachód punktu Japonii leżącego nieco ponad sto kilometrów od wschodniego wybrzeża Tajwanu. Narracja wiedzie nas poprzez część fabularną, osnutą aurą oniryczności i poetyckiego wydźwięku zakorzenionych w dawnych wierzeniach i rytuałach wyspy, by płynnie przenieść widza w część obserwacyjną. Doświadczamy lokalnego śpiewu i muzyki, uczestniczymy w corocznym festiwalu plonów, podczas którego mieszkańcy wyspy modlą się i honorują boginię Miruku odpowiedzialną za płodność tamtejszej ziemi. Jednym z elementów codzienności stała się też modlitwa o deszcz. Film Higashimori jest zarówno portretem przemijania, w którym obrazy starego świata nikną wraz z najstarszymi mieszkańcami Yonaguni, jak i traktatem o pamięci, gdzie troska o to, co stanie się ze wspomnieniami jest niemal równie silna jak same wspomnienia. W końcu bachiranun w języku yonaguni oznacza nigdy nie zapomnę.
Sławomir Wasiński
Japonia 2021, 61
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270939
https://inlandimensions.com/2022/pl/bachiranun/
https://fb.me/e/3BNPjfBDN

godz. 16:30 - W oddali
Ako, aspirująca fotografka wciąż czekająca na swoją szansę i San, pracująca na pół etatu w najróżniejszych miejscach obie poznały się i zamieszkały pod jednym dachem dzięki wspólnej znajomej Itsuko. Jednak gdy wyjeżdża ona do pracy i jest zmuszona zostać na miejscu przez epidemię koronawirusa, Ako i San ze względu na odmienne charaktery zostają na siebie skazane. Ta pierwsza obdarzona jest skrupulatnością i spokojnym charakterem, druga to wolny duch terroryzujący cały wszechświat (łącznie z najbliższymi sąsiadami) dźwiękami takich instrumentów jak akordeon, trójkąt czy okaryna. Pewnego dnia do ich domu przychodzi tajemnicza dziewczyna szukająca pewnego wyjątkowego listu. Katō Saki (sama wcielająca się w rolę Ako) rozpisuje swój film na cztery akty, w każdym z nich podejmując próbę przyglądania się życiu swoich bohaterów i rozwijania relacji między głównymi postaciami. Katō tworzy cichy dramat, w którym na powierzchni emocje są spokojne i zrównoważone, pod nią dzieje się jednak o wiele więcej. Reżyserka nie waha się nagle i odważnie przełamać konwencji i wkroczyć na tereny bliskie realizmowi magicznemu, wszystko to w trosce o swoich bohaterów, którym wyraźnie kibicuje.
Sławomir Wasiński
Japonia 2021, 78
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270954
https://fb.me/e/1XZk8dTvz

godz. 21:00 - Szelest bosych stóp
Naomi pracuje w firmie ojca zajmującej się zbieraniem odpadów, pewnego dnia spotyka Makiego. Midori, przybrana matka Makiego, trafia do szpitala, a jej ostatnim pragnieniem jest to, by jej syn wyruszył w podróż, dzięki której będzie mogła poznać inne kraje za jego pośrednictwem. Przekazuje mu oszczędności, nie są one jednak wystarczające, by ten mógł zwiedzić świat. Naomi i Maki postanawiają sfałszować wiadomości z podróży i tym samym zaczynają spędzać ze sobą coraz więcej czasu dzięki temu zbliżają się do siebie.
Japonia 2021, 128
Napisy: angielskie
Bilety: https://biletyna.pl/event/view/id/270955
https://fb.me/e/2K29RSUTK

InlanDimensions International Arts Festival 2022
16 września - 7 października 2022 | euroazjatycki teatr, kino i muzyka


3. edycja InlanDimensions International Arts Festival 2022 odbędzie się w dniach 16 września - 7 października 2022. W tym roku widzowie będą mieli okazję zetknąć się z wybitnymi twórcami Euroazjatyckimi przy okazji prezentacji spektakli teatralnych, pokazów filmowych, koncertów, warsztatów oraz spotkań. Festiwal odbędzie się w trzech miastach we współpracy z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Gdańskim Teatrem Szekspirowskim i Teatrem im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. Ambasadorem trzeciej edycji Festiwalu został prof. Tokimasa Sekiguchi wybitny literaturoznawca, polonista, popularyzator kultury polskiej w Japonii.

InlanDimensions International Arts Festival 2022 stawia w centrum uwagi sztukę współczesną Eurazji, aby uzmysłowić widzowi podobieństwa między różnorodnymi nacjami i kulturami, przełamując utarte stereotypy, pod śmiałym hasłem "Azja nie istnieje", odwołującym się do tekstu Ambasadora tegorocznej edycji prof. Sekiguchiego Tokimasy.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    22 - 30 zł
Bilety: od 22-30 zł
Ilość miejsc ograniczona.