stat
Impreza już się odbyła

Kto nie przyniesie - odpada Opinie (1)

Już w najbliższą sobotę - 12 maja br., w godz. 10.00 - 18.00 - w 15 miastach Polski odbędzie się trzecia edycja EkoAkcji, czyli dorocznej zbiórki opakowań. W tym roku odbywa się ona pod hasłem "Kto nie przyniesie - odpada".

w każdą sobotę (do 26.10), g. 9:00 - 13:00

Gdańsk, Piecki-Migowo skwer przy...
Wstęp wolny

w każdą sobotę (do 26.10), g. 9:00 - 13:00

Gdańsk, Pętla Łostowice Świętokrzyska
Wstęp wolny
EkoAkcję organizują 3 firmy, dla których ważny jest prawidłowy recykling opakowań: Tesco Polska, Carlsberg Polska i Coca-Cola HBC Polska. Merytoryczny patronat nad akcją objęła Organizacja Odzysku KOBA, odpowiadająca za profesjonalne przetworzenie zebranych podczas akcji odpadów. Tegoroczna zbiórka we wzbogaconej formule odbędzie się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Bydgoszczy, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Rzeszowie, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.
W tym roku do kontenerów będzie można wrzucić nie tylko opakowania szklane, ale też plastikowe butelki PET i puszki po napojach. Na uczestników EkoAkcji czeka aż 16 tysięcy wiosennych sadzonek oraz 400 tysięcy zielonych punktów Clubcard.

Klienci, którzy 12 maja będą uczestniczyć w EkoAkcji, przynosząc przynajmniej 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymają w zamian wiosenną sadzonkę lub 100 zielonych punktów Clubcard zbieranych w ramach programu lojalnościowego Tesco. Na miejscu akcji, klienci będą mogli samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów, które docelowo trafią do kontenera.

"Nasza wspólna EkoAkcja rokrocznie odnotowuje coraz większą liczbę uczestników, a to dla nas znak, że jest wielu chętnych do włączania się w ekologiczne inicjatywy, którym nie jest obojętne środowisko naturalne. Od lat promujemy postawę proekologiczną zarówno wśród naszych konsumentów, jak i wszystkich pracowników firmy, szczególnie w obszarze segregacji opakowań i recyklingu. Tegoroczna zbiórka opakowań - rozszerzona w tym roku o butelki plastikowe i puszki - to nasz wspólny apel do konsumentów, by segregować wszystkie opakowania. Chcemy budować świadomość wśród klientów, iż przy niewielkim wysiłku, jakim jest zebranie opakowań możemy znacznie ograniczać ilość odpadów w otaczającym nas środowisku i pomóc w ich przetworzeniu, do ponownego użytku" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

"Ponad 80% odpadów komunalnych nadaje się do recyklingu, odzysku lub kompostowania. Niestety, tylko kilka procent odpadów komunalnych zbieranych jest obecnie w Polsce selektywnie. Przed nami długa droga. Coca-Cola HBC Polska od wielu lat zachęca Polaków do segregacji odpadów opakowaniowych, pokazując wiążące się z nią korzyści ekonomiczne oraz dla środowiska. Nasze opakowania w 100% nadają się do recyklingu, co więcej - do produkcji niektórych butelek PET wykorzystujemy surowiec pochodzący z recyklingu" - mówi Iwona Jacaszek, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

"Z roku na rok rozwijamy EkoAkcję z myślą o klientach i o środowisku. W najbliższą sobotę zapraszamy do sklepów Tesco, aż w 15 miastach, gdzie oprócz wymiany opakowań na nagrody klienci będą mogli przetestować, jak dzięki zgniatarkom zmniejsza się objętość opakowania. To też okazja, aby dowiedzieć się więcej, dlaczego warto segregować odpady. Nasza firma oprócz inwestowania w nowoczesne technologie ekologiczne dużą wagę przykłada do ułatwiania klientom bycia "eko". Od lat w Tesco umożliwiamy oddawanie szkła czy makulatury do pojemników, a w każdym sklepie zachęcamy do korzystania z

Eko-Punktów, czyli pojemników na zużyte baterie, tonery i drobne elektrośmieci" - mówi Łukasz Kędzior, koordynujący akcję z ramienia Tesco Polska.

Akcja "Kto nie przyniesie - odpada" jest komunikowana na plakatach i ulotkach - dostępnych w sklepach Tesco objętych akcją, spotem promocyjnym oraz na stronach internetowych organizatorów akcji: www.carlsbergpolska.pl, www.coca-colahellenic.pl, www.tesco.pl.