stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Kwartet Jerzego Małka wystąpi na scenie Versalki. "Jest to kwartet extraordinaire, co często brzmi jak trio, bo jego oś, fortepian i bębny, gra jak jeden instrument. Z innym niż w legendarnym Akustycznym Triu i sekcji legendarnego Kwartetu Trębacza basistą, Michałem Barańskim, którego pięknie rzeźbione ostinata niezawodnie i sugestywnie odmierzają czas, Marcin Wasilewski i Michał Miśkiewicz demonstrują słynne telepatyczne tete-a-tete.

gru 31

wtorek, g. 18.00

bilety 125 zł
Kup bilet
cze'25 15

niedziela

Słupsk,
bilety 200, 300, 350 zł
Ale jednak to trąbka nadaje ton i od jej pierwszych dzwięków wiadomo, czy jest to piosenka o szczęściu w miłości, czy o nieszczęściu w zdradzie.W tej trąbce jest więcej tytułowego Air, powietrza, niż blachy; więcej atmosfery niż stratosfery; Milesa niż Dizzy'ego.Ta trąbka brzmi naturalnie, jej ton jest szczery, a więc wymowny, zwłaszcza gdy wyraża klasyczne trąbkowe emocje - nostalgię i patos.

jazz - koncerty w Trójmieście


Naturalna oczywistość dźwięku tchnie perfekcją i pewnością, która nie opuszcza trębacza także w stosunkowo nielicznych, a przez to tym bardziej pamiętnych, momentach brawurowych. Z najgorszych opresji i pułapek jakie udało mu się na samego siebie zastawić, wychodzi zwycięsko z łatwością i wdziękiem, które pozwalają wątpić,czy opresja była prawdziwa, czy może tylko udawana, jak wtedy, gdy klown straszy dzieci, że nie umie jeździć na rowerze.

Ten sam klown śpiewa w stolicy archipelagu te habanery o honorze w tropikach jak z Frederico Garcii Lorci. Zdarza się, jak to klownowi, że nuta mu się omsknie łamiąc ładny szyk wdzięcznej melodyjki. Nuta lekko fałszywa, ni czarna,ni biała, w Nowym Orleanie mówili na nie blue notes, a w Rio - desafinado, pewnie Romowie też jakoś to nazywają.Takie przesunięcie frazowe zmienia wszystko, w szczególny sposób "brudzi". Niezawodna pewność, w istocie banalna,gdy chodzi o dźwięki niewątpliwe, wobec dźwięków wątpliwych nabiera heroizmu i arogancji jak u Parkera.

Granie "dirty" to podstawa jazzowego paradygmatu i nie chodzi tu o chrypkę i wibrato, ale o kreatywne nastawienie. Chodziło taką klownadę właśnie, która tu zmieniła konwencjonalny jazzowy kwartet z konwencjonalnym zacięciem afro-kubańskim w fiestę oryginalnej wirtuozerii, muzykalności i zgrania."
Tomasz Tłuczkiewicz

Jerzy Małek - trębacz jazzowy, kompozytor urodzony w 1978 r. w Elblągu. Początki gry na instrumencie wiążą się z grą w orkiestrze dętej, do której zapisał się w wieku 13 lat. Gruntowną naukę muzyki rozpoczął w liceum muzycznym w Elblągu. Kontynuował kształcenie rozpoczynając studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej na Akademii Muzycznej w Katowicach. Studiował pod kierunkiem jednego z czołowych polskich trębaczy jazzowych Piotra Wojtasika.

W 1996 r. Jerzy Małek zaczął profesjonalnie zajmować się muzyką uczestnicząc w życiu muzycznym jazzmanów z Trójmiasta. Grał w pierwszym stałym zespole z muzykami takimi jak : Dominik Bukowski, Adam Żuchowski, Zdzisław Kalinowski, z którymi zdobył pierwsze laury na Konkursie Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni.

Z początkiem studiów wiążą się dwa ważne wydarzenia w karierze muzyka: zaproszenie przez Jarka Śmietanę do współpracy przy projekcie muzycznym, którego efektem było nagranie płyty " African Lake" z udziałem legendarnego alcisty amerykańskiego Gary'ego Bartza, oraz założenie przez trębacza pierwszego własnego zespołu. Był to kwintet w skład którego wchodzili czołowi muzycy młodego pokolenia: Tomasz Grzegorski, Michał Tokaj, Romuald Twarożek, Sebastian Frankiewicz.

