Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku zaprasza na Semestralną wystawę Pracowni Grafiki Post-cyfrowej LOFI in HD.
wernisaż: 27.01.2025, godz. 14.00
wystawa czynna: 24.01-14.02.2025
finisaż i prezentacja katalogu: 14.02.2025, godz. 18.00
prowadzący pracownię: mgr Vasyl Savchenko, mgr Magdalena Świerczek
opiekun: prof. Janusz Akermann
Lista uczestników:
Aleksandra Roszkowska @olarosz
Anhelina Stasiuk @anhhelin.a
Daria Ziółkowska @ziolkowska__obrazy
Iryna Petrenko @irairaaaira
Kacper Antoszewski @5000_CZLOWIEK_5000
Kasia Glazer @k_glazer
Magda Brzezińska @magmidas_art
Magdalena Świerczek @mg.form
Marcel Bielecki @tojamarcel
Marianna Geniusz @maniageniusz
Marta Chubata @marta_chubata
Marta Dzyndra @dzetincelle
Natalia Piejko @piejko.natalia
Oleksandra Kurasova @pytan.nema
Patrycja Szymczak @szatrycja_pymczak
Robert Grześko @drzoniewski
Saka Kasperska @jesuzmaira.ttt
Vasyl Savchenko @vasyl_savchenko
Wylon Katarzyna @wylon.ka
Zofia Kańska @sameoldshitx_x
Zuzanna Kijewska @zuza.kijewska
W ciągu ostatnich dekad, rewolucja cyfrowa znacząco wpłynęła na sposób tworzenia i odbierania sztuki. Rozwój technologii otworzył przed nami nowe możliwości, pozwalając na rejestrowanie i edytowanie rzeczywistości w sposób wcześniej niedostępny. Dotarliśmy do miejsca, w którym dzięki jej powszechności, możemy rejestrować więcej informacji niż pozwala nam nasza percepcja, filmy w rozdzielczości 8k i 240 FPS wyświetlamy na ekranie z gamutem szerszym niż zakres widzenia barw przeciętnego człowieka. Dzisiejsze narzędzia, takie jak aparaty, kamery i oprogramowanie graficzne, przekraczają możliwości ludzkiej percepcji, umożliwiając tworzenie obrazów o niezwykłej rozdzielczości i jakości. Jednak mimo tego bogactwa technologii, coraz częściej artyści zwracają się ku narzędziom niedoskonałym, które wprowadzają pewne ograniczenia, ale jednocześnie nadają twórczości unikalny charakter.
Czy współczesny artysta powinien intuicyjnie korzystać z szerokich możliwości technologicznych, czy świadomie wybierać media, które same w sobie niosą treść? Mimo dostępu do narzędzi umożliwiających perfekcyjne odwzorowanie obrazu, młodsze pokolenie coraz częściej sięga po niedoskonałe, ograniczające technologie z przeszłości, które mają unikalny charakter. Czy wynika to z nostalgii, czy z potrzeby stabilności, którą dają ograniczenia, sprzyjające doskonaleniu umiejętności?
Identyfikacja wystawy:Natalia Pejko
Magda Brzezińska
Katarzyna Glazer