stat
Impreza już się odbyła

KinoPasja w KinoPorcie - Przypadek Kieślowskiego

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Centrum Edukacji Artystycznej Łaźnia 2 oraz KinoPort zapraszają na cykl filmowy pod tytułem "KinoPasja".

paź 16

środa, g. 18:00

bilety 39,90 zł
ulgowy 39,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 37,90 zł
paź 18

piątek, g. 10:00

bilety 10 zł
We wtorki w KinoPorcie odbywają się pokazy pod hasłem "KinoPasja". W ramach tego cyklu, eksperci i entuzjaści danego gatunku lub nurtu w kinie, będą przedstawiać swoje ulubione obrazy. Opowiadanie o filmowych perełkach zapoczątkowali wykładowcy Uniwersytetu Gdańskiego. Na temat kina polskiego będą mówili: dr hab. Krzysztof Kornacki i Prof. Mirosław Przylipiak.

09.04 - 18:00 - Prezentuje Prof. Mirosław Przylipiak
Film pierwszy: "Przypadek"

Przypadek

1981 | 122' | Polska | reż. Krzysztof Kieślowski

"Przypadek" uznawany za jeden z najlepszych filmów Krzysztofa Kieślowskiego, to prawdziwy majstersztyk kinematografii będący wzorcem dla wielu współczesnych produkcji takich jak np. "Biegnij Lola, biegnij". Witek Długosz (Bogusław Linda) jest studentem medycyny. Poznajemy go w momencie śmierci ojca. Witek decyduje się przerwać studia, które wybrał pod presją ojca i chce wyjechać do Warszawy. Fabuła przedstawia trzy wersje życiorysu bohatera, które zależą od tytułowego przypadku.

Prof. Mirosław Przylipiak

Dr hab. Uniwersytetu Gdańskiego. Prof. Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku. Jest wykładowcą akademickim zagadnień kina i kultury audiowizualnej. Tematem jego rozprawy doktorskiej były Modele podmiotowości wypowiedzi filmowej, zaś rozprawa habilitacyjna dotyczyła Poetyki kina dokumentalnego. Jest autorem książek: Kino stylu zerowego (1994), Kino najnowsze (1998, wraz z Jerzym Szyłakiem) oraz kilkudziesięciu studiów z zakresu historii i teorii kina oraz komunikowania audiowizualnego, a także licznych recenzji filmowych. Stypendysta Fundacji Fulbrighta na Uniwersytecie Harvarda. Jego książka Poetyka kina dokumentalnego jest owocem wieloletnich badań. Sformułował własne, oryginalne definicje tego rodzaju twórczości filmowej, a także opisał jej najważniejsze cechy. W 2001 roku otrzymał za tę publikację prestiżową Nagrodę im. Bolesława Michałka dla najlepszej książki filmowej roku 2000, przyznawaną przez miesięcznik "Kino".