stat
Impreza już się odbyła

Koncert Michała Górczyńskiego "Partytury codzienności"

Już 16.11.2013 zapraszamy na niecodzienny koncert Michała Górczyńskiego "Partytury codzienności" w CSW Łaźnia. Muzyk i kompozytor angażuje publiczność do działania i współtworzenia wyjątkowego występu.

wrz 28

sobota, g. 20:00

bilety 50 zł
przedsprzedaż 40 zł
lis 14

czwartek, g. 20:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Każdy uczestnik koncertu sprawdzi różnice pomiędzy działaniem codziennym i zapisem muzycznym. Ćwiczenia na prostych gestach i przedmiotach odkrywają sens widzenia przestrzeni jako nieskończenie złożonego otoczenia, w którym musimy się odnaleźć z naszymi emocjami i problemami. Zapisujemy więc codzienność aby móc nią grać. Uwolni Cię to od niewoli codziennych przyzwyczajeń. Odnajdziesz sposób na wyjątkowe rozładowywanie napięć.

muzyka alternatywna - koncerty w Trójmieście


Zapis nie jest najważniejszy w procesie używania "partytur codzienności". Należy procentowo pół na pół połączyć improwizację z odczytywaniem. Improwizacja Cię otwiera na dosłownie wszystko, zapis prowadzi formę w określonym kierunku, rozwija temat praktyki najbardziej abstrakcyjnych działań. Improwizacja ruchu palca. Obserwacja i zastanawianie się, co dalej. Tu wyobraźnia musi pracować na pełnych obrotach. Improwizowanie na przykład "naturalnej multimedialności" może prowadzić w przyszłości do budowania nadstruktur - wysoko energetycznych ludzkich rozbłysków wewnątrz przestrzeni. Sztuka nie prezentująca, lecz na bazie improwizacji emanująca i symulująca pojęcie złożoności. Improwizacja w połączeniu z zapisem daje możliwość ogromnej kondensacji Twojej indywidualnej mocy przekazu.

(fragment tekstu Michała Górczyńskiego "Wyjątkowe miejsca, wyjątkowi ludzie - partytury codzienności jako indywidualna metoda konstruowania z podstawowych gestów", który ukaże się w tegorocznej publikacji projektu Art+Science Meeting "Dźwiękowiska")

Michał Górczyński - jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F.Chopina. Od 1998 roku zajmuje się pisaniem muzyki na różne składy instrumentalne ("Zróżnicowanie" dwa fagoty i klarnet, "Rondo a la krakowiak" na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, "Malowanie" na dwa klarnety, fagot, kontrabas i śpiew, "Suita w stylu żydowskim" na klarnet, skrzypce i kontrabas oraz cykle utworów inspirowane językami świata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę) oraz muzyki do teatru (około 25 spektakli dla teatrów dramatycznych i lalkowych). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Występował jako solista z takimi zespołami jak: de Ereprijs, Kwartet Śląski, Orkiestra "Aukso", Filharmonia Podlaska. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym. Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych. Od 2002 roku współtworzy zespół "Kwartludium" specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2008 roku pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych klarnetu basowego inspirując się beatboxem i współpracując z jednym z najlepszych polskich beatboxerów "Tik Takiem" Patrykiem Matelą. Twórca pojęcia "edukacja komponowana". Stypendysta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu tworzenia alternatywnych podręczników edukacyjnych.

Art+Science Meeting to projekt realizowany dzięki finansowemu wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.