Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Kiss me, Kate (40 opinii)

musical
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Gdański Teatr Szekspirowski
czas trwania:
2 godz. 40 min. (1 przerwa)
data premiery:
1 lipca 2016
7.2
12 ocen
Oceniasz 5/10
Kiss me, Kate
Cole Porter
libretto: Sam i Bella Spewack

Przekład polski: Małgorzata Ryś

"Kiss me Kate!" autorstwa Cole'a Portera jest formą teatru w teatrze. Akcja dzieję się na scenie i zapleczu teatru muzycznego w Baltimore, który właśnie wystawia "Poskromienie złośnicy". Właściciel teatru Fred Graham angażuje do roli Kasi swoją byłą żona Lilli Vanessi, a siebie samego zaś obsadza w roli Petrukia. Fred wysyła kwiaty aktorce Lois Lane, szekspirowskiej Biance. Jednak dziwnym zbiegiem okoliczności dostaje je Lilli. Kiedy pomyłka wychodzi na jaw, Lilli okazuje swoją wściekłość wobec Freda na scenie. Akcja nabiera tempa, a po chwili nie wiadomo już, co jest teatrem, a co życiem.

Spektakl grany będzie na scenie elżbietańskiej - do dyspozycji widzów będą miejsca stojące, które są najtańsze, ale zapewniają największe emocje, poprzez bliską interakcję z aktorami. Reszta widzów może zająć miejsca siedzące na trzech kondygnacjach drewnianych galerii, otaczających scenę.
Spektakl będzie tłumaczony na j. angielski i niemiecki.

Reżyser Bernard Szyc o spektaklu: "Kiss me, Kate!" to absolutna klasyka światowego musicalu, wystawiana przez najsłynniejsze teatry na świecie, uwielbiana przez publiczność. Oprócz wartkiej akcji, miłosnych intryg i mnóstwa humoru dużym atutem spektaklu jest znakomita muzyka Cole'a Portera. W realizacji spektaklu na scenę elżbietańską Teatru Szekspirowskiego wiele jego cech determinuje jej specyficzny układ - miejsca stojące pod sceną, granie na trzy strony, interakcja z widzami. Z założenia będzie bardziej dynamiczny i grany w większym, niż na scenach pudełkowych, tempie. Zachowamy też realia czasu - końcówki lat 40. - i konwencję teatru jarmarcznego.
Dla aktorów granie "Kiss me, Kate!" jest wyjątkową przygodą, ponieważ jest to sztuka autotematyczna, dotykająca tematu samej pracy aktora, jego warsztatu. To sztuka o aktorach. Nie tylko o miłości, która jest głównym wątkiem opowieści, ale też o teatralności. Uchylamy w niej rąbka tajemnicy na temat całej tak zwanej kuchni teatralnej, bawimy się tą konwencją, pokazujemy proces tworzenia teatru.

Reżyseria, ruch sceniczny: Bernard Szyc
Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Przygotowanie wokalne: Renia Gosławska, Agnieszka Szydłowska
Scenografia, kostiumy: Jerzy Rudzki
Choreografia: Joanna Semeńczuk, Jacek Wester
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent scenografa: Renata Godlewska
Światło: Bartosz Wolak
Inspicjent: Iwona Warszycka-Kot
Produkcja: Monika Bieszke, Krystyna Jaworowska, Mateusz Gigiewicz

Występują:
Lilli Vanessi / Katherine Minola - Alicja Piotrowska/ Karolina Trębacz
Fred Graham / Petruchio - Rafał Ostrowski
Lois Lane / Bianca Minola - Iga Grzywacka/ Katarzyna Wojasińska
Bill Calhoun / Lucentio - Tomasz Bacajewski
Gangsterzy - Tomasz Gregor, Marcin Słabowski
Generał Harrison Howell - Aleksy Perski
Harry Trevor / Baptista Minola - Marek Richter
Hattie - Anna Andrzejewska/Ewa Gierlińska
Paul - Tomasz Fogiel
Portier / Ksiądz - Marek Sadowski
Ralph - Mateusz Deskiewicz
Riley / Hortensio - Sebastian Wisłocki
Flynt / Gremio - Paweł Czajka
Technicy - Jakub Badurka, Paweł Bernaciak, Jarosław Rzepiak
Dance Captain - Stavros Pittas
Garderobiana - Anna Andrzejewska/Ewa Gierlińska
Zespół Teatru Freda Grahama: Urszula Bańka/Emila Witowska, Marta Śrama, Agnieszka Zalas, Sylwia Wąsik, Julia Zacharek, Karolina Merda.

Spektakl grany jest na scenie elżbietańskiej ( z trzech stron otoczona widownią).  

Przeczytaj także