Międzynarodowa Konferencja Naukowa Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2017, organizowana przez Uniwersytet Gdański, to cykliczne spotkania naukowców, ludzi mediów, kultury, przedstawicieli biznesu, specjalistów PR, studentów i doktorantów.
W kręgu zainteresowania uczestników jest problematyka mediów, ich związki, przemiany oraz oddziaływanie na biznes, język, kulturę i społeczeństwo. Wielość i różnorodność spojrzeń na funkcję mediów sprawia, że Konferencja jest forum wymiany doświadczeń, opinii i poglądów w bardzo wielu obszarach, takich jak media a rynek, media w życiu społecznym, kulturze i polityce, język mediów, etyka i prawo mediów.
W ramach Konferencji odbywają się sesje plenarne oraz obrady w czterech sekcjach tematycznych: etyka słowa w życiu publicznym, media a rynek, media w społeczeństwie i kulturze oraz media w polityce. Odbędą się także panele naukowe dla studentów i doktorantów, w czasie których młodzi badacze będą mówić między innymi o manipulacji w mediach, nowych mediach i ich wpływie na życie społeczne oraz etyce dziennikarskiej.
Praktyczne aspekty współczesnego dziennikarstwa i zawodów związanych z mediami zostaną zaprezentowane w czasie dwóch otwartych paneli dyskusyjnych z udziałem ekspertów z całej Polski, szczególnie licznie z Pomorza. Tegoroczne panele dyskusyjne dotyczyć będą kryzysów komunikacyjnych w organizacjach (dla uczestników dobędzie się także praktyczny warsztat) oraz roli i funkcji CSR.
Zaplanowano wydanie pokonferencyjnej publikacji, a najlepsze teksty studentów i doktorantów zostaną opublikowane w czasopiśmie naukowym Uniwersytetu Gdańskiego "Progress"
Czas: 12-13 października 2017Miejsce: Europejskie Centrum Solidarności (pl. Solidarności 1, Gdańsk) Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk)
Informacje: https://www.mediabizneskultura.ug.edu.pl/