25 kwietnia w Akademickim Klubie Politechniki Gdańskiej "Kwadratowa" odbędzie się drugi koncert w ramach cyklu "Jazz na Politechnice". Na scenie pojawi się "Tomasz Chyła Quintet", w skład którego wchodzą młodzi muzycy jazzowi, silnie związani z trójmiejskim środowiskiem muzycznym, grający w takich zespołach jak: Algorhythm, Kamil Piotrowicz Quintet, Inner Out czy Jerzy Małek Group.
Lekkość wykonawcza i interpretacyjna świeżość to cechy charakterystyczne tego nieszablonowego kwintetu. Zespół został nominowany w bieżącym roku do nagrody Akademii Fonograficznej - Fryderyków 2017. W muzyce jazzowej walczyć będą w kategorii "Fonograficzny Debiut Roku".
Miejsce: AK PG Kwadratowa Adres: Siedlicka 4, Gdańsk
Bilety w cenach: -15 zł studenckie / 25zł normalne (przedsprzedaż) -20 zł studenckie / 30 zł normalne (w dniu koncertu)
do nabycia: -*on-line: https://goo.gl/xbD9go (interticket.pl) -w biurze klubu (Bratniak, p. 211) w godzinach 10:00-15:00 *cena biletów sprzedawanych on-line i w zewnętrznych punktach sprzedaży jest powiększona o prowizję partnera.
Organizatorzy: Politechnika Gdańska, SSPG - Samorząd Studentów Politechniki Gdańskiej Patroni Medialni: Trojmiasto.pl, Radio ESKA
Tomasz Chyła Quintet - to zespół wywodzący się z trójmiejskiego środowiska jazzowego, szturmujący przebojem polską scenę jazzową.
Liderem zespołu jest skrzypek - Tomasz Chyła - jeden z liczących się przedstawicieli młodej szkoły polskiej jazzowej wiolinistyki. On również odpowiada za większość kompozycji i aranżacji utworów. Młodzi muzycy z Tomasz Chyła Quintet odwołują się do mainstreamowego jazzu, ale jest to muzyka podszyta młodzieńczą energią.
W muzyce wykonywanej przez Tomasz Chyła Quintet, skrzypce Tomka Chyły frapująco dialogują z saksofonem Piotra Chęckiego i fortepianem Szymona Burnosa, a mocne podstawy utworów zapewnia sekcja rytmiczna kontrabasisty Krzysztofa Słomkowskiego i perkusisty Sławomira Koryzno. Muzycy pokazują nowe oblicze, naznaczone muzyczną charyzmą lidera.
W skład zespołu wchodzą: Tomasz Chyła (skrzypce) Piotr Chęcki (saksofon) Krzysztof Słomkowski (kontrabas) Sławomir Koryzno (perkusja) Szymon Burnos (fortepian)
**************************************
Jak o zespole wypowiadają się specjaliści?
"(...) Overall this is an outstanding debut offer, one of the strongest on the Polish Jazz scene so far this year. The creativity and inventiveness of these young musicians simply never ceases to amaze. Hats off! (...)" Adam Baruch " polish-jazz blogspot
(...) Chyla has a surprisingly original tone and stylistic approach, quite different form other violinists active on the Polish violin scene. His playing is much closer to Polish Folklore than to classical music, which is usually the starting point for violinists and he is more open to less constrained improvisation, which at time borders with Free. He is definitely the most interesting new arrival on the crowded Polish Jazz violin scene, and a most welcome one due to his divergence (...) " Adam Baruch polish-jazz blogspot
(...)"Pewnie z łatwością jedna z najlepszych płyt jazzowych, jakie w tym roku wydało Polskie Radio. Solidnie grany album kwintetu trójmiejskiego skrzypka Tomasza Chyły z kompozycjami niemal całego zespołu i ładnym, atrakcyjnym stylem. Przesłuchałem ładnych parę miesięcy po premierze, więc spóźnione ogromnie, ale robi też duże wrażenie (...)" Bartek Chaciński "Polityka"
"(...)Pełno tu pomysłów, zwartych kompozycji, ale też swobody dzięki czemu cały ten materiał brzmi doskonale i świeżo, na wskroś współcześnie i ożywczo(...). Jakub Knera "Nowe Idzie od morza"
(...)"Płyta bez trudu wytrzymuje porównanie z koncertem na żywo. Nie wiem nawet, czy nie jest lepsza, bo pozwala na wielokrotne delektowanie się niebanalnymi harmoniami, polifoniami, rytmami i barwami. Chyła za swoją inspirację uznaje Zbigniewa Seiferta. Eternal Entropy, chociaż brzmi egzotycznie, jest dla mnie znakomitą kontynuacją najlepszych tradycji polskiego jazzu, mainstreamowe formy wypełniając wybuchową mieszanką kaszubskiego folkloru, freejazzowej swobody, transowej świeżości i energii rocka(...)" Basia Gagnon "Jazzpress"