stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Inside seaside Festival 2025
Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Inside Seaside ogłasza program filmowy, którego autorką jest Beata Kwiatkowska, dziennikarka Radia 357 oraz Octopus Film Festival. Łącznie festiwal zaprezentuje 8 projekcji, m.in. o zespole Nicka Cave'a The Birthday Party, o ikonie stylu i kontrowersji Peaches, o związanej przez wiele lat z zespołem The Rolling Stones Anicie Pallenberg czy grupie Cool Kids Of Death Na before przed festiwalem zaprasza Octopus Film Festival, który pokaże cztery filmy muzyczne w Kinie Spektrum - w jednym z nich w roli lektora wystąpi Kuba Strzyczkowski.

lis 22

piątek, g. 20.15

Gdańsk,
bilety 23 zł
gru 12

czwartek, g. 18:30

bilety 15 zł
ulgowy 10 zł
Druga edycja Inside Seaside to kolejna okazja do spotkania z najciekawszym kinem o tematyce muzycznej i okołomuzycznej. Zapraszamy was do wyjątkowego przeglądu współtworzonego z Radiem 357 oraz Octopus Film Festival.

9 i 10 listopada w przestrzeni kinowej obejrzycie program wyselekcjonowany przez dziennikarkę Radia 357, Beatę Kwiatkowską. Podczas dwóch dni festiwalu zobaczymy m.in. filmy o zespole Nicka Cave'a, The Birthday Party, o ikonie stylu i kontrowersji Peaches, o związanej przez wiele lat z zespołem The Rolling Stones Anicie Pallenberg, czy grupie C.K.O.D. W strefie będziecie mogli się również spotkać z Anną Tatarską, która poprowadzi spotkanie po jednym z seansów. Wśród gości pojawią się między innymi: Piotr Szczepański - reżyser filmu "Dwadzieścia lat później. C.K.O.D.3", Krzysztof Ostrowski - lider zespołu "Cool Kids of Death", Natasza Parzymies - reżyserka filmu "Moje Stare", Novika i Daniel Wyszogrodzki - dziennikarze Radia 357 oraz Tomasz Organek - muzyk i wokalista.

- To będzie zestaw filmów do słuchania. Widzowie nie tylko poznają ciekawe i ważne muzyczne historie, ale też poprzez filmy dostaną dawkę muzyki, która koresponduje z DNA Festiwalu - opowiada Beata Kwiatkowska. - Jednocześnie zaprezentujemy nieznane do tej pory historie, w których muzyka jest ważnym tłem lub istotnym komunikatem, bez którego filmy nie mogłyby powstać. Nasi widzowie są ważnym ogniwem pokazów filmowych, dlatego po projekcjach zapraszamy na rozmowy z twórcami filmów, autorami soundtracków, dziennikarzami muzycznymi lub obserwatorami świata kultury.

Kino koresponduje z radiową rzeczywistością, bo filmów będzie można doświadczać w słuchawkach. Tegoroczną nowością będzie projekcja jednego z filmów, "Nieziemskiej muzyki", z lektorem na żywo - głosem podczas tego seansu będzie niezastąpiony Kuba Strzyczkowski.

Dzień wcześniej, 8 listopada, w ramach rozgrzewki przed festiwalem, w nowym punkcie na kulturalnej i filmowej mapie Gdańska - Kinie Spektrum - zobaczymy selekcję filmów, wybranych przez Octopus Film Festival. To festiwal, który od siedmiu lat prezentuje najciekawsze filmy kina gatunkowego, łamie konwencje i odważnie buduje program, przyciągając do Gdańska rzesze fanów. Współpraca z Inside Seaside to wspaniała okazja, żeby puścić wodze fantazji i poszukać najbardziej odjechanych filmów muzycznych w historii kina.

Wstęp na filmy w AmberExpo tylko dla osób posiadających karnety i bilety na Inside Seaside. Wstęp na filmy w Kino Spectrum: dla osób posiadających karnety (po wcześniejszej rezerwacji) lub po zakupieniu biletów na pojedyncze seanse.

Start sprzedaży i rezerwacji na filmy ruszy 21 października o 12.00, za pośrednictwem serwisu Eventim.

PROGRAM FILMOWY

Piątek, 8 listopada

Kino Spektrum + Octopus Film Festival
17.00 Can't Stop the Music, reż. Nancy Walker (1980)
19.00 Powrót Kapitana Niezwyciężonego, reż Philippe Mora (1983)
21.00 VHS HELL Live: Nieziemska muzyka, reż. Ted Nicolaou (1992), film z lektorskim udziałem Kuby Strzyczkowskim z Radia 357
23.00 The Apple, reż. Menahem Golan (1980)

Sobota, 9 listopada
Kino, AmberExpo

15.00 Dwadzieścia lat później: C.K.O.D.3, reż. Piotr Szczepański (2023) + rozmowa z gośćmi
17.00 Moje Stare, reż Natasza Parzymies (2023) + rozmowa z gośćmi
18.00 The Birthday Party: Bunt w niebie, reż. Ian White (2023) + rozmowa z gośćmi

Niedziela, 10 listopada
Kino, AmberExpo

15.00 W ogniu. Historia Anity Pallenberg, reż. Svetlana Zill, Alexis Bloom (2023) + rozmowa z gośćmi
18.00 Tako rzecze Peaches, reż. Philipp Fussenegger, Judy Landkammer (2023) + rozmowa z gośćmi


WIĘCEJ O FILMACH:

Dwadzieścia lat później: C.K.O.D.3, reż. Piotr Szczepański (2023)


To trzecia część wyjątkowego, zaplanowanego na całe życie, projektu. Dwadzieścia dwa lata temu Piotr Szczepański postanowił co dziesięć lat kręcić film o grupie swoich przyjaciół, tworzących punkrockowy zespół Cool Kids of Death. Pierwszą częścią cyklu był świetnie przyjęty film dokumentalny "Generacja C.K.O.D." z 2004 roku. Dwadzieścia lat od momentu założenia i dziesięć lat od rozwiązania zespół Cool Kids of Death, który zyskał już status kultowego, rozpoczyna jubileuszową trasę koncertową.

Moje Stare, reż Natasza Parzymies (2023)

Zofia i Ania to dwie charakterne seniorki. Lata szaleństw mają za sobą - a może jeszcze nie? Nie widziały się od pół wieku. Jedna z nich choruje na Alzheimera. Każda poszła własną ścieżką. Teraz znowu się spotykają i wyruszają we wspólną podróż niczym Thelma i Louise, by wziąć się za barki z życiem i marzeniami.

The Birthday Party: Bunt w niebie, reż. Ian White (2023)

Nick Cave i jego zespół The Birthday Party są bohaterami kinowego dokumentu "The Birthday Party: Bunt w niebie", uznanego przez opiniotwórczy dziennik The Guardian za jeden z najlepszych dokumentów muzycznych ostatnich lat. To wyreżyserowane przez Iana White'a, porywające jak rockowy koncert widowisko opowiada o pokonywaniu przeszkód, geniuszu artystycznym i totalnej dysfunkcji. Historia powstania, sukcesu i nieuchronnego upadku The Birthday Party zawiera szczere rozmowy z muzykami, fragmenty nigdzie dotąd niepokazywanych nagrań, piosenki, których nie umieszczono na żadnym albumie i ogromne bogactwo różnorodnej twórczości członków zespołu.

Tako rzecze Peaches, reż. Philipp Fussenegger, Judy Landkammer (2023)

Filmowy zapis jubileuszowego tournée w 2022 r. Dokument płynnie łączy ze sobą wyjątkowe i nigdy wcześniej niepublikowane materiały archiwalne oraz dynamiczne ujęcia z występów scenicznych. W efekcie powstał zapis drogi życiowej kanadyjskiej artystki Merrill Nisker, w czasie której artystka dokonała przemiany w cieszącą się międzynarodową sławą ikonę artystyczną o pseudonimie Peaches.

W ogniu. Historia Anity Pallenberg, reż. Svetlana Zill, Alexis Bloom (2023)

Opisywano ją jako boginię rock n'rolla, kapłankę voodoo, złą uwodzicielkę. Oskarżano o próbę rozbicia The Rolling Stonesów z uwagi na romanse z trzema członkami zespołu. Kilka piosenek Stonesów było inspirowanych jej osobą, nazywano ją nawet szóstym Stonesem. Pojawiła się także na okładce magazynu "Vogue". Anita Pallenberg - niemiecka modelka i aktorka - zyskała sławę w latach 60. i 70. XX wieku dzięki swojej burzliwej biografii. Film, w którym pamiętniki Anity czyta Scarlett Johansson, opowiada o jej ekscentrycznym życiu, rodzinie i karierze.

