Zapraszamy na KOBIETY W TAŃCU - czyli warsztaty dla tancerzy, warsztaty dla kobiet, spektakle gościnne, spektakle STT i premierę spektaklu "Jak uprawiać żeby wyszło". Wszystkie wydarzenia odbędą się w weekend 5-6 marca 2015 w Teatrze na Plaży.
Sobota 5 marca 2016Warsztaty:
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 - technika tańca współczesnego
Lekcja Joanny Czajkowskiej 13.00 - 15.30 - choreografia
Spektakle, godz. 19.00
"3 x Noir Danse. Cz. 2" Joanna Czajkowska
"Inspiracje - Planetoidy" Marta Zawadzka (Toruń)
"Co? Pomidor" Joanna Nadrowska
"Jak uprawiać żeby wyszło" Kalina Porazińska - premiera!
Niedziela 6 marca 2016Warsztaty
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego cz.2
Kobiety w tańcu - Barbara Szamotulska (warsztaty otwarte dla każdego) 13.00 - 16.00
Spektakle, start godzina 19.00
"3 x Noir Danse. Cz. 2" Joanna Czajkowska
"Inspiracje - Planetoidy" Marta Zawadzka (Toruń)
"Co? Pomidor" Joanna Nadrowska
"White Resonance" Anna Haracz KINO VARIATINO
----------------
Informacje o spektaklach:
"3 x Noir Danse. Część II"Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska
Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska
Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak
Kostiumy: Iwona Kryszak
Wizualizacje: Black Ibrahim
Muzyka: Adam Kiełsznia
Reżyseria świateł: Artur Aponowicz
Fotografia: Adam Bogdan
Premiera: 2 i 3 maja 2009, Sopocka
Scena Off de BICZ
Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.
Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40tych i 50tych XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno - białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.
"Inspiracje - Planetoidy"Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)
Muzyka: Magdalena Cynk
"Planetoida 2246 Bowell" i "15 - Planetoida 3784 Chopin"
Spektakl powstał z okazji specjalnej - koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u pani profesor rytmiki. Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość kompozycji przestrzenno - ruchowej utworu muzycznego jest związana z zasadami wytyczonymi przez metodę Emila Jaques - Dalcroze'a.
"Co? Pomidor"Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska
Muzyka: Flying Lotus
Mastering: Mariusz Noskowiak
Głos: Robert Nadrowski
Zdjęcie: Alicja Byzdra
Pomidor. Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku. Człowiek. Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku. Pomidor - niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem.
"Jak uprawiać żeby wyszło"Choreografia, reżyseria, koncepcja plastyczna: Joanna Czajkowska
Wykonanie i choreografia: Kalina Porazińska
Muzyka: Sebastian Bednarek
Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz
Kostium: Łucja Porazińska, Wioletta Blach
Zdjęcia promocyjne i projekt plakatu: Michał Redlin
Głos i tłumaczenie: Martyna Ziemniewicz
PREMIERA: 05.03.2016 w Teatrze a Plaży
"Jak uprawiać żeby wyszło" to próba zmierzenia się z procesem twórczym. Punktem wyjścia każdego działania jest wytyczenie celu i determinacja w jego osiągnięciu, (tak przynajmniej twierdzą podręczniki). Choć samo życie zazwyczaj to weryfikuje. Cokolwiek robisz, czymkolwiek się zajmujesz, pokonujesz drogę. Poczucie chwilowej satysfakcji czy nawet spełnienia, może przyjść na każdym etapie działania, bez względu na to, jak odległy jest wyznaczony cel.
"White Resonance" Teatr KINO VARIATINOKoncept, choreografia i wykonanie: Anna Haracz,
Muzyka: Anna Haracz, tape collage
Kostium: Anna Haracz
Kiedyś napisałam:
"Kiedy ból, cierpienie, nieprzyjemne zdarzenia, obecny problem, czy nurtujące pytanie przekładamy na język sztuki transformujemy je często w coś pięknego i wartościowego. Poprzez proces tworzenia, czyli układania choreografii czy budowania struktury improwizacji, doboru czy tworzenie muzyki, wyboru kostiumu i przebiegu dramaturgii odbywa się w umyśle przetwarzanie zdarzeń, towarzyszących im emocji, uczuć, wspomnień. Koncentracja na celu lub temacie z próby na próbę przechodzi w medytację. Dzięki medytacji tworzy się dystans do tematu. A z poziomu dystansu wiele rzeczy wygląda inaczej, zachodzi proces zmiany czyli transformacji."
I o tym jest to solo.
O przetwarzaniu słabości w siłę, dysfunkcji w atuty, a biedy w obfitość...
WARSZTATY:Technika tańca współczesnego Martą ZawadzkąMarta Zawadzka o swojej pracy:
Podczas zajęć warsztatowych zajmiemy się świadomą pracą z ciężarem ciała, umiejętnym zarządzaniem energią przy zachowaniu maksymalnej ekonomii ruchu. Technika tańca oparta będzie przede wszystkim na treningu fizycznym. Na zakończenie zajęć rozluźniające improwizacje, kładące główny nacisk na relacje: muzyka-ruch oraz głos-ruch.
Choreografia z Joanną CzajkowskąLekcja składa się z dwóch części: nauki fragmentów choreografii ze spektakli Sopockiego Teatru Tańca oraz z przekształceń tych fragmentów zgodnie z zasadami kompozycji tańca i choreografii tak, by zaskoczyć ich twórców i samych siebie, czyli tancerzy wykonujących choreografię. To przyspieszony proces twórczy dający narzędzia niezbędne każdemu instruktorowi, choreografowi, tancerzowi do świadomej pracy.
Kobiety w tańcu - warsztat dla wszystkich Barbary Szamotulskiej-Dziubich"Mam MOC! Mądrość ciała w ruchu"
Nadchodzi Dzień Kobiet i idzie wiosna więc to wspaniała okazja do spotkania z własnym ciałem,
kobiecością i wewnętrzną energią. W związku z tym zróbmy coś dla siebie!!! Poczujmy, odnajdźmy
lub też sprawdźmy swoją MOC! Ponieważ MOC jest w nas!
Wszystkie Panie zapraszamy na warsztat rozwijający oparty o metody pracy z ciałem, głównie Psychoterapii DMT (Dance Movement Therapy), która zawiera w sobie takie elementy pracy z ciałem jak analizę ruchu Rudolfa Labana - LMA, profile ruchowe Kastenberg - KMP a także elementy ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Przez 3 godziny będziemy obcować ze swoimi ciałami i w ruchu poznawać jego możliwości. Pogłębiać swoją świadomość poprzez ruch, ciało, głos, oddech, muzykę i przestrzeń. Będziemy sprawdzać jak czujemy się w swoich ciałach, gdzie jest energia i oddech a gdzie ich brakuje. Te miejsca spróbujemy zlokalizować i napełnić. Zobaczymy gdzie zaczyna się ruch w ciele, jak się rozprzestrzenia, jaki jest jego charakter i gdzie się kończy.
Dla kogo jest ten warsztat?
Dla wszystkich Pań, które chcą odkryć w sobie coś nowego poprzez twórczą pracę z ciałem. Nie ważne ile masz lat, czy potrafisz robić szpagat i piruety czy też okazjonalnie ruszasz nogą u cioci na imieninach. Nie będziemy uczyć się sekwencji ruchowych więc jest to również miejsce dla tych co mylą prawą i lewą stroną.
Prowadząca: Barbara Szamotulska-Dziubich, mgr psychologii, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie i studiów podyplomowych Psychologia Kliniczna na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Przez dwa lata szkoliła się w Instytucie Psychoterapii Tańcem i Ruchem w Warszawie. Przygodę z teatrem tańca zaczęła w 2004 roku jako stażystka grupy Sopockiego Teatru Tańca biorąc udział w projektach przygotowanych przez Joannę Czajkowską i Jacka Krawczyka (Rhisome 2006, Fabryka Papieru - Festiwal Działań Teatralnych i Plastycznych "Zdarzenia" Tczew-Europa 2006). Wraz z Marią Miotk zrealizowała spektakl "7 Życzeń", który został zaprezentowany na Gdańskim Festiwalu Tańca 2009. Wystąpiła w spektaklu Teatru Amareya "Nomadka" 2012 w reżyserii Katarzyny Pastuszek. Uczestniczka wielu warsztatów teatralnych i tanecznych prowadzonych przez trójmiejskich artystów. Obecnie szczęśliwa mama czternastomiesięcznej Anastazji.