stat
Impreza już się odbyła
Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Kino Żak w Waszym domu / seanse online

w każdą niedzielę (do 08.12), g. 11:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Program / kwiecień 2021 / Start: g.20.00 / bilety 14 zł
9 - 10.04.2021 / BLOKADA / Abluka / r. Emin Alper / Francja, Turcja, Katar / 2015 / Zwycięski film projektu Scope100, MFF w Wenecji 2015: Nagroda Specjalna Jury / 119 min.
16 - 17.04.2021 / CUDA / Le meraviglie / r. Alice Rohrwacher / Włochy / 2014
23 - 24.04.2021 / MANIFESTO / r. Julian Rosefeldt / w. Cate Blanchett (Carol, Blue Jasmine, Elizabeth) / Australia, Niemcy / 2015 / 95 min.
30.04 - 1.05.2021 / OPIEKUN / Chronic / r. Michel Franco (Pragnienie miłości) / w. Tim Roth (Wściekłe psy, Pulp Fiction, Rob Roy - BAFTA) / USA / 2015 / MFF Cannes 2015 - Najlepszy scenariusz / 96 min.


9 - 10.04.2021 / G.20.00
BLOKADA / Abluka / r. Emin Alper / Francja, Turcja, Katar / 2015 / Zwycięski film projektu Scope100, MFF w Wenecji 2015: Nagroda Specjalna Jury / 119 min.
"Zagadkowy, niedający spokoju dramat psychologiczny, wyróżniony m.in. Nagrodą Specjalną Jury i nagrodą za reżyserię na ubiegłorocznym festiwalu w Wenecji. Przynosi obraz Turcji, jakiej nie znamy - chorego, zaszczutego kraju, w którym nikt nikomu nie ufa, policja węszy na każdym kroku spiski, ludzie się ukrywają, a na ulicach co chwila wybuchają bomby podkładane przez nieznanych sprawców. "Blokada" zaczyna się jak pospolity kryminał: po 20 latach warunkowo zostaje wypuszczony na wolność starszy mężczyzna, prawdopodobnie więzień polityczny. Za obietnicę skrócenia wyroku ma donosić na brata i przyjaciół podejrzewanych przez policję o udział w zamachach. Nikt nie przypuszcza, że jest kretem, natomiast do widzów z wolna dociera, że z jego głową dzieją się niepokojące rzeczy, gdyż fabuła filmu co rusz zatacza koło, wracając do punktu wyjścia i zmieniając charakter na coraz bardziej schizofreniczny. Końcowe sekwencje to już klasyczny kafkowsko-lynchowski labirynt, z którego nie ma wyjścia, a sens i znaczenie symbolicznej, rozgrywającej się na kilku poziomach opowieści trzeba określić samemu.

Eminowi Alperowi, wybitnie utalentowanemu reżyserowi, chodziło niewątpliwie o metaforyczne oddanie mrocznej atmosfery współczesnej, nękanej konfliktami Turcji, gdzie w ogólnym klimacie nieufności, podejrzeń i strachu odbija się niepewna sytuacja na Bliskim Wschodzie. Chociaż nie pada ani jedno słowo na temat sytuacji Kurdów, wojny w Syrii, terroru Państwa Islamskiego czy wypieranego przez Turków ludobójstwa Ormian, trudno nie odnieść wrażenia, że wszystko to gdzieś podskórnie krąży, ma znaczenie i odciska piętno w podobny sposób co w proroczej, nawiązującej do "Biesów" powieści Orhana Pamuka "Śnieg"."

Janusz Wróblewski / Polityka, 21.06.2016

16 - 17.04.2021 / G.20.00
CUDA / Le meraviglie / r. Alice Rohrwacher / Włochy / 2014
"To kameralna historia pewnej nietypowej włoskiej rodziny, rozgrywająca się na toskańskiej wsi i mająca cechy autobiograficzne. Główna bohaterka - kilkunastoletnia Gelsomina mieszka z dala od cywilizacji, w ukrytym zakątku na włoskiej prowincji. Ojciec - z pochodzenia Niemiec - i matka - Francuska wychowują swoje dzieci świadomie z daleka od cywilizacji. Mieszkają w prymitywnych warunkach, w starym opustoszałym domu i ciężko pracują fizycznie. Dotyczy to szczególnie najstarszej córki, która pomaga ojcu, zajmującemu się hodowlą pszczół. (...)
Najpiękniejsze w tej filmowej opowieści są sceny związane z pszczelarstwem - wspaniale sfotografowane, pokazujące zarazem, jaka to żmudna i niekończąca się praca. Choć ojciec bohaterki uważa, że jest piękna. Jest to jednak jego świadomy wybór, nie jej. Mimo wszystko Gelsomina wydaje się być nie tylko bardzo pracowita i inteligentna, ale również silna i konsekwentna w dążeniu do celu. Marzy bowiem, by uratować rodzinę przed bankructwem i zdobyć wielką nagrodę w telewizyjnym teleturnieju prowadzonym przez tajemniczą Milly Catenę (Monica Bellucci). Radzi sobie z tym lepiej niż jej ojciec, który podczas trwania programu czuje się zagubiony i zaczyna opowiadać o końcu świata. Wtedy dziewczynka go z powodzeniem zastępuje.

