stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Koncerty najlepszych dyplomantów aMuz 2018/2019

muzyka poważna
Kup bilet
cze 3-4

poniedziałek - wtorek, g. 09:15, 11:30

KONCERTY NAJLEPSZYCH DYPLOMANTÓW aMuz 2018/2019

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


30.03.2019 | sobota | godz. 18:00
31.03.2019 | niedziela | godz. 17:00
 
Wykonawcy:
najlepsi dyplomanci Akademii Muzycznej w Gdańsku 2018/2019:
SABRINA STACHEL - dyrygentura symfoniczno-operowa / klasa dr hab. Kaia Bumanna
KATARZYNA GOLIAT - skrzypce / klasa prof. dr hab. Krystyny Jureckiej
JAKUB BOROWCZYK - kontratenor altowy / klasa prof. dra hab. Piotra Kusiewicza
PAULINA DĄ​BROWSKA - sopran / klasa dra Krzysztofa Bobrzeckiego
Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Maciej Tomasiewicz - dyrygent

W programie:
S. Moniuszko - Uwertura fantastyczna Bajka
dyr. SABRINA STACHEL

I. Strawiński - Koncert skrzypcowy D-dur
solo: KATARZYNA GOLIAT

G. Rossini - Recytatyw i Aria z opery "Tankred" - Di tanti palpiti
solo: JAKUB BOROWCZYK

G. Donizetti - Aria Noriny z I aktu opery "Don Pasquale" - Quel guardo il cavaliere
solo: PAULINA DĄ​BROWSKA

H.M. Górecki - Trzy tańce op. 34 na orkiestrę


Prowadzanie koncertu:
Justyna Ślubowska

Organizator:
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku

Patronat medialny:
Radio Gdańsk
Trojmiasto.pl

Miejsce:
Sala Koncertowa w budynku żółtym Akademii Muzycznej w Gdańsku


***

Sabrina STACHEL – dyrygent
Studentka ostatniego roku w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na kierunku dyrygentura symfoniczno-operowa w klasie dr hab. Kai Bumanna. Została również absolwentką na kierunku teoria muzyki (2018). Uczestniczyła w kursach dyrygenckich prowadzonych w Krakowie w latach 2014 i 2015 przez prof. Rafała Jacka Delektę, prof. Jacka Kaspszyka, pracując z orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. W roku 2016 pracowała z maestro George Tchitchinadze, dr hab. Jose Maria Florencio oraz z prof. Jerzym Salwarowskim w ramach kursów dyrygenckich organizowanych w Akademii Muzycznej w Gdańsku.
W maju 2016 przygotowała wersję sceniczną baletu Historia żołnierza I. Strawińskiego, zaś w listopadzie poprowadziła koncert Dyplomaci na kresach w Dworze Brzozówka.
Niedługo później była uczestniczką II Ogólnopolskiego konkursu studentów dyrygentury we Wrocławiu oraz poprowadziła koncert muzyki jazzowej i filmowej w Tomicach, gdzie w obsadzie występowali pianiści zasiadający przy trzech fortepianach wraz z orkiestrą jazzową, prezentujące kompozycje Artura Jurka. W czerwcu 2017 poprowadziła Orkiestrę I. J. Paderewskiego z programem symfonicznym i solistami.
Sabrina jest założycielką Orkiestry im. I.J. Paderewskiego w Warszawie. Współpracowała z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej, Sinfoniettą Pomerania, Orkiestrą Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu czy z Orkiestrą Fundacji Dot-Arte
Od 2017 roku pełni funkcję nauczyciela przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Lęborku. Już w roku 2012 była laureatką XXXVI Ogólnopolskiej Olimpiady Artystycznej w dziedzinie historii muzyki. W 2016 roku uczestniczyła również w Ogólnopolskiej Konferencji NEOFONIA III w Poznaniu. Na portalu Meakultura ukazała się publikacja jej referatu Elementy jazzu w twórczości Igora Strawińskiego. Ragtime z L’Histoire du Soldat, Ragtime for 11 instruments. Jako teoretyk muzyki interesuje się twórczością instrumentalną i symfoniczną XX i XXI wieku.
Od stycznia 2013 śpiewa w Chórze Kameralnym 441 Hz pod kierownictwem Anny Wilczewskiej, specjalizującym się w wykonawstwie muzyki współczesnej.


