stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Wydarzenie w ramach

mar 4

wtorek, g. 19:00

Gdynia,
bilety 199 - 289 zł
Kup bilet
Zapraszamy na DZIEŃ TRZECI festiwalu 4 Dni Muzyki Ekscentrycznej.

folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście


King Khan and the Shrines
King Khan - pół-Hindus, pół-Kanadyjczyk to wulkan energii i jeden z najbardziej charyzmatycznych wokalistów. Grupa, grająca funkowo-soulowy groove, uchodzi za muzyczny fenomen i jeden z najbardziej zabawnych i rozrywkowych zespołów na świecie. W 1999 roku King Khan, Wodnik i założyciel największego zjawiska kultowego od czasu powstania Drogi Mlecznej, postanowił założyć muzyczne sanktuarium. Powstał ośmioosobowy zespół zwany The Shrines (Sanktuaria), wraz z którym King Khan rozprzestrzenia po całym świecie hiperseksualną ewangelię. Koncertowali nie tylko w najgłośniejszych klubach oraz ważniejszych festiwalach w Europie, Ameryce Północnej i Australii (SXSW, Coachella, Bestival, Pitchfork Festival, Big Day Out), ale również w słynnych salach koncetowych, jak Sydney Opera. Występowali m.in. z jakimi twórcami jak Sun Ra Arkestra, Jello Biafrą, Halem Wilnerem a nawet z Lou Reedem i Laurie Anderson. Jeśli muzyczne zbawienie jest tym, czego potrzebujesz, jeśli twoja dusza szuka prawdziwego rozgrzeszenia, nie szukaj dalej. Pozwól Królowi i kapłanom wejść w twoje ciało, umysł i duszę, aby uleczyli je z każdego cierpienia.

Ducktails
To amerykański zespół, który wyrósł z solowego projektu pochodzącego z New Yersey, a mieszkającego obecnie w Brooklynie muzyka Matthew Mondanile, dawniej gitarzysty Real Estate. Określani mianem bedroom pop band, grają psychodeliczne odmiany muzyki pop, z ukłonem w kierunku brzmienia lat 70. i 80. Chwaleni za rozmarzone scenerie "Landscapes" i "Arcade Dynamics", Ducktails łączą melancholię lo-fi, nostalgię za erą kaset wideo i umiejętność komponowania wyjątkowo chwytliwych melodii. Zespół tworzą, oprócz Mondanile, Josh da Costa (bass), Malcolm Perkins (gitara) i Ross Chait (perkusja). Wydali pięć płyt studyjnych, w tym ostatnią, "St. Catherine", w 2015 roku. Na koncercie w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim lider zespołu Matt Mondanile zaprezentuje się ze swoim najnowszym solowym projektem, który prezentował m.in. w Whitney Museum of American Art oraz MoMA PS1.

James Ferraro

James Ferraro jest muzykiem, kompozytorem i producentem muzyki elektronicznej. Pochodzi z Rochester w Nowym Yorku. Czołowy twórca tzw. hypnagogic popu. Jego album "Far Side Virtual" z 2011 roku uzyskał tytuł Płyty Roku według brytyjskiego miesięcznika muzycznego "The Wire".

Jakub Wencel, dwutygodnik.pl: "Jego album Far Side Virtual (2011) zbudowany na "śmieciowych" dźwiękach melodyjek rodem z call center czy odgłosów startu aplikacji w rodzaju Skype'a, był niepisanym manifestem estetyki vaporwave. [...] Human Story 3 (2016) najnowsze wydawnictwo sygnowane nazwiskiem Ferraro, nieoczekiwanie powraca do wątków z Far Side Virtual. W jakimś sensie jest to jej tematyczny sequel podejmujący zarówno próbę powtórzenia, odświeżenia eksperymentu sprzed pięciu lat, jak i będący jego naturalną kontynuacją. Znów mamy do czynienia nie tyle z zestawem poszczególnych utworów, ile ze specyficzną formą celebrowania odizolowanych wcześniej brzmieniowych komponentów. [...] Human Story 3 brzmi jak ścieżka dźwiękowa do współczesnej wersji Biblii złożonej z samych zdjęć z Shutterstocka. To wyjątkowo dziwaczny album, nawet jak na pierwszego szamana wielkomiejskiej psychozy, na który to tytuł bez wątpienia zasłużył sobie James Ferraro."

Typhonian Highlife
To nowy pseudonim Spencera Clarka, części duetu The Skaters tworzonego z Jamesem Ferraro. Jego nowa płyta "The World of Shells" jest zwiastunem nowego stylu, który miesza dźwięki natury z Sci-Fi Fantasy SFX i orientalnym mistycyzmem. Ta płyta zabiera nas w magiczną, ale i niebezpieczną podróż przez zaskakujący świat Australii.

Miles Bowe z "Fact Magazine" powiedział o płycie "The World of Shells": "Podczas gdy jego współcześni, podobnie "budowniczy muzycznych światow", jak James Ferraro czy Oneohtrix Point Never, często lekceważą odniesienia do otaczającego nas świata, muzyka Clarka [...} tworzy mitologie i malarskie ujęcia, zdające się nie mieć żadnego innego punktu odniesienia. Jej głębokie słuchanie może zaoferować podróż do królestwa niemożliwości - świat The World of Shells, który jest w takim samym stopniu fizyczny, jak i psychiczny, przemieszcza się od Kalifornii przez Australię, do Sycylii i wykorzystuje wszystko - od konspiracyjnych teorii obcych gadów po renesansowe rzeźby, formacje skalne oraz filmy Petera Weira."