stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Laboratorium Taneczne IX

sie 5-9

poniedziałek - piątek, g. 7:30

bilety 1299 zł

w każdy poniedziałek (do 26.08), g. 18:00

Gdańsk, na placu Styp-Rekowskiego
Wstęp wolny
Już po raz dziewiąty Integracyjny Klub Artystyczny Winda- MDK w Gdańsku, zaprasza do wzięcia udziału w Laboratorium Tanecznym.

Termin: 24 - 26 marca 2006 roku

Koszt udziału w warsztatach: 100 zł (płatne do 17 III), 120 zł (płatne po 17 III)

Liczba godzin: 10 h (5 h z Iwoną Olszowską i 5 h z Martą Pietruszką): sobota: 10-16, niedziela 10- 14.

W dniu 24 marca 2006 roku zapraszamy do Teatru Miniatura (współorganizator LT) na spektakl „B&B”, w którym występują Iwona Olszowska i Marta Pietruszka. Godzina 19.00

Spektakl „B&B”

Tanc-nowela o nieszczęsnych losach dwóch kobiet oddalonych od siebie jak najbardziej…

Tekst, reżyseria, scenografia: Andrzej Sadowski
Choreografia: Iwona Olszowska / Marta Pietruszka
Udział biorą:
Anna – Marta Pietruszka
Teresa – Iwona Olszowska
Produkcja: Stowarzyszenie Mandala, przy współpracy STEN oraz Staromiejskiego Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie

"B&B" to, jak twierdzi Sadowski, "typowa tanc-nowela". Może i typowa, ale tanc-nowela to oryginalny twór, nieznany jeszcze w teatrze. Mrożąca krew w żyłach opowieść o panu Zenonie, który ma dwóch synów i duże mieszkanie. Dwa pokoje wynajął dwóm dziewczynom - Annie i Teresie. Dziewczyny zostały zamordowane. Opowieść poznajemy dwutorowo - na ekranie Sadowski opowiada ją i komentuje, a na scenie Iwona Olszowska i Marta Pietruszka przedstawiają tańcem oraