Kowboj internacjonalny we współczesnej świadomości jako enfant terrible niezależnych produkcji filmowych, zanurzony w subtelnym, często niezgłębionym dialogu podrzędnych i różniących się poglądów ("Some love", "Into everything", "Horseman"), złośliwych i gwałtownych ("Boil", "Thrillseeker", "VertiBird"), kowboj internacjonalny zaangażował filmowców (albo tak się tylko wydaje) którzy umyślnie wybrali strategie dyskursu pomiędzy światowym kinem awangardowym, a kinem amatorskim.
Zawsze pluralistyczny w swoim spojrzeniu, zawsze wrażliwy na reprezentowaną przez widownię rozmaitość kultur i subkultur teraz istniejących na świecie. Kowboj internacjonalny prezentuje wizję i zabiera głos dla którego warto pójść do kina. Owa wizja i głos to nie wszystko. Co więcej to przeszkadzający dowcip i rozbrajająca szczerość, którą zamierzają kontynuować, obalanie przeważającego mitu "otocz i wpój ".
Zobaczycie trochę lepsze produkcje kowboja internacjonalnego. Życzymy miłego seansu.