Zajęcia "Jak to jest zrobione" mają otwartą formułę: stawiamy przed kursantami problemy, nad którymi sami pracują. W tym czasie budują i programują robota, który jak najlepiej rozwiąże postawiony problem, np. najdokładniej i najszybciej posortuje piłki, lub zwycięży w walce sumo.
Oprócz umiejętności związanych z robotyką, uczestnicy warsztatów ćwiczą swoją kreatywność i doskonalą umiejętność współpracy w grupie. Dbamy o to, by dzieci nauczyły się korzystać z własnej wiedzy i doświadczenia, a proponowane przez nich rozwiązania były jak najbardziej oryginalne i twórcze.
Szkoła Młodego Inżyniera, to zajęcia edukacyjne dla dzieci, w czasie których uczestnicy bawią się, budując roboty z klocków LEGO z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach.
Zajęcia pozalekcyjne, to trwające 10 tygodni warsztaty, podczas których dzieci:
- uczestniczą w zajęciach raz w tygodniu po dwie 2 godziny zegarowe przez 10 tygodni
- pracują w 2 lub 3 - osobowych zespołach projektowych, przez co uczą się pracy zespołowej
- samodzielnie budują roboty dzięki autorskiemu programowi RoboCAMP
- poznają pojęcie algorytmu oraz uczą się podstaw programowania, w prostym języku graficzno - tekstowym, z którym sobie doskonale radzą
- poznają zasady działania urządzeń elektrycznych, takich jak silniki i czujniki
- odkrywają podstawowe pojęcia z fizyki, takie jak: masa, siła, ruch, prędkość
- rozwijają umiejętności społeczne
- przede wszystkim - świetnie się bawią!
PRZYKŁADOWE ĆWICZENIE
Poniżej przedstawiamy przykładowe ćwiczenie z programu Młodego Inżyniera RoboCAMP, specjalizacja "Jak to jest zrobione?". Kursanci maja zadanie skonstruować model skanera, który będzie w stanie zeskanować prostą czarno białą grafikę i wyświetlić ją na ekranie kostki NXT. Konstruując urządzenie możemy wybrać spośród kilku stosowanych rozwiązań. Skaner może odczytywać obrazek poruszając się po kartce papieru, może też wciągać kartkę i w ten sposób odczytywać informacje z obrazka. Wybór rozwiązania determinuje szybkość i dokładność skanowania, oraz niezawodność urządzenia.
Zagadnienia poruszane w tym ćwiczeniu to:
- czujnik wychylenia
- pęta programowa
- wyświetlacz ciekłokrystaliczny
Sprawdź też inne oferty RoboCAMP
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.