Katarzyna GOLIAT – skrzypce
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku, a także licencjat z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, kontynuuje naukę na studiach magisterskich w klasie prof. Krystyny Jureckiej i dr Pauli Preuss. W roku akademickim 2017/2018, w ramach programu Erasmus+, przebywała w Lyonie, kształcąc się w Conservatoire National Superieur de Musique et Danse pod kierunkiem Marianne Piketty, ale również pobierała lekcje z zakresu wykonawstwa muzyki dawnej m.in. u Odile Edouard. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez S.Kujikena, E. Gracza, T. Tomaszewskiego, M. Rakowskiego, A. Szymczewską, K. Węgrzyna, P. Amoyala, C. Manson, Guarneri Trio, w warsztatach muzycznych w Bałoszycach, Łańcucie, Schlitz, Salzburgu i Cagliari, a jako jedna z 6 skrzypków z całej Polski zakwalifikowała się do udziału w XVII edycji kursu mistrzowskiego Morningside Music Bridge w Calgary w Kanadzie (2013). Jej największe osiągnięcia to m.in.: III Miejsce na 52. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym J.Kociana (Usti n. Orlici-Czechy, 2010), I nagroda, Nagroda Główna i Nagroda Art AIR Center na 15. Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowych im. Bohdana Warchala (Dolny Kubin-Słowacja, 2011), III nagroda na Ogólnopolskich Przesłuchaniach CEA w 2012 roku, II miejsce na konkursie ‚Bravo!’ w Namur (Belgia) w 2013 roku, III nagroda na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych CEA (2013), nagroda specjalna na I Nadbałyckim Konkursie Duetów Smyczkowych (2015), II nagroda w zeszłorocznej edycji, a także I miejsce w wiedeńskiej edycji Grand Prize Virtuoso. Występowała w Polsce i poza granicami – w wielu ośrodkach europejskich (m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, berliński Konzerthaus), jak i również w Kanadzie i Chinach. Jako solistka grała z takimi orkiestrami, jak: Polska Filharmonia Kameralna Sopot, State Chamber Orchestra Żilina, Bohdan Warchal Chamber Orchestra, Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Gdańsku, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Gdańsku, Cappella Gedanensis. Koncertmistrz w projekcie International Youth Symphony Orchestra w Bremie w październiku 2013 roku, a także podczas chińskiego tournee Salzburger Philharmonie Orchester (grudzień 2018/styczeń 2019). Brała również udział w projektach orkiestrowych Summer Music Academy Hundisburg (2015), Sommerprossen w Rotweill wraz z orkiestrą kameralną Hanseatica (2017), I, Culture Orchestra (2017), a ponadto współpracuje z Filharmonią Bałtycką i orkiestrą kameralną BalticAlians.


Paulina DĄBROWSKA – sopran
Studentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego ad. dra Krzysztofa Bobrzeckiego.
Wykonywała partie solowe dzieł oratoryjno – kantatowych takich jak: Am Abend aber desselbigen Sabbats J.S. Bacha, Gloria A. Vivaldiego czy też Misa Tango M. Palmeriego. Zadebiutowała partią Belindy w operze Dydona i Eneasz H. Purcella wystawianej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wraz z Cappellą Gedanensis brała udział w nagraniu polskich kolęd w Muzycznym Studio Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej, wykonując tam również partie solowe. Koncertowała z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Capellą Gedanensis, Gdyńską Orkiestrą Symfoniczną. Współpracowała z Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis. Koncertowała w Katedrze Oliwskiej, Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, Muzeum Piśmiennictwa Muzyki Kaszubskiej w Wejherowie, Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich w Podkowie Leśnej, Uniwersytecie Gdańskim, Nadbałtyckim Centrum Kultury, Centrum św. Jana w Gdańsku.
Brała aktywny udział w kursach wokalnych prowadzonych przez prof. Ewę Iżykowską-Lipińską, prof. Izabelę Kłosińską. Ukończyła Kurs Interpretacji Niemieckiej Liryki Wokalnej prowadzony przez Maestro Adiego Bara.
Dwukrotnie otrzymała stypendium rektora dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej w Gdańsku.


