Pomorska Komisja Imprez na Orientację, Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku oraz Zespół Szkół Publicznych w Osieku zapraszają na
Kurs Organizatora Imprez na Orientację 2013,
Kurs podzielony będzie na 2 etapy:
- 2-3 luty 2013, Gdańsk -
- 2-3 marca 2013, Osiek -
REGULAMIN
1. ORGANIZATOR
Pomorska Komisja Imprez na Orientację, działająca przy oddziale regionalnym PTTK, Gdańsk, ul. Ogarna 72.
2. WSPÓŁORGANIZATORZY
Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku
Zespół Szkół Publicznych w Osieku
3. TERMIN
Kurs odbędzie się w trakcie dwóch weekendów:
- 2-3 luty 2013, Gdańsk
- 2-3 marca 2013, Osiek k./Skórcza
4. MIEJSCE
Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku, ul. Wąsowicza 30. Natomiast spotkanie w dniach 2-3 marca, przeprowadzone zostanie w Zespole Szkół Publicznych w Osieku, niedaleko Skórcza
5. PRZEBIEG KURSU
Pierwszy etap kursu będzie miał charakter czysto teoretyczny.
Będzie polegał na wyłożeniu 7 bloków tematycznych:
Historia, Formy i Rodzaje InO
Regulaminy i odznaki InO
Organizacja InO
Terenoznawstwo
Przygotowanie trasy
Obsługa programu OCAD
Pozostałe (m.in. zasady Pucharów, uczciwe współzawodnictwo w InO itd.)
Drugi z weekendów będzie podzielony na dwie części. W sobotę uczestnicy zorganizują zawody na orientację, wystartują w niej, a także nawzajem sprawdzą sobie karty startowe. Niedziela zostanie przeznaczona na egzaminy pisemne, oraz rozdanie uprawnień osobom, które zaliczą wszystkie części kursu, a także będą spełniały wszystkie wymogi potrzebne do ich zdobycia.
6. UPRAWNIENIA ANIMATORA NA ORIENTACJĘ
6.1 WYMAGANIA
ukończone 15 lat
odznaka popularna InO
członkostwo PTTK
chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację
Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 6.3, z wyjątkiem pkt. 6.1, otrzymają uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt. 6.1.
6.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
zdobycie, lub powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
dyplom Animatora InO
6.3 WARUNKI ZALICZENIA
spełnione wymagania z pkt. 6.1
udział we wszystkich zajęciach teoretycznych - weekend 2-3 luty 2013 r.
7. UPRAWNIENIA ORGANIZATORA NA ORIENTACJĘ
7.1 WYMAGANIA
ukończone 15 lat
odznaka mała brązowa InO
członkostwo PTTK
chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 7.3, z wyjątkiem pkt. 7.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt. 7.1.
7.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
legitymacja i odznaka Organizatora InO
możliwość potwierdzania udziału w InO
7.3 WARUNKI ZALICZENIA
spełnione wymagania z pkt. 7.1
udział we wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych - obydwa weekendy
zaliczenie egzaminów w postaci:
teoretycznej,
praktycznej składającej się z:
- imprezy na orientację,
- sprawdzania kart startowych,
pracy domowej, składającej się z:
regulaminu i protokołu zawodów,
map kategorii TP i TO, wraz z wzorcówkami,
8. HARMONOGRAM KURSU
Weekend 2-3 luty 2013 r:
2 luty, sobota 2013 r.
W godzinach 8:30 - 8:50
-planowane jest przyjmowanie uczestników zlotu w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku na ul. Wąsowicza 30.
-Rozpoczęcie wykładów o godzinie 9:00 Na każdy z bloków tematycznych z pkt. 5. Przebieg kursu, przeznaczone są 2-3 godziny, z przerwami 15-30 minut, oraz dwoma, godzinnymi przerwami w ciągu całego dnia przeznaczonymi na posiłki, które uczestnicy kursu sami sobie zapewniają. Wykłady teoretyczne w sobotę planujemy do ok. godz. 21.
3 luty, niedziela 2013 r.