"Cuda" to epicki film o dorastaniu, o zderzeniu natury ze sztucznym, wykreowanym przez media światem, a także o zmaganiach z naturą, które nie zawsze kończą się zwycięstwem człowieka."
Kulturalneingrediencje.pl, 18.02.2018

23 - 24.04.2021 / G.20.00
MANIFESTO / r. Julian Rosefeldt / w. Cate Blanchett (Carol, Blue Jasmine, Elizabeth) / Australia, Niemcy / 2015 / 95 min.
"Uznany niemiecki artysta audiowizualny i australijska zdobywczyni dwóch Oscarów powołują do nowego życia przełomowe manifesty artystyczne XX wieku. Blanchett dostała od Rosefeldta nieograniczone pole do popisu. Wykorzystała je mistrzowsko.
Reżyser nie cytuje dokładnie. Ekranowe manifesty nazywa "tekstowymi kolażami", pozszywanymi z fragmentów wielkich deklaracji przedstawicieli ruchów - dadaistów, futurystów, sytuacjonistów - ale też wypowiedzi jednostek - wybitnych artystów (Sol Le Witt), tancerzy (Yvonne Rainier) czy filmowców (Jarmusch, Brakhage, von Trier i Vinterberg z "Dogmą 95"). Francuski marksista Guy Debord spotyka holenderskiego malarza sytuacjonistę Constanta Nieuwenhuysa, a konstruktywista Aleksandr Rodczenko - abstrakcjonistę Lucia Fontanę. Często kluczem do zaskakujących połączeń było brzmienie słów czy temat, niekoniecznie przynależność do tego samego nurtu. Mimo to szwów nie widać - co samo w sobie jest komentarzem do natury czasu, tożsamości, kolejną płaszczyzną tego "manifestu manifestów".

Każdy z tekstów staje się narzędziem w rękach - a raczej ustach - kolejnej granej przez Blanchett postaci. Aktorka nie tylko wplata w swoje monologi oryginalne fragmenty, ale też deklamuje je z off-u, niczym wewnętrzny monolog postaci. Doskonały ruch - postaci, w które się wciela, różnią się płcią, narodowością, wiekiem i stanem zdrowia. Niekiedy także poziomem trzeźwości. Całkiem inne są realia, w których przyszło im funkcjonować, ich nastrój, cel, światopogląd. Każda z trzynastu mikroopowieści to osobna etiuda o unikalnie własnym stylu, tempie i klimacie. Łączy je postać Blanchett i koncepcja Rosefeldta."
Anna Tatarska / Gazeta Wyborcza, 16.11.2017

30.04 - 1.05.2021 / G.20.00
OPIEKUN / Chronic / r. Michel Franco (Pragnienie miłości) / w. Tim Roth (Wściekłe psy, Pulp Fiction, Rob Roy - BAFTA, Selma, Planeta małp, Vatel, Zabić księdza, Wykonać wyrok, seriale: Magia kłamstwa, Gwiazda szeryfa) / USA / 2015 / MFF Cannes 2015 - Najlepszy scenariusz / 96 min.
"Film Michela Franco nie przez przypadek został nagrodzony za scenariusz na festiwalu w Cannes. Wyciszona, zdystansowana i paradokumentalna historia rozbitego wewnętrznie pielęgniarza kipi podskórnie od emocji.

David (Tim Roth) opiekuje się na co dzień umierającymi pacjentami. AIDS, rak, paraliż - wszystko to jest jego codziennością. David to człowiek zamknięty w sobie. Sumiennie wykonuje swoją pracę i choć charakteryzuje go zimny dystans, to jednocześnie uzależnia się od swoich pacjentów. Ma w tym swój osobisty cel.

"Opiekun" od pierwszych minut intryguje sposobem realizacji. Meksykański reżyser z dokumentalną precyzją pokazuje pracę tajemniczego pielęgniarza. Obmywanie zwłok, kąpanie brudnych od własnych ekskrementów pacjentów, ale również przytulenie w godzinach rozpaczy. David zastępuje swoim podopiecznym rodzinę, co automatycznie rodzi podejrzliwość otoczenia. Niewiele wiemy o prywatnym życiu Davida, choć uważnie oglądając film możemy z nielicznych puzzli ułożyć sobie jego obraz. Długie, statyczne ujęcia intymnych czynności mechanicznie wykonywanych przez Davida, są zestawione z jego prywatnymi czynnościami. Morderczym bieganiem, które ma zapewnić długowieczność czy samotnym piciem, odrywającym go od społeczeństwa. (...)

Franco jest bardzo subtelny w zarysowywaniu dramatu bohatera. Nigdy nie stawia "kropki na i", pozostawiając szerokie pole widzom do interpretacji. Nie uwypukla pewnych tez tak ostro jak Haneke w "Miłości" i jest daleki do lekkości "Sesji" Lewina.

Wspaniała jest zniuansowana rola Tima Rotha. Wybitny brytyjski aktor po absurdalnie przerysowanym występie w ostatnim filmie Tarantino tym razem buduje kreacje minimalnymi środkami. Jego precyzja aktorska idealnie wkomponowuje się w reżyserką i scenariuszową dyscyplinę Franco. Maestria formy całego filmu objawia się w pełnej kracie w jego szokującym, wyrywającym z monotonnego letargu finale."
Łukasz Adamski / wpolityce.pl, 27.04.2016

Info: klubzak.com.pl zakładka KINO
Bilety: tickets.klubzak.com.pl

Nasza strona: www.klubzak.com.pl / zakładka Kino
KINO ŻAK / Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197 / www.klubzak.com.pl / kasa@klubzak.com.pl / Tel. 58 344 05 73 w. 117

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    14 zł
Bilety na seanse online za 14 zł są dostępne w sklepie Klubu Żak – tickets.klubzak.com.pl, a sprzedaż na dany seans kończy się o g.19.00 w dniu seansu. Filmy są dostępne tylko w Polsce. Film należy zacząć oglądać między 20.00, a 22.00. Od momentu pierwszego uruchomienia filmu widz ma 3 godziny na dokończenie oglądania, niezależnie od tego, o której godzinie zaczął oglądać film. W ciągu tych 3 godzin kod będzie działał na każdym urządzeniu, ale tylko na jednym naraz.