Kwintet zaprezentował się na szeregu konkursów i festiwali jazzowych w Polsce i za granicą, zdobywając pierwsze miejsca i nagrody indywidualne. Do najważniejszych należą: pierwsze miejsce na Jazz Juniors 1999 oraz "Klucz do Kariery" na Pomorskiej Jesieni Jazzowej zdobyty tego samego roku.

Efektem pracy zespołu było powstanie pierwszej autorskiej płyty Jerzego Małka "By Five", wydanej przez Jazz Forum w 2000 r. Płyta spotkała się z dużym zainteresowaniem i doczekała się reedycji przez wytwórnię NotTwo.

W tym samym roku artysta został laureatem Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach, oraz "Nową nadzieją" w corocznej ankiecie czytelników Jazz Forum.

W lutym 2002 r. Jerzy Małek nagrał sesję sekstetu do którego zaprosił Marcina Ślusarczyka, Radka Nowickiego, Jana Smoczyńskiego, Macieja Adamczaka oraz Sebastiana Frankiewicza która ukazała się pod nazwą "Gift",wydaną przez Not Two rec. Część tej sesji w reedycji znalazła się na krążku "Inspiration" wraz z utworami nagranymi w roku 2007 przez kwintet do którego Małek zaprosił Dominika Bukowskiego, Jakuba Cichockiego, Wojtka Pulcyna, Tomasza Sowińskiego, Dariusza Herbasza oraz specjalnego gościa Przemysława Dyakowskiego.

Rok 2003 r. przyniósł kolejne ważne wydarzenie w karierze trębacza. Został zaproszony do współpracy przez Zbigniewa Wegehaupta i Janusza Skowrona , legendy polskiego jazzu. Współpraca zaowocowała nagraniem płyty kwartetu Zbigniewa Wegehaupta zatytułowanej "Wege".

W 2004 r. Jerzy Małek zdobył trzecie miejsce na Międzynarodowych Zmaganiach Instrumentów Dętych w Szczecinie, w których udział brali muzycy z Europy i USA. Miał wtedy okazję zagrać z Billy Harperem i jego zespołem.

W 2005 r. rozszerzył skład zespołu do septetu w którym grali: Łukasz Poprawski, Tomasz Grzegorski, Jacek Namysłowski, Michał Tokaj, Maciej Adamczak i Roman Ślefarski, w tym składzie nagrał płytę " Spirit of the Time".

Rok póżniej artysta formuje kilkunastoosobowy skład pod nazwą Jerzy Małek Group feat. Mika Urbaniak i nagrywa krążek "Bop Beat".

Płyta "Future in the Past" nagrana w 2010 roku wieńczy serię pięciu płyt autorskich zaliczanych do szeroko rozumianego nowoczesnego mainstreamu jazzowego.

Obecnie Jerzy Małek obrał nowy kurs muzyczny, poszerzając kontekst harmoniczny, rozwinął melodykę, oraz dodał elementy rytmiczne czerpiąc z europejskiej muzyki folklorystycznej.
Najnowsza płyta Jerzego Małka "Air" nagrana została w czteroosobowym składzie muzycznym tak by stworzyć więcej przestrzeni do wspólnej improwizacji i wzbogacić paletę środków interpretacyjnych instrumentu wiodącego - trąbki.

W dotychczasowej karierze artysta grał ponad to z takimi muzykami jak: Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Zbigniew Namysłowski, Michał Urbaniak, Andrzej Jagodziński, Wojciech Karolak, Leszek Możdżer, Stanisłąw Soyka, Adam Czerwiński, Steve Logan, Maria Schneider, Wojciech Groborz, Cezary Konrad i innymi.

Jerzy Małek - tp.
Marcin Wasilewski - P.
Michał Barański - bass.
Michał Miśkiewicz - dr.


Mecenasami koncertów Jazz Travel są firmy Ergo Hestia i Energa.

Dodatkowe informacje: https://www.versalka.pl/, https://www.facebook.com/klubversalka
e-mail: marketing@versalka.pl

Informacja o biletach

Informacja o biletach:
Bilety do nabycia w klubie Versalka i na www.bilety.versalka.pl
15 zł (karta klubowa), 20 zł (przedsprzedaż), 30 zł (dzień koncertu)
info/rezerwacje: 602 437 338