Bloki tematyczne planowane są w godzinach 9.00 - 15.00,
z przerwą na posiłek między blokami.
Weekend 2-3 marca 2013 r.:
2 marca, sobota 2013 r.
-W godzinach 9:30-10:00 planowane jest przyjmowanie uczestników kursu w bazie w Osieku. Od godziny 10:00 rozpoczynamy zajęcia praktyczne, polegające na zorganizowaniu zawodów na orientację przez uczestników kursu, wystartowaniu w zawodach oraz sprawdzeniu kart startowych. Zajęcia trwać będą do godzin popołudniowych z przerwą na obiad. Do wieczora planowane jest nadrabianie zaległości, odpowiadanie na pytania dot. egzaminu oraz prac domowych.
3 marca, niedziela 2013 r.
Na godzinę 9:00 zaplanowane są egzaminy pisemne. Ok. godz. 12 rozdanie uprawnień świeżym Organizatorom Imprez na Orientację. Do godz. 13 opuszczenie bazy przez wszystkich kursantów i organizatorów.
9. OPŁATY ORAZ ŚWIADCZENIA
Wpisowe na kurs dla wszystkich uczestników, bez względu na stopień wykorzystania
świadczeń wynosić będzie 35 zł - płatny u kierownika kursu - Michała Sadowskiego w trakcie pierwszego dnia kursu. Świadczenia w ramach wpisowego:
materiały dydaktyczne
dyplomy Animatorów InO, dla osób które zdecydują się na zdobycie tego tytułu
legitymacje oraz odznaki dla osób, które zaliczą kurs Organizatora InO
7 bloków tematycznych w formie wykładów, oraz zajęcia praktyczne w terenie
noclegi w warunkach turystycznych, w bazach kursu - tj. w nocy z 2/3 lutego w
Gdańsku w ZKPiG nr 17, przy ul.Wąsowicza 30, oraz w ZSP w Osieku
10. ZGŁOSZENIA NA KURS ORAZ KONTAKT
Zgłoszenia na kurs będą prowadzone do dnia 26 stycznia 2013 roku,
- osobiście u
Michała Sadowskiego:
+telefon +48 605 111 251,
+mail: sadek.neptun@gmail.com
W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, przynależność klubową (jeśli taka jest), rok urodzenia.
11.EKWIPUNEK UCZESTNIKA.
Uczestnicy kursu w trakcie pierwszego z weekendów będą potrzebowali:
przyrządy biurowe, takie jak: długopisy, ołówki, gumki, cyrkle, brudnopisy, linijki etc.
kompas lub ew. busola
jeśli jest taka możliwość to przenośny komputer osobisty, lub urządzenie na które można wgrać program OCAD (potrzebny jest system WINDOWS).
w przypadku korzystania z noclegu śpiwór oraz karimatę
Ponadto uczestnicy zapewniają sobie wyżywienie we własnym zakresie - na miejscu
nie będzie dostępnej kuchni. Uczestnicy dostaną nr telefonów, oraz mapę z zaznaczonymi
najbliższymi lokalami.
W trakcie drugiego z weekendów, uczestnicy proszeni są o wzięcie rzeczy tak jak powyżej oraz ubrania na zmianę do lasu.
12. DOJAZD
Do bazy nr 1, dojechać można komunikacją miejską - tramwajami do przystanku
"Derdowskiego", a dalej wg szkicu poniżej, bądź też samochodem - parking niestrzeżony dla samochodów osobowych dostępny jest przed szkołą.
W przypadku bazy nr 2 - Zespole Szkół Publicznych w Osieku - będziemy w miarę
możliwości i chęci, swoim oraz uczestników - starać się o dojazd na kurs samochodami
osobowymi z Gdańska. W przypadku braku takiej możliwości, możliwy będzie dojazd
autobusami PKS z Gdańska do Osieka. Szkic poglądowy dojazdu poniżej:
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- kurs odbędzie się w przypadku zgłoszenia się min. 5 osób
- w sprawach zaliczeń egzaminów, zadań domowych itd. decydujące zdanie ma kierownik kursu
- uczestnicy kursu ubezpieczają się we własnym zakresie