stat
Impreza już się odbyła

w każdą niedzielę (do 23.03.2025), g. 11:00, 13:00

Wstęp wolny

w każdy piątek (do 29.08.2025), g. 19:00 - 22:00

Wstęp wolny
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna w Sopocie
i Gdański Park Naukowo - Technologiczny w Gdańsku

serdecznie zapraszają na wystawę pt.

INTERAKTYWNY PLAC ZABAW
centrum wizualno-doświadczalne dla dzieci


która odbywa się pod patronatem
Prezydenta Miasta Gdańska,
Pana Pawła Adamowicza

Wystawa przeniesiona z Fundacji WRO Centrum Sztuki Mediów we Wrocławiu.

Czas trwania wystawy:
wtorek - sobota w godzinach 10:00 - 18:00
niedziela w godzinach 10:00 - 16:00


Interaktywny plac zabaw - centrum wizualno-doświadczalne dla dzieci, wystawa autorstwa wrocławskich artystek Patrycji Mastej i Dominiki Sobolewskiej, które we współpracy z Pawłem Janickim z Centrum Sztuki WRO rozwinęły swój adresowany do dzieci projekt o interaktywny system, umożliwiający im aktywną zabawę z fakturą, światłem i kolorem. Wystawie towarzyszy atrakcyjny program filmów animowanych.

Wystawa jest częścią projektu, który autorzy nazwali Przedszkolem mediów *
Wystawa składa się z czterech części:
1. Kino - Zestaw klasycznych polskich filmów animowanych, wyselekcjonowany przez kuratorów WRO z kolekcji PWA. Kino jest rodzajem chillout-room z siedziskami na podłodze. Dzięki któremu dzieci, zwłaszcza większe grupy - mogą oczekiwać na dostęp w interaktywnej części wystawy lub odpocząć przy końcu zwiedzania.

2. Zabawa graficzna Perspektywa - to animacja komputerowa oraz cztery plansze zawierające ruchome elementy. Manipulując elementami dzieci zmieniają ich kontekst w przestrzeni, dzięki czemu poznają zasady perspektywy linearnej i sposoby odwzorowania trójwymiarowej rzeczywistości na płaskiej powierzchni.

3. Instalacja Faktury - system detekcji ruchu zarejestruje dłoń położoną na jedną z pięciu powierzchni o różnych fakturach (kamienie, woda, para, kora, trawa), uruchamiając wielkoformatową projekcję wizualno - dźwiękowej animacji odpowiadającej danej fakturze.

4. Malowanie światłem - gesty dzieci bawiących się świecącymi zabawkami (latarki, lampki choinkowe) są rejestrowane przez system śledzenia ruchu. Za pomocą specjalnego oprogramowania informacja o historii ruchu zostaje w interaktywny sposób przełożona na obraz i dźwięk.
Dodatkowym elementem interaktywnym, który rozpoczyna zabawę jest elektroniczny Pies. Jest to instalacja zbudowana z tradycyjnej psiej budy i z umieszczonym wewnątrz niej systemem komputerowym: ekranu monitora, który przesłania wejście do budy, jednostki sterującej, sensora ruchu i głośników. Pojawienie się dziecka przed budą powoduje jednej z kilku animowanych sekwencji szczekającego psa.