Can't Stop the Music, reż. Nancy Walker (1980)

"Can't Stop the Music" to wspaniałe, kampowe widowisko, które stara się uchwycić ducha ery disco, a przy okazji opowiedzieć niezwykłą historię zespołu Village People - ikony tamtych czasów. Film opowiada o karierze ekscentrycznej grupy, od ich skromnych początków po stawanie się globalną sensacją. Główna bohaterka, młoda kobieta z aspiracjami do menedżerowania, zbiera wokół siebie grupę utalentowanych outsiderów, z których każdy ma swój charakterystyczny wizerunek - od policjanta, przez Indianina, aż po robotnika budowlanego. Razem stają się Village People, a ich droga na szczyt usłana jest zarówno spektakularnymi sukcesami, jak i typowymi dla epoki dramatami.

The Apple, reż. Menahem Golan (1980)

Ten komediowy musical sci-fi, napisany i wyreżyserowany przez legendarnego Menahema
Golana (współtwórcę The Cannon Films), może pochwalić się Władysławem Szejbalem w
roli Pana Boogalow, a także filozoficznymi aspiracjami z najwyższej półki: tytułowe jabłko
odwołuje się wszak do Księgi Rodzaju, a film zaczyna się od stworzenia owego jabłka przez
Boga. Zdjęcia zostały zrealizowane w Berlinie Zachodnim, co przydało całości lekko euro-
trashowego posmaku. A jeśli kiedykolwiek Wasza wygrana w "Milionerach" zawiśnie na
włosku i będzie zależała od odpowiedzi na pytanie: "Jaki aktor wystąpił w 'Kanale' Wajdy,
'Pozdrowieniach z Moskwy' z Connerym, serialu 'Szogun' i musicalu 'The Apple'?",
pamiętajcie, że odpowiedź brzmi: "Vladek Sheybal!". Zła wiadomość jest taka, że jeśli w tym
samym teleturnieju każą Wam zanucić choćby jedną zapamiętaną z "The Apple" melodię -
przegracie z kretesem, nawet jeśli widzieliście szalony film Golana wielokrotnie.

VHS HELL Live: Nieziemska muzyka, reż. Ted Nicolaou (1992),

Ten szalony miks science fiction, horroru i komedii z 1992 roku, pochodzący z wytwórni legendarnego Charlesa Banda, przenosi widzów do małego amerykańskiego miasteczka, w którym miejscowa rozgłośnia radiowa staje się areną dziwacznego ataku z kosmosu. Obcy wykorzystują fale radiowe, by uprowadzać słuchaczki i zamykać je w słoikach jak eksponaty w jakimś makabrycznym muzeum. Film balansuje na granicy pastiszu i parodii, pełen jest absurdalnych scen, wybuchowych efektów specjalnych i, oczywiście, rockowych hitów, które stanowią kluczowy element całej intrygi. W rolę lektora wcieli się Kuba Strzyczkowski, który na żywo przeczyta dialogi do filmu.

Powrót Kapitana Niezwyciężonego, reż Philippe Mora (1983)

W surrealistycznym, pełnym czarnego humoru "Powrocie Kapitana Niezwyciężonego" z 1983 roku dowiadujemy się, że czasami nawet herosi potrzebują emerytury... terapii. Film Philippe'a Mora to satyryczna mieszanka kina superbohaterskiego, musicalu i politycznej komedii, która wyprzedziła swoje czasy. Muzyka, napisana przez legendarne trio: Richard O'Brien, Richard Hartley i Christopher Lee (który wykonuje niezapomnianą piosenkę o alkoholizmie!), nadaje produkcji absurdalny, wręcz operowy charakter. Jego dziwaczny urok i doskonałe, samoświadome dialogi dały mu grono wiernych fanów. Dziś uznawany jest za dzieło kultowe - szalone, pełne ironii i doskonałych występów, zwłaszcza w wykonaniu Christophera Lee, który kradnie każdą scenę.