stat
Wydarzenie już się odbyło

Kurs Organizatora Imprez na Orientację 2013

Ogłoszenia Kursy i szkolenia w Trójmieście
lis 15-16

piątek - sobota, g. 10:00

Gdańsk,
Wstęp wolny

8 listopada - 20 grudnia 2024, g. 19:15

bilety 210 zł
Pomorska Komisja Imprez na Orientację, Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku oraz Zespół Szkół Publicznych w Osieku zapraszają na
Kurs Organizatora Imprez na Orientację 2013,

Kurs podzielony będzie na 2 etapy:
- 2-3 luty 2013, Gdańsk -
- 2-3 marca 2013, Osiek -

REGULAMIN

1. ORGANIZATOR
 Pomorska Komisja Imprez na Orientację, działająca przy oddziale regionalnym PTTK, Gdańsk, ul. Ogarna 72.

2. WSPÓŁORGANIZATORZY
 Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku
 Zespół Szkół Publicznych w Osieku

3. TERMIN
Kurs odbędzie się w trakcie dwóch weekendów:
- 2-3 luty 2013, Gdańsk
- 2-3 marca 2013, Osiek k./Skórcza

4. MIEJSCE
Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku, ul. Wąsowicza 30. Natomiast spotkanie w dniach 2-3 marca, przeprowadzone zostanie w Zespole Szkół Publicznych w Osieku, niedaleko Skórcza

5. PRZEBIEG KURSU

Pierwszy etap kursu będzie miał charakter czysto teoretyczny.

Będzie polegał na wyłożeniu 7 bloków tematycznych:
 Historia, Formy i Rodzaje InO
 Regulaminy i odznaki InO
 Organizacja InO
 Terenoznawstwo
 Przygotowanie trasy
 Obsługa programu OCAD
 Pozostałe (m.in. zasady Pucharów, uczciwe współzawodnictwo w InO itd.)

Drugi z weekendów będzie podzielony na dwie części. W sobotę uczestnicy zorganizują zawody na orientację, wystartują w niej, a także nawzajem sprawdzą sobie karty startowe. Niedziela zostanie przeznaczona na egzaminy pisemne, oraz rozdanie uprawnień osobom, które zaliczą wszystkie części kursu, a także będą spełniały wszystkie wymogi potrzebne do ich zdobycia.

6. UPRAWNIENIA ANIMATORA NA ORIENTACJĘ

6.1 WYMAGANIA
 ukończone 15 lat
 odznaka popularna InO
 członkostwo PTTK
 chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację

Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 6.3, z wyjątkiem pkt. 6.1, otrzymają uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt. 6.1.

6.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
 zdobycie, lub powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
 dyplom Animatora InO

6.3 WARUNKI ZALICZENIA
 spełnione wymagania z pkt. 6.1
 udział we wszystkich zajęciach teoretycznych - weekend 2-3 luty 2013 r.

7. UPRAWNIENIA ORGANIZATORA NA ORIENTACJĘ

7.1 WYMAGANIA
 ukończone 15 lat
 odznaka mała brązowa InO
 członkostwo PTTK
 chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 7.3, z wyjątkiem pkt. 7.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt. 7.1.

7.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
 powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
 legitymacja i odznaka Organizatora InO
 możliwość potwierdzania udziału w InO

7.3 WARUNKI ZALICZENIA
 spełnione wymagania z pkt. 7.1
 udział we wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych - obydwa weekendy
 zaliczenie egzaminów w postaci:
 teoretycznej,
 praktycznej składającej się z:
- imprezy na orientację,
- sprawdzania kart startowych,
 pracy domowej, składającej się z:
 regulaminu i protokołu zawodów,
 map kategorii TP i TO, wraz z wzorcówkami,

8. HARMONOGRAM KURSU

Weekend 2-3 luty 2013 r:

2 luty, sobota 2013 r.
W godzinach 8:30 - 8:50
-planowane jest przyjmowanie uczestników zlotu w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku na ul. Wąsowicza 30.
-Rozpoczęcie wykładów o godzinie 9:00 Na każdy z bloków tematycznych z pkt. 5. Przebieg kursu, przeznaczone są 2-3 godziny, z przerwami 15-30 minut, oraz dwoma, godzinnymi przerwami w ciągu całego dnia przeznaczonymi na posiłki, które uczestnicy kursu sami sobie zapewniają. Wykłady teoretyczne w sobotę planujemy do ok. godz. 21.

