KONCERT SYMFONICZNY
w setną rocznicę śmierci Edvarda Griega
Mistrz batuty
Marc Minkowski dyrygent
Sinfonietta Cracovia WOLFGANG AMADEUS MOZART Il Re Pastore KV 208
WOLFGANG AMADEUS MOZART Symfonia nr 39 Es-dur KV 543
WOLFGANG AMADEUS MOZART Symfonia nr 40 g-moll KV 550
Melomani! Kupując bilet na koncert REWELACJA MIESIĄCA „Mistrz batuty” MARC MINKOWSKI w dniu 23 lutego br. zakupisz bilet na koncert 22 lutego br. „Grieg – Chopin Północy” tylko za 10 złotych - na najlepsze miejsca !!!Marc MinkowskiUrodził się w 1962 roku w
Paryżu. Studiował grę na fagocie (grał m.in. w słynnym Les Arts Florissants, w Clemencic Consort of Vienna i La Chapelle Royale) i dyrygenturę.
W 1982 roku założył zespół Les Musiciens du Louvre, wykonujący na historycznych instrumentach repertuar barokowo-klasyczny.
Jest laureatem niezliczonych nagród i wyróżnień, m.in.: płyta „Hippolyte et Aricie” Rameau (1995) zdobyła Cannes Classical Award, Diapason d'or i Orphée d'or, „La Resurrezione” Haendla (1996) Grand Prix de la Nouvelle Académie du disque oraz Grand Prix des discophiles, za nagranie „Ariodante” Haendla (z Ewą Podleś) otrzymuje Cannes Classical Award oraz Classic CD Award, „Dardanus” Rameau oraz „Giulio Cesare” Haendla otrzymują Diapason d'or i Record Academy Prize w Tokio.
W 1993 roku Minkowski dyrygował
„Platonem” Lully’ego podczas uroczystego otwarcia wyremontowanego gmachu opery w Lyonie. Rok później zdobył pochwały krytyków za wykonanie „Ariodante” Haendla w Walijskiej Operze Narodowej (ze spektaklem tym odbył też tournée po Wielkiej Brytanii). W latach 1994-95 dyrygował „Dydoną i Eneaszem” Purcella (koprodukcja Opéra-Atelier w Toronto i Grand Opera w Houston), a w 1996 – „Idomeneo” Mozarta w Operze Paryskiej i Don Giovannim w Toronto.
Od 1994 roku związany lukratywnym kontraktem z
Deutsche Gramophon, gdzie w czerwcu 2006 wydał nagranie Symfonii nr 40 i 41 (Jowiszowa) Mozarta, z których tę pierwszą zaprezentuje w lutym w Krakowie, Warszawie i Gdańsku z Sinfonietta Cracovia.
Sinfonietta CracoviaSinfonietta Cracovia jest zaliczana do czołowych polskich i europejskich zespołów kameralnych. Wyjątkowa atmosfera koncertów, ich entuzjastyczny odbiór przez publiczność, znakomite recenzje, a przede wszystkim jakość prezentacji muzycznych na scenie świadczą o stałym rozwoju wciąż młodej orkiestry. Sukces Sinfonietty związany jest również z nowoczesnym sposobem zarządzania. Dzięki niemu zespół - w zależności od doboru repertuaru - powiększany jest do składu symfonicznego ze stałą grupą dętą, którą współtworzą najwybitniejsi polscy muzycy młodego pokolenia. Powstała w ten sposób nieograniczona możliwość poszerzania repertuaru sprzyja pozyskiwaniu nowych odbiorców muzyki klasycznej. Prezentacja pomysłowych kampanii promocyjnych koncertów połączona z zawsze wysokim poziomem artystycznym stała się standardem stosowanym z sukcesem przez profesjonalnie zarządzaną od szeregu lat orkiestrę.
Sinfonietta Cracovia - nazwa ta pojawiła się na początku 1994 roku - stała się miejską instytucją kultury pod patronatem Prezydenta Miasta i otrzymała status Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa. Duża w tym zasługa ówczesnych władz miasta oraz Elżbiety i Krzysztofa Pendereckich, którzy zdecydowanym poparciem nowej jakości w muzyce przyczynili się do powstania najmłodszej krakowskiej orkiestry.