Jakub BOROWCZYK – kontratenor altowy
Student II roku studiów magisterskich Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. zw. dr hab Piotra Kusiewicza. Umiejętności aktorskie rozwijał pod opieką dr Doroty Kolak, mgr Marty Jankowskiej oraz dr Dariusza Szymaniaka. W latach 1997-2013 członek chóru chłopięcego i męskiego Filharmonii Poznańskiej “Poznańskie Słowiki” w głosie altowym – uczestnik wielu tournée międzynarodowych i polskich pod batutą Stefana Stuligrosza. W roku 2011 zdobył tytuł licencjata na kierunku Muzykologia Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2010-2013 członek zespołu kameralnego muzyki dawnej “Anonymus”.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez śpiewaków i pedagogów takich jak prof. Piotr Łykowski, dr Marek Rzepka czy Ewa Podleś. Zdobywca wyróżnienia (II i III miejsca nie przyznano) na I Ogólnopolskim konkursie wokalnym w Jeleniej Górze “Vox Populi”.
W 2015 roku, na pierwszym roku studiów licencjackich, wykonał partię trzeciego chłopca w operze “Czarodziejski Flet” W.A. Mozarta pod batutą Sylwii Janiak-Kobylińskiej, wystawianej w Centrum św. Jana w Gdańsku. W 2018 roku zaśpiewał partię Ducha w operze “Dydona i Eneasz” pod kierownictwem Przemysława Stanisławskiego. W 2019 roku wcielił się w rolę Apolla w operze „Apollo i Hiacynt” W.A. Mozarta wystawianej w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku pod batutą Przemysława Stanisławskiego i w reżyserii Dariusza Paradowskiego.
Jakub Borowczyk wykonuje także liczne recitale solowe chociażby w 2016 roku w ramach festiwalu “Ostatni dzień lata” w Gdyni czy też w 2017 roku recital zatytułowany “Zakochany Szekspir” w ramach Światowego Dnia Poezji w Gdańsku.
W czerwcu 2017 roku nagrał partię solową do spektaklu “Zakochany Szekspir” w reżyserii Pawła Aignera. Sztuka była wystawiana w Teatrze Szekspirowskim Gdańsku, a samego nagrania dokonano w Studiu Radia Gdańsk. Od tego samego roku współpracuje również z Operą Bałtycką w Gdańsku w ramach projektu “Mor(ż)e Opera”, którego finał miał miejsce na deskach opery w 2018 roku.
Kontratenor jest też żywo zainteresowany wykonawstwem muzyki oratoryjno-kantatowej. Oprócz licznych koncertów, w 2018 roku brał udział w trasie koncertowej z Orkiestra Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku pod batutą Przemysława Stanisławskiego, z którą wykonał partię solową w “Stabat Mater” G.B. Pergolesiego.
Wykonuje również liczne pieśni – najchętniej te oparte na melodiach ludowych angielskich, szkockich czy irlandzkich. Inspirujące dla niego są również utwory muzyki współczesnej – P. Glassa, B. Brittena, A. Pärta i innych.


Maciej TOMASIEWICZ – dyrygent
Absolwent i doktorant Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył studia w specjalnościach: kompozycja i teoria muzyki oraz dyrygentura symfoniczno-operowa w klasie dr hab. S. Bywalca. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą zapomnianej II Symfonii „Podlaskiej” B. Szabelskiego. Uczestniczył w Mistrzowskim Kursie Dyrygenckim prowadzonym przez M. Dittricha w Budapeszcie, gdzie w drodze konkursu otrzymał II nagrodę, a także w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez G. Chmurę, J. Kaspszyka czy L. Livingstona. Jest związany z Orkiestrą Kameralną Archetti z którą współpracował jako skrzypek – a od 2014 roku jako jej dyrygent. Od 2015 roku prowadzi działalność pedagogiczną jako dyrygent szkolnych orkiestr młodzieżowych z którymi osiąga sukcesy podczas konkursów i festiwali. Jest dyrygentem Polskiej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej w Bytomiu oraz Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Dotychczas asystował dyrygentom tej miary, co: M. Jurowski, G. Chmura, J. Kaspszyk, A. Liebreich, M. J. Błaszczyk, M. Klauza, T. Kozłowski, B. Akiki czy S. Bywalec. Współpracował jako asystent dyrygenta z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, a także z Teatrem Wielkim w Łodzi, gdzie przygotowywał premierę Strasznego dworu Stanisława Moniuszki w reżyserii Krystyny Jandy po wygranym konkursie na stanowisko asystenta-dyrygenta. Prowadził koncerty m.in. z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Filharmonią Kaliską, Śląską, Świętokrzyską, Zielonogórską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej.
Od 2016 roku współpracuje z Operą Śląską, w której poprowadził m.in. premierę baletową: Szeherezada/Medea z muzyką M. Rimskiego-Korsakowa i S. Barbera, a także wznowienie Toski G. Pucciniego, Dziadka do Orzechów P. Czajkowskiego, Barona Cygańskiego J. Straussa oraz Strasznego dworu S. Moniuszki. W Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku poprowadził m. in. spektakle Carmen G. Bizeta oraz Turandot G. Pucciniego. W sezonie 2016-2017 współpracował jako asystent dyrygenta z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus.
Jako jedyny dyrygent był dwukrotnym beneficjentem programu Instytutu Muzyki i Tańca Dyrygent-Rezydent (Filharmonia Śląska oraz Opera i Filharmonia Podlaska).