Plama GAK zaprasza na premierę akcji performatywnej przygotowanej przez dwoje artystów: tancerkę i choreografkę Katarzynę Chmielewską oraz muzyka i kompozytora Radosława Dudę. Wydarzenie będzie można obejrzeć na fanpage'u GAK Plama oraz na kanale YouTube plamaGAK.
Ich współpraca zaczęła się podczas pracy nad spektaklami w teatrach dramatycznych, gdzie wchodzili w skład zespołów realizatorów, co zaowocowało w końcu stworzeniem własnego, wspólnego spektaklu
"Why don't you like sadness?". Został on zaprezentowany m.in.: w Teatrze Wybrzeże, TR Warszawa oraz na wielu festiwalach, w tym w Indiach i Gruzji. Został także wybrany jako jeden z dziesięciu spektakli do Polskiej Platformy Tańca (2017).
Artyści postanowili ponownie się spotkać - w trakcie performance'u
"Napięcie", który będzie dla nich improwizowanym szkicem - początkiem pracy nad pełnowymiarowym spektaklem. Podczas działania poddadzą się eksperymentowi, w którym połączeni będą ze sobą liną, tak by móc oddziaływać na siebie w sposób konkretny i bezpośredni. Wyzwoli to szereg zależności, interwencji i napięć wpływających na działania obojga twórców, na ich decyzje odnośnie tworzenia muzyki i choreografii w trakcie trwania akcji.
Zadanie to przyczyni się do odnalezienia nowego obszaru spotkania oraz do stworzenia ciekawej propozycji scenicznej opartej o wzajemne zależności.
W ten prosty sposób artyści odniosą się również do obecnej rzeczywistości pandemicznej, w której zależności międzyludzkie stają się ogromnie znaczące i często trudne. A to powoduje częste oscylowanie wokół konfliktu.
Po premierze performanceu zapraszamy na krótką rozmowę z artystami, którzy opowiedzą o swojej współpracy.
________________________________
BIOGRAMY TWÓRCÓW:
Katarzyna Chmielewska - założycielka i dyrektor artystyczna Teatru Dada, choreografka, tancerka, nauczycielka tańca; laureatka nagród Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego za całokształt dorobku i wybitne osiągnięcia artystyczne.Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (1993); studiowała taniec współczesny w P.A.R.T.S. w Brukseli (1997-9. Od 1993 współtworzy wraz z Leszkiem Bzdylem Teatr Dada von Bzdülöw; związany z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, gdzie regularnie tworzy i prezentuje swoje spektakle. Działając od początku jako kolektyw twórczy stworzyli dotąd blisko 50 przedstawień, współpracując na stałe z kilkunastoma artystami z Polski, Europy i ze świata. W Teatrze Dada w ramach swej pracy artystycznej prowadzi lekcje z techniki tańca współczesnego i improwizacji, realizuje autorskie choreografie. Regularnie współpracuje też jako choreograf z innymi reżyserami w Polsce przy realizacji licznych spektakli w teatrach dramatycznych. Uczestniczy również w międzynarodowych projektach i warsztatach. Współpracuje z kolektywem artystycznym "Shifts Art in Movement" z Berlina, założonym przez Malgven Gerbes i Davida Brandstätter, w latach 2014-16 występując w spektaklach Festina Lente oraz Air. Z Teatrem Dada występowała dotychczas w wielu krajach na całym świecie, m.in. Festival d'Avignon (Avignon, Francja), La MaMa Theatre i Danspace (Nowy Jork, USA), Live Arts Festival (Filadelfia, USA), Sammukh NSD (Nowe Delhi, Indie), Sishir Mancha NSD (Kalkuta, Indie), The Rang Rajasthan Festival (Jaipur, Indie), Beijing Fringe Festival (Pekin, Chiny), SIDance Seoul International Dance Festival (Seul i Busan, Korea Płd.).
Radosław Duda - Kompozytor, producent i multiinstrumentalista wywodzący się z warszawskiej sceny niezależnej. Twórca muzyki do wielu spektakli teatralnych. Komponował do przedstawień Marcina Wierzchowskiego, Juli Holewińskiej, Atsushiego Takenouchi, Agaty Biziuk, Katarzyny Chmielewskiej, Kuby Kowalskiego, Michała Sieczkowskiego, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Bartosza Frąckowiaka. Autor oprawy dźwiękowej do pracy Mikołaja Długosza prezentowanej w ramach wystawy Betonowe dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów (CSW w Warszawie, 2007). Otrzymał nagrodę za muzykę do spektaklu Good Night Cowboy na XV Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość przedstawiona" w Zabrzu (2015). Występował na wielu polskich i zagranicznych festiwalach, m.in.: w Indiach, Japonii, Gruzji, Ukrainie, Niemczech i Belgii oraz na Unsound Festival, Open'er Festival, OFF Festival, Audioriver.