stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Sylwester 2024

Koncert Sylwestrowy: Wieczór wiedeński

Sylwester w Kinie lub Teatrze

gru 29

niedziela, g. 16:00, 19:00

bilety 140 zł
Kup bilet
gru 31

wtorek, g. 20:00

Gdańsk,
bilety 450 zł
wyprzedane
Sala Koncertowa na Ołowiance

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Koncert symfoniczny
Koncert Sylwestrowy: Wieczór wiedeński

Wystąpią:
Orkiestra Symfoniczna PFB
Ingrida Gapova - sopran
Pavlo Tolstoy - tenor
Massimiliano Caldi - dyrygent

W programie:
JOHANN STRAUSS
- Uwertura do operetki "Baron cygański"
- Walc "Sphärenklänge", "Liebeslieder"
- Polka "Leichtes Blut", Pizzicato Polka
- Lagunen Walzer
IMRE KÁLMÁN
- Aria "Mister X" z "Księżniczki cyrkówki"
- Duet "Jakże mam Ci wytłumaczyć" z "Księżniczki Czardasza"
RUDOLF SIECZYŃSKI
- Wien, du Stadt meiner Träume
FERENC LEHÁR
- Czardasz z operetki "Cygańska miłość" - "Kiedy skrzypki grają"
- Aria Giuditty "Meine Lippen, sie kuessen" operetki "Giuditta"
- Aria "Dein ist mein ganzes Herz"z operetki "Kraina uśmiechu"
- Aria "Wilio, o Wilio" z operetki "Wesoła wdówka"
- Duet "Usta milczą, dusza śpiewa" z operetki "Wesoła wdówka"

-----

INGRIDA GAPOVA - sopran
Urodziła się na Słowacji. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 6 lat, grając na fortepianie. Naukę kontynuowała w Konserwatorium w Zilinie (Słowacja) w klasie śpiewu, a następnie w Akademii Muzycznej w Bańskiej Bystrzycy. Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Hanny Michalak. Dwukrotna stypendialistka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Laureatka wielu konkursów wokalnych. W repertuarze artystka ma wiele dzieł oratoryjno-kantatowych i cykli pieśni.

W repertuarze operowym artystki znajdują się m.in.: partie Paminy oraz I Damy z Czarodziejskiego fletu Mozarta, Zuzanny oraz Barbariny z Wesela Figara Mozarta, Hanny ze Strasznego dworu Moniuszki, Belindy z Dydony i Eneasza Purcella, Małgosi z Jasia i Małgosi Humperdincka, Xenii z Borysa Godunowa Musorgskiego, Aniny z Traviaty Verdiego. W sezonie 2009/2010 na deskach Opery Narodowej w Warszawie kreowała postać She w prapremierze opery The Sudden Rain Aleksandra Nowaka a w grudniu 2010 wystąpiła jako Barbarina w Weselu Figara w spektaklu w reżyserii Keitha Warnera. Współpracuję z Operą Bałtycką w Gdańsku oraz z Teatrem Wielkim w Warszawie.

PAVLO TOLSTOY - tenor
Tenor urodzony na Ukrainie. Angaż do zespołu lwowskiej opery, w którym śpiewał do ukończenia studiów w 2005 roku, otrzymał jeszcze jako student Akademii Muzycznej we Lwowie (2002). Przez kolejne dwa lata występował na deskach Opery Wrocławskiej, śpiewając główne partie w operach Mozarta, Verdiego, Pucciniego i Szymanowskiego. Współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy.

Artysta wystąpił dotychczas jako: Ferrando w Cosí fan tutte i Tamino w Czarodziejskim flecie Mozarta, Leński w Eugeniuszu Oniegine Czajkowskiego, Alfredo w Traviacie i Ismaele w Nabucco Verdiego, Beppo w Pajacach Leoncavalla, Rodolfo w Cyganerii i Pinkerton w Madame Butterfly Pucciniego. Występował również - jako Młody król w Hagith oraz Pasterz w Królu Rogerze - w realizowanych przez Operę Wrocławską inscenizacjach oper Szymanowskiego.

