Zarówno Niemcy jak i Polska mają w swej historii ważne obiekty. Niemcy - mur berliński, Polacy, a nawet bliżej - Gdańszczanie - bramę stoczni. Co oznacza "żelazna kurtyna"? Co oddzielał mur? Czemu służyła kurtyna? Jak wyglądało życie ludzi po obu stronach muru i kurtyny? Dlaczego Brama Stoczni Gdańskiej stała się symbolem początku upadku komunizmu? Bardziej łączyła czy dzieliła?
W części plastycznej zastanowimy się co by się stało gdyby połączyć te obiekty w formie wspólnego malowidła/muralu z dodatkiem miejsc, które dla nas, uczestników są ważne? Co by wówczas powstało? Tego dowiemy się na zajęciach.
Udział w zajęciach jest bezpłatny, obowiązuje jedynie bilet wstępu zakupiony przez rodziców lub opiekunów.
1 i 2 grudnia, "Kurtyna/mur/brama - co nas dzieliło, co nas łączy?", Prowadzenie: Anna Zielińska i Marta Tymińska. Na warsztat 1 grudnia nie ma wolnych miejsc.
Miejsce warsztatów: Oddział Zielona Brama Muzeum Narodowego w Gdańsku, ul. Długi Targ 24, Gdańsk
Udział bezpłatny, obwiązuje jedynie zakup biletu na wystawę. Na warsztaty i lekcje muzealne obowiązują wcześniejsze zapisy. Szczegółowe informacje: art-eria.pl, arteria.3miasto@gmail.com, 502559813
Projekt "Sąsiadki-Nachbarinnen" składa się z wystawy oraz programu edukacyjnego i filmowego. Na wystawie swoje prace prezentuje dziewięć artystek z Gdańska i z Berlina. Zaproszone twórczynie dorastały i uczyły się przed rokiem 1989, a zatem czerpały z odmiennych doświadczeń, wynikających z różnych systemów społecznych, ustrojów politycznych oraz uwarunkowań ekonomicznych.
Artystki, które stały się Sąsiadkami to: Beata Ewa Białecka, Katarzyna Józefowicz, Teresa Klaman, Teresa Miszkin, Brigitte Denecke, Rosika Jankò-Glage, Elli Graetz, Gisela Kurkhaus-Müller oraz Marianne Schröder.
Ich prace - obrazy, grafiki, rysunki i rzeźby - maja skłaniać do refleksji, dyskusji i szukania odpowiedzi na pytania: czy inaczej było i jest się artystką w Berlinie, a inaczej w Gdańsku? Czy życie i tworzenie w różnych warunkach społecznych, ekonomicznych czy też politycznych determinowały, a może nadal determinują poruszane przez twórczynie tematy i sposoby ich realizacji?
Program edukacyjny: warsztaty i lekcje muzealne oraz projekcje filmowe mają służyć pogłębieniu refleksji nad tematem projektu.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.