stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Sylwester 2024

Koncert Sylwestrowy

Sylwester w Kinie lub Teatrze

Zapraszamy Polskiej Filharmonii Bałtyckiej na KONCERT SYLWESTROWY.

gru 29

niedziela, g. 16:00, 19:00

bilety 140 zł
Kup bilet
gru 31

wtorek, g. 20:00 - 02:00

Gdańsk,
bilety 350 zł
przedsprzedaż 299 zł
Wystąpią:
Katarzyna Hołysz - sopran
Massimiliano Caldi - dyrygent
Orkiestra Symfoniczna PFB

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


W programie:
Johann STRAUSS - Quadrille z opery Bal maskowy Giuseppe Verdiego
Giuseppe VERDI - Aria i cabaletta z opery Il Trovatore - Tacea la notte placida...Di tale amor
Johann STRAUSS - Quadrille z opery Carmen
Georges BIZET - Habanera z opery Carmen
Georges BIZET - II Suita z L'Arlésienne (Arlezjanka)
Feliks NOWOWIEJSKI - Aria Bogny Wróć, ach wróć... Kocham Bałtyku wody z IV aktu opery "Legendy Bałtyku"
Leonard BERNSTEIN - Uwertura do operetki Candide
Leonard BERNSTEIN - I feel pretty z musicalu West Side Story
Leroy ANDERSON - The typewriter machine
George GERSHWIN- I got rhythm
Johann STRAUSS - Perpetuum mobile
Emmerich KALMAN - Czardasz Sylwii z operetki Księżniczka Czardasza

Sponsorem koncertu jest EDF Wybrzeże S.A.

-----

MASSIMILIANO CALDI
Urodzony w Mediolanie, jest dyrygentem gościnnym Śląskiej Orkiestry Kameralnej; w latach 2006-2010 pełnił funkcję jej kierownika artystycznego. W latach 1998-2009 był także pierwszym dyrygentem Orkiestry Kameralnej Milano Classica. Jest laureatem pierwszej nagrody na VI Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach w 1999 roku. Obecnie działa na polu muzyki operowej i symfonicznej, głównie we Włoszech oraz w Polsce.
W Polsce regularnie koncertuje z orkiestrą Filharmonii Śląskiej. Dyrygując Śląską Orkiestrą Kameralną brał udział w wielu polskich festiwalach, m.in. w Łańcucie, Mikołowie, Krakowie i w Górnośląskim Festiwalu Sztuki Kameralnej "Ars Cameralis Silesiae Superioris".

Na zaproszenie Maestro Antoniego Wita dwukrotnie wystąpił w Filharmonii Narodowej - w 2009 roku z Orkiestrą Teatru Mazowieckiego i w roku 2012 ze Śląską Orkiestrą Kameralną. Regularnie współpracuje z Filharmonią Łódzką im. Artura Rubinsteina, w której m.in. ze swoim przyjacielem, wiolonczelistą Dominikiem Połońskim prezentował muzykę Olgi Hans. W stulecie urodzin Nino Roty koncertował w filharmoniach: Narodowej, Łódzkiej, Gdańskiej i Krakowskiej.
Spośród orkiestr polskich prowadził również Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Warszawie, NOSPR w Katowicach, Polską Orkiestrę Sinfonia Iuventus, orkiestry symfoniczne w Katowicach, Krakowie, Szczecinie, Gdańsku, Rzeszowie, Koszalinie, Toruniu i Jeleniej Górze. Współpracuje ściśle z Ambasadą Włoską w Warszawie oraz z Instytutem Kultury Włoskiej w Warszawie i Krakowie.

We Włoszech współpracuje z Valle d'Itria Festival, ze Stowarzyszeniem Serate Musicali w Mediolanie i Maggio Musicale Fiorentino, regularnie uczestniczy w programach teatrów muzycznych w Novarze, Bolonii i Mantui. W Europie występował w salach koncertowych Wiednia, Linzu, Sankt Petersburga, Moskwy, Amsterdamu, Baden-Baden, Bonn, Frankfurtu, Mannheim i Szeged. Dyrygował też w Izraelu, Szwajcarii, Brazylii i Chile.

Wśród dzieł operowych, które prowadził od 1991 roku, były m.in.: Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka, Cyganeria Giacomo Pucciniego, Salome Richarda Straussa, Rigoletto, Traviata i Trubadur Giuseppe Verdiego, Cosi fan tutte i Wesele Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, Rapsodia Satanica i Cavalleria Rusticana Pietro Mascagniego, Cyrulik sewilski Gioachimo Rossiniego, Norma Giovanni Belliniego, Carmina Burana Carla Orffa, I due timidi i La notte di un nevrastenico Nino Roty. W 2011 roku, po 150 latach, wykonał w Krakowie operę Józefa M.K. Poniatowskiego Piotr Medyceusz. Przyczynił się do ponownego przypomnienia XIX-wiecznych oper Don Bucefalo i Re Lear Antonia Cagnoniego, prowadząc ich przedstawienia w Martina Franca podczas Valle d'Itria Festival w latach 2008-2009. Zwrócił się także ku operze współczesnej, dyrygując m.in. prapremierami oper Peter Uncino Marka Tutina, Nevebianca Marka Betty i La zingara guerriera Luigiego Niccoliniego.

Firma "Dynamic" wydała CD z Salome Richarda Straussa, Don Bucefalo i Re Lear Antonia Cagnoniego, nagranymi pod batutą Massimiliana Caldiego. W roku 2009 firma DUX opublikowała płytę Little Big Music z utworami Benjamina Brittena, Gustava Holsta, Witolda Lutosławskiego i Wojciecha Kilara nagranymi ze Śląską Orkiestrą Kameralną.

KATARZYNA HOŁYSZ
Jest absolwentką (2003) poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Krystyny Pakulskiej. Dokształcała się też na kursach mistrzowskich m.in. u Christine Hampe, Marii Pelegrini, Jerzego Artysza i Ryszarda Karczykowskiego, a także jako stypendystka polskiego Ministra Kultury (2000/2001) oraz Bayreuther Festspiele (2001).

W pierwszych latach swej artystycznej kariery Katarzyna Hołysz występowała w repertuarze mezzo-sopranowym, prezentując się na polskich i niemieckich scenach operowych m.in. jako Eboli (Don Carlos-Verdi), Adalgiza (Norma-Bellini), Oktawian (Kawaler srebrnej róży-R.Strauss), Kompozytor (Ariadna na Naxos-R.Strauss), Idamante (Idomeneo-Mozart), Fenena (Nabucco-Verdi), Sophie Dorothea (Kronprinz Friedrich-Matthus). Szczególnym wydarzeniem był występ artystki w partii Madame w operze Francisa Poulenca "Głos człowieczy" ("La voix humaine"), wystawionej poraz pierwszy w Polsce w 2002 r. w Poznaniu,

W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka zaczęła sięgać po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru, a przez krytyków uznana została za jeden z bardzo niewielu w naszym kraju autentycznych sopranów dramatycznych. Z wielkim powodzeniem wystąpiła dotąd w takich rolach sopranowych jak Lady Makbet (Makbet-Verdi), Leonora/Fidelio (Fidelio-Beethoven), Ariadna (Ariadna na Naxos-R.Strauss) w przedstawieniu transmitowanym przez światowy kanał TV Mezzo, Hrabina (Wesele Figara-Mozart), Agata (Wolny Strzelec-Weber), Halka (Halka-Moniuszko), Neala (Paria-Moniuszko), Salome (Salome-R.Strauss), Tosca (Tosca-Puccini), Wenus (Tannhäuser-Wagner), Kundry (Parsifal-Wagner); w przygotowaniu Izolda (Tristan i Izolda-Wagner).

Niezależnie od licznych występów w repertuarze operowym, Katarzyna Hołysz prowadzi aktywną działalność koncertową w Polsce i za granicą (Niemcy, Austria, Litwa, Czechy). Szczególnym zainteresowaniem cieszą się interpretacje artystki w repertuarze niemieckiem i francuskim. W styczniu 2003 r. artystka otrzymała Medal Młodej Sztuki oficyny wydawniczej "Głos Wielkopolski", a w 2009 r. została laureatką Złotej Maski miasta Łodzi za najlepszą kreację wokalną sezonu. Uhonorowana też została przyznaniem Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki Sezonu 2011/2012.

Archiwalne edycje imprezy