stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Koncert recital wokalny - duetu Piotr Nowicki - fortepian i Nikolina Gąsior - sopran to propozycja dla miłośników muzyki klasycznej oraz arii operowych. W programie znajdą się utwory Georga Friedricha Handela, Piotra Czajkowskiego, Sergiusza Rachmaninowa, Dariusa Milhaud, Vincenzo Belliniego, Giacomo Pucciniego oraz Gaetano Donizettiego. Będzie to pierwszy od ponad półtora roku koncert, który odbędzie się w Projektorni na żywo z udziałem publiczności. Perełkę koncertu stanowi również sam instrument, odrestaurowany fortepian Sommerfeld, znajdujący się w Projektorni.

gru 13

piątek, g. 19:00

bilety 37-80 zł
ulgowy 27-58 zł
Kup bilet
mar'25 29

sobota, g. 17:00

bilety 159 - 249 zł
Kup bilet
Program koncertu:
Georg Friedrich Handel - Recytatyw i aria Cleopatry "Piangero la sorte mia"
z opery Juliusz Cezar
Piotr Czajkowski - Pieśń "Gdybym wiedziała" (Кабы знала я) z cyklu 7 romansów op.47 tekst: A. Tołstoj
Sergiusz Rachmaninow - pieśni
Siren op. 21 nr 5
Zdies haraszo op. 21 nr 7
Ne poj krasavica pri mneop. 4 nr 4
Darius Milhaud - Cykl 4 pieśni do tekstów Pierrea de Ronsard'a op. 223
- "A une fontaine"
- "A cupidon"
- "Tais-toi, babillarde!"
- "Dieu vous garde"
Vincenzo Bellini - Recytatyw i aria Giulietty "Eccomi in lieta vesta... O quante volte"
z opery I Capuletti e i Montecchi
Giacomo Puccini Aria Musetty Quando m'en vo' soletta z opery Cyganeria
Gaetano Donizetti - Aria Noriny "Quel guardo, il cavaliere" z opery Don Pasquale

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście



Wykonawcy:

Nikolina Gąsior, sopran

W 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem Prywatną Szkołę Muzyczną im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie w klasie śpiewu solowego mgr Sylwii Krzywdy. Swoją edukację muzyczną kontynuuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie w czerwcu 2021 roku ukończyła z wyróżnieniem czteroletnie studia licencjackie w klasie śpiewu solowego dr hab. prof. AM Aleksandry Kucharskiej-Szefler. Obecnie jest studentką pierwszego roku studiów magisterskich.
W swoim repertuarze posiada arie operowe m. in. Georga Friedricha Haendla, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Vincenzo Belliniego, Gaetano Donizettiego, Giacomo Pucciniego, Piotra Czajkowskiego, Stanisława Moniuszki, Antonina Dvořáka, jak również pieśni kompozytorów XIX i XX wieku oraz partie oratoryjno-kantatowe począwszy od epoki baroku po czasy współczesne.
Występowała na wielu scenach w Polsce i zagranicą. Współpracuje z zespołem wokalno-instrumentalnym Goldberg Baroque Ensemble prowadzonym przez organistę Andrzeja Szadejko, z kompozytorem Adamem Diesnerem (Kaszubskie Te Deum) oraz współtworzy duet z pianistą Piotrem Nowickim, z którym występuje w repertuarze pieśniarskim
i operowym. Wielokrotnie koncertowała z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej
w Gdańsku, jak również brała udział w licznych projektach organizowanych przez jej pedagogów (prof. Jadwiga Rappe, prof. Przemysław Stanisławski, dr hab. Witosława Frankowska). W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania płytowe oraz radiowe.

Piotr Nowicki, fortepian
Piotr Nowicki ukończył Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki na Wydziale Instrumentalnym w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Wiesztordta. W centrum jego zainteresowań znajduje się muzyka XX i XXI wieku, którą wykonuje jako solista
i kameralista. Na swoim koncie posiada kilkadziesiąt prawykonań utworów współczesnych kompozytorów zarówno polskich, jak i zagranicznych. Od 1995 roku współpracuje również regularnie z wokalistami jako pianista korepetytor i akompaniator.
Występował na wielu prestiżowych festiwalach takich jak m.in. Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Festiwal Prawykonań w Katowicach, Sacrum Profanum, Unsound w Krakowie i w Nowym Jorku, Beijing Modern, DCMF w Daegu, Musica Viva
w Lizbonie, Ensemble Europa w Kolonii, C3 w Berlinie, Klang Festival w Kopenhadze, Loop Festival w Brukseli, Musische Nuove Festival w Palermo, Kontrasty we Lwowie, Arena Festival w Rydze, aXes w Krakowie, Kody w Lublinie, Musica Moderna w Łodzi, Audio-Art w Krakowie, Ad Libitum w Warszawie, Festiwalu Dni Muzyki Nowej i Nowe Fale
w Gdańsku, Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi oraz na Komeda Jazz Festiwal
w Słupsku.
Od 2002 roku współtworzy zespół Kwartludium specjalizujący się w wykonywaniu muzyki najnowszej. W latach 2003-2013 Piotr Nowicki był również członkiem polsko-niemieckiego zespołu European Workshop for Contemporary Music powołanego przez Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień oraz Niemiecką Radę Muzyczną. Zespół pod kierunkiem wybitnego niemieckiego dyrygenta Rudigera Bohna wystąpił na wielu prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej w Polsce, Niemczech i na Ukrainie prezentując dzieła zaliczane do klasyki awangardy XX wieku, jak również te najnowsze, napisane specjalnie na ten skład.
Na swoim koncie ma liczne nagrania płytowe (Dux, Requiem Records, Bôłt Records, Denovali Records, Touch), radiowe (Program 2 Polskiego Radia, WDR3, Deutschlandfunk)
i telewizyjne (TVP Kultura). W 2017 roku ukazała się płyta, którą nagrał wspólnie ze skrzypaczką Karoliną Piątkowską-Nowicką dla wytwórni fonograficznej DUX. Płyta zawiera utwory kameralne takich kompozytorów jak Claude Debussy, Sergiusz Prokofiew oraz Witold Lutosławski.
Koncertował w Stanach Zjednoczonych, Australii, Chinach, Korei Pd., Wielkiej Brytanii, Włoszech, Belgii, Holandii, Niemczech, Danii, Finlandii, Estonii, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Gruzji, Słowacji, Czechach, Rosji, Turcji i Izraelu.
Jest stypendystą Marszałka Województwa Pomorskiego, Prezydenta Miasta Gdańska oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 1995 r. związany jest z macierzystą uczelnią, gdzie pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Wokalno-Aktorskim
i Instrumentalnym. W latach 2012-2016 pełnił funkcję kierownika Międzywydziałowego Zakładu Muzyki Współczesnej. W 2015 r. otrzymał tytuł doktora habilitowanego przyznany przez Radę Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Piotr Nowicki jest również fundatorem i prezesem Fundacji Muzyki Nowej Kwartludium.

Zgodnie z rozporządzeniem ministerstwa liczba miejsc na widowni jest ograniczona, należy zachować dystans 1,5 metra odległości pomiędzy widzami. Przypominamy także o konieczności zakrywania ust i nosa.