Raka stercza (prostaty) nie trzeba się wstydzić - trzecia edycja spotkań edukacyjnych w ramach kampanii "Męska Sprawa".
25 czerwca (poniedziałek) o godz. 10:00 w Hotelu Logos przy ul. Uphagena 28 w Gdańsku oraz 29 czerwca (piątek) o godz. 14:30 w Centrum Aktywności Seniora przy ul. 3-go maja 27/31 w Gdyni, w ramach trzeciej edycji kampanii "Męska Sprawa" odbędą się spotkania edukacyjne dla pacjentów chorujących lub zagrożonych zachorowaniem na raka prostaty. Zapraszamy na nie także rodziny chorych mężczyzn i ich osoby bliskie, które pełnią niezmiernie ważną rolę w procesie diagnostyczno - terapeutycznym, będąc blisko chorych, pomagając im w radzeniu sobie w chorobie, wspierając w wielu trudnych chwilach.
Rak prostaty nadal zaliczany jest do jednego z najczęściej diagnozowanych nowotworów wśród mężczyzn. Aktualnie rocznie zachorowuje na niego ponad 9 tys.1 Polaków. Warunkiem poprawy obecnej sytuacji epidemiologicznej jest nie tylko nieustana popularyzacja wiedzy nt. choroby w społeczeństwie, czy edukacja na temat właściwego rozpoznania pierwszych symptomów choroby, ale przede wszystkim gotowość do mówienia o swojej chorobie najbliższym i zerwanie z wewnętrznymi barierami czy wstydem, które powodują, że rak prostaty jest tematem tabu. Doskonale wiedzą o tym uczestnicy spotkań edukacyjnych organizowanych w ramach kampanii "Męska Sprawa". W ubiegłych latach w spotkaniach uczestniczyło łącznie ok. 2 800 osób. Obecnie rozpoczęła się, kolejna już, III edycja. Wzorem poprzednich lat, także w tym roku pacjenci chorzy na raka stercza (prostaty), osoby zagrożone zachorowaniem oraz ich najbliżsi będą mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniach edukacyjnych. Dodatkowo będą mogli skorzystać z bezpłatnych porad specjalisty dotyczących profilaktyki, objawów i leczenia raka gruczołu krokowego oraz konsultacji z pielęgniarkami, które mają wieloletnie doświadczenie w pracy z pacjentami urologicznymi. "Dostęp do kompleksowej, rzetelnej wiedzy na temat choroby w połączeniu ze wsparciem psychologicznym najbliższych stanowią najważniejszy element procesu terapii, gdyż przyczyniają się do wzrostu świadomości chorego. Ma to zasadniczy wpływ na sukces prowadzonej terapii oraz podniesienie jakości życia chorego - podsumował prof. Marek Sosnowski, Prezes Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
Szczególnie istotnym czynnikiem, mającym wpływ na powodzenie terapii, jest wsparcie osób najbliższych. Dlatego też bardzo ważną rolę wspierająco - motywującą do wykonywania badań kontrolnych mogą odegrać partnerki życiowe mężczyzn. Zachęcenie do wizyty u lekarza nie jest łatwym zadaniem, jednak kobieca umiejętność przekonywania i determinacja w dążeniu do celu mogą skutecznie zmotywować mężczyzn do umówienia się na wizytę kontrolną i dbania o własne zdrowie.
Spotkania edukacyjne są doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy nt. choroby, konieczności wykonywania badań profilaktycznych, przeciwdziałania odległym skutkom schorzenia oraz do poznania innych osób zmagających się z chorobą i wymiany doświadczeń.
Informacje na temat spotkań edukacyjnych można znaleźć na plakatach informacyjnych w ośrodkach edukacyjnych przy poradniach urologicznych, a także na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl w zakładce "Kampania Męska Sprawa".
Informacje na temat kampanii "Męska Sprawa"
Kampania "Męska Sprawa" powstała w odpowiedzi na istniejącą potrzebę edukacji prowadzonej na wielu poziomach, która obok samych chorych oraz osób będących w grupie ryzyka, włączałaby rodziny i bliskich pacjentów. Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej mają przyczynić się bezpośrednio do wzrostu świadomości mężczyzn w zakresie konieczności kontrolowania swojego stanu zdrowia i przeciwdziałania odległym skutkom choroby. Dodatkowo mają poprawić ścisłe przestrzeganie zaleceń lekarskich wśród pacjentów, będących w trakcie i po terapii.
W kampanii "Męska Sprawa" podkreśla się umiejętne stworzenie relacji pomiędzy wszystkimi osobami zaangażowanymi na każdym etapie leczenia, gdyż ich aktywny udział jest niezbędny w powodzeniu terapii.
Kampanię "Męska Sprawa" wspiera Krzysztof Krauze, reżyser, który na raka gruczołu krokowego (prostaty) choruje od 6 lat. Osobiste doświadczenie z przebiegu leczenia tej choroby pozwala mu dzielić się zdobytą wiedzą. We wrześniu 2010 r. stworzył nawet swój antyrakowy dekalog ze wskazówkami dla chorych i ich rodzin.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Partnerem kampanii jest Stowarzyszenie Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder im. prof. T. Koszarowskiego "Gladiator". Sponsorem kampanii jest firma AstraZeneca Pharma Poland.
Dodatkowych informacji udziela:
Agnieszka Mroczek, Hill+Knowlton Strategies
agnieszka.mroczek@hkstrategies.com , tel. (22) 646 22 02 w. 144 lub 0 603 330 473