Jako pasterz występował również w Teatrze Marjinskim i Gran Teatre del Liceu. We Wrocławiu śpiewał partię Alfreda w Zemście nietoperza Johanna Straussa. Pracuje z takimi reżyserami, jak m.in. Marek Weiss-Grzesiński, Tomasz Konina, Mariusz Treliński czy Michał Znaniecki. Artysta ma w repertuarze również utwory oratoryjno-kantatowe, m.in. Requiem Mozarta, Mszę uroczystą Gounoda oraz Trzecią Symfonię Szymanowskiego "Pieśń o nocy".

MASSIMILLIANO CALDI - dyrygent
Urodzony w Mediolanie, jest głównym gościnnym dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej. W latach 2006-2010 pełnił funkcję kierownika artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej w Katowicach. W latach 1998-2009 był także pierwszym dyrygentem Orkiestry Kameralnej Milano Classica. Jest laureatem pierwszej nagrody na VI Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach w 1999 roku. Obecnie działa na polu muzyki operowej, jak i symfonicznej, głównie we Włoszech i Polsce.

W Polsce regularnie koncertuje z Filharmonią Śląską, a ze Śląską Orkiestrą Kameralną brał udział w niektórych z najbardziej znanych polskich festiwali, m.in. w Łańcucie, Mikołowie, Krakowie i Górnośląskim Festiwalu Sztuki Kameralnej Ars Cameralis Silesiae Superioris. Na zaproszenie Antoniego Wita w styczniu 2010 ze Śląską Orkiestrą Kameralną wystąpił na estradzie Filharmonii Narodowej. W Nowy Rok 2009 na tej estradzie poprowadził Orkiestrę Teatru Mazowieckiego. Regularnie współpracuje z Filharmonią Łódzką im. Artura Rubinsteina, w której m.in. ze swoim przyjacielem, wiolonczelistą Dominikiem Połońskim prezentował muzykę Olgi Hans. W stulecie urodzin Nino Roty koncertował w filharmoniach: Narodowej, łódzkiej, gdańskiej i krakowskiej. Wśród polskich orkiestr, prowadził Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Warszawie, NOSPR w Katowicach, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, orkiestry symfoniczne w Katowicach, Krakowie, Szczecinie, Gdańsku, Rzeszowie, Koszalinie, Toruniu i Jeleniej Górze. Współpracuje ściśle z Ambasadą Włoską w Warszawie oraz z Instytutem Kultury Włoskiej w Warszawie i Krakowie.

We Włoszech współpracuje z Valle d'Itria Festival, Stowarzyszeniem Serate Musicali w Mediolanie i Maggio Musicale Fiorentino i regularnie pracuje nad muzycznymi programami teatrów w Novarze, Bolonii i Mantui. W Europie występował w salach koncertowych Wiednia, Linzu, St Petersburga, Amsterdamu, Baden-Baden, Bonn, Frankfurtu, Mannheim i Szeged. Dyrygował tez w Izraelu, Brazylii i Chile.

Operowe dzieła, które prowadził od 1991 r. to m.in.: Orfeusz i Eurydyka Glucka, Cyganeria Pucciniego, Salome Straussa, Rigoletto, Traviata i Trubadura Verdiego, Cosi fan tutte i Wesele Figara Mozarta, Rapsodia Satanica i Cavalleria Rusticana Mascagniego, Cyrulika sewilskiego Rossiniego, Normę Belliniego, Carminę Buranę Orffa, I Due timidi i La notte di un nevrastenico Roty. W 2011 roku, po 150 latach wykonał w Krakowie operę Józefa M.K. Poniatowskiego Piotr Medyceusz. Przyczynił się do ponownego przypomnienia dziewiętnastowiecznych oper Don Bucefalo i Re Lear Cagnoniego, prowadząc ich przedstawienia w Martina Franca podczas Valle d'Itria Festival w latach 2008-2009. Zwrócił się także ku operze współczesnej, dyrygując prapremierami m.in. Peter Uncino Tutina, Nevebianca Betty i La zingara Guerrera Nicoliniego.

Firma Dynamic wydała CD z Salome, Don Bucefalo i Re Lear, nagranymi pod batutą Massimiliana Caldiego. W roku 2009 DUX opublikowała płytę Little Big Music z utworami B. Brittena, G. Holsta, W. Lutosławskiego i W. Kilara nagranymi wespół ze Śląską Orkiestrą Kameralną.

Archiwalne edycje imprezy