3 luty, niedziela 2013 r.
Bloki tematyczne planowane są w godzinach 9.00 - 15.00,
z przerwą na posiłek między blokami.

Weekend 2-3 marca 2013 r.:

2 marca, sobota 2013 r.
-W godzinach 9:30-10:00 planowane jest przyjmowanie uczestników kursu w bazie w Osieku. Od godziny 10:00 rozpoczynamy zajęcia praktyczne, polegające na zorganizowaniu zawodów na orientację przez uczestników kursu, wystartowaniu w zawodach oraz sprawdzeniu kart startowych. Zajęcia trwać będą do godzin popołudniowych z przerwą na obiad. Do wieczora planowane jest nadrabianie zaległości, odpowiadanie na pytania dot. egzaminu oraz prac domowych.

3 marca, niedziela 2013 r.
Na godzinę 9:00 zaplanowane są egzaminy pisemne. Ok. godz. 12 rozdanie uprawnień świeżym Organizatorom Imprez na Orientację. Do godz. 13 opuszczenie bazy przez wszystkich kursantów i organizatorów.

9. OPŁATY ORAZ ŚWIADCZENIA

Wpisowe na kurs dla wszystkich uczestników, bez względu na stopień wykorzystania
świadczeń wynosić będzie 35 zł - płatny u kierownika kursu - Michała Sadowskiego w trakcie pierwszego dnia kursu. Świadczenia w ramach wpisowego:
 materiały dydaktyczne
 dyplomy Animatorów InO, dla osób które zdecydują się na zdobycie tego tytułu
 legitymacje oraz odznaki dla osób, które zaliczą kurs Organizatora InO
 7 bloków tematycznych w formie wykładów, oraz zajęcia praktyczne w terenie
 noclegi w warunkach turystycznych, w bazach kursu - tj. w nocy z 2/3 lutego w
Gdańsku w ZKPiG nr 17, przy ul.Wąsowicza 30, oraz w ZSP w Osieku

10. ZGŁOSZENIA NA KURS ORAZ KONTAKT
Zgłoszenia na kurs będą prowadzone do dnia 26 stycznia 2013 roku,
- osobiście u Michała Sadowskiego:
+telefon +48 605 111 251,
+mail: sadek.neptun@gmail.com
W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, przynależność klubową (jeśli taka jest), rok urodzenia.

11.EKWIPUNEK UCZESTNIKA.
Uczestnicy kursu w trakcie pierwszego z weekendów będą potrzebowali:
 przyrządy biurowe, takie jak: długopisy, ołówki, gumki, cyrkle, brudnopisy, linijki etc.
 kompas lub ew. busola
 jeśli jest taka możliwość to przenośny komputer osobisty, lub urządzenie na które można wgrać program OCAD (potrzebny jest system WINDOWS).
 w przypadku korzystania z noclegu śpiwór oraz karimatę

Ponadto uczestnicy zapewniają sobie wyżywienie we własnym zakresie - na miejscu
nie będzie dostępnej kuchni. Uczestnicy dostaną nr telefonów, oraz mapę z zaznaczonymi
najbliższymi lokalami.

W trakcie drugiego z weekendów, uczestnicy proszeni są o wzięcie rzeczy tak jak powyżej oraz ubrania na zmianę do lasu.

12. DOJAZD
Do bazy nr 1, dojechać można komunikacją miejską - tramwajami do przystanku
"Derdowskiego", a dalej wg szkicu poniżej, bądź też samochodem - parking niestrzeżony dla samochodów osobowych dostępny jest przed szkołą.



W przypadku bazy nr 2 - Zespole Szkół Publicznych w Osieku - będziemy w miarę
możliwości i chęci, swoim oraz uczestników - starać się o dojazd na kurs samochodami
osobowymi z Gdańska. W przypadku braku takiej możliwości, możliwy będzie dojazd
autobusami PKS z Gdańska do Osieka. Szkic poglądowy dojazdu poniżej:



12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

- kurs odbędzie się w przypadku zgłoszenia się min. 5 osób
- w sprawach zaliczeń egzaminów, zadań domowych itd. decydujące zdanie ma kierownik kursu
- uczestnicy kursu ubezpieczają się we własnym zakresie