stat
Impreza już się odbyła

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa 'Kiedy 1+1=3'

4 - 31 grudnia 2024, g. 10:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
lut 12

środa, g. 20:00

Gdynia,
bilety 90 zł
Kup bilet
W najbliższą niedzielę (15 czerwca) na Targu Węglowym w Gdańsku w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3" odbędzie się akcja edukacyjna. Będzie to już czwarta akcja w trakcie Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa. Kampania jest odpowiedzią na potrzeby społeczne - według badania CBOS przeprowadzonego w ramach Kampanii, aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna.

Inspiracją do powstania Kampanii były niepokojące statystyki dotyczące nieodpowiedzialnych zachowań seksualnych młodych ludzi, a także niedostateczna wiedza nt. antykoncepcji
w Polsce. Potrzebę edukacji w tym zakresie wykazały również badania Centrum Badań
i Opinii Społecznej przeprowadzone w ramach Kampanii "Kiedy 1+1=3".

Dlatego też inicjatorzy Kampanii zadecydowali o zorganizowaniu Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, który celowo uwzględnia w terminie Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, aby w ten sposób przypomnieć o ważnej kwestii, jaką jest zakładanie rodziny. Akcje świadomościowe zaplanowano w 5 miastach Polski. Inauguracyjna akcja odbyła się
25 maja w Lublinie, z okazji Dnia Dziecka Kampania odwiedziła Kraków, 8 czerwca akcję zorganizowano we Wrocławiu, a w najbliższą niedzielę Kampania odwiedzi Gdańsk.

Podczas akcji na Targu Węglowym w godz. 12-00-16.00 w namiocie Kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów - ginekologów. Młodzież biorąca udział w akcji będzie mogła otrzymać broszurę edukacyjną "Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę" oraz wziąć udział w konkursach edukacyjnych
z nagrodami. Dodatkowo dzieci będą mogły uczestniczyć w zabawach związanych
z tematem rodziny prowadzonych przez aktora - Pawła Smagałę.

Nieświadomość szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy prowadzić nawet do niepożądanych zachowań takich jak samobójstwo czy aborcja. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach podrzucanych na śmietnik czy dramatach rodzinnych związanych z niechcianą ciążą. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to przeprowadzone w kwietniu br. badania nt. postaw i zachowań seksualnych młodych Polaków oraz badanie sytuacji młodocianych matek.

"Właśnie dlatego chcemy edukować młodych ludzi nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych poprzez uświadamianie ich, że z seksem zawsze będzie wiązał się temat macierzyństwa i rodzicielstwa. Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa ma za zadanie promować świadomość antykoncepcyjną oraz świadome planowanie rodziny, aby
w przyszłości rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa
- mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Plc., która jest inicjatorem Kampanii.

"Głównym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje skutecznie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii jaką jest sfera intymna" - dodaje dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Organizatorzy Kampanii "Kiedy 1+1=3", szczególnie ze względu na fakt, że wg badania CBOS 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny, mają nadzieję, że zaplanowane akcje okażą się wartościowe.
Zakończenie Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa zaplanowano w przeddzień Dnia Ojca
- 22 czerwca w Toruniu.

Patronat honorowy nad Kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Plc.
- patron świadomego rodzicielstwa.