Dużo mówi się ostatnio o "customer centered design". Czy to to samo co stare "Klient ma zawsze rację"? Czy to znaczy, że trzeba prowadzić szczegółowe badania klienta? A co z tym Henrym Fordem, który powiedział, że gdyby pytał klientów czego potrzebują, to usłyszałby, że szybszych koni?
Czego się dowiesz?
Projektowanie drogi czy ścieżki klienta to inny sposób na myślenie o własnym produkcie czy usłudze. Wiąże się z przestawieniem myślenia firmy na inne tory. Jak w każdym procesie, ludzie są najważniejsi. Łatwiej zmienić technologię, trudniej nawyki i przyzwyczajenia. Porozmawiamy o tym dlaczego panu Andrzejowi (właścicielowi firmy zajmującej się zaawansowaną obróbką szkła) tak trudno zaakceptować, że "wracamy do pisma obrazkowego". Czyli będzie o różnicach w języku komunikacji i, oczywiście, o potrzebach klientów.
Na bazie przykładów z życia dotkniemy tematów z następujących obszarów:
- specjalizacja usług dla konkretnego klienta, czy warto?
- ścieżka klienta, doświadczenie klienta
- komunikacja z klientami
Z czym wyjdziesz?
Podczas części warsztatowej popracujemy nad "Ścieżką Klienta". Na konkretnych przykładach, może na Waszych firmach, popracujemy w grupach nad tym jak ulepszać tę "ścieżkę". Jak przejść od pracy nad produktem do pracy nad doświadczeniem klienta.
Spotkanie poprowadzi Iwona Gasińska-Mulczyńska.
Twórca i właścicielka firmy Design Thinking Poznań, projektantka, specjalistka budowania wizerunku firm. Buduje strategie komunikacji i designu. Posiada 20-letnie doświadczenie w biznesie oraz w pracy w międzynarodowym środowisku. Ukończyła studia na kierunku graphic design na Academy of Art University w San Francisco, ze specjalizacją corporate identity. Wiedzę o biznesie pogłębiała na studiach Executive MBA na Aalto University w Helsinkach. Od 1994 zaangażowana w tworzenie skutecznych wizerunków firm w pracowniach designu w USA i Polsce.
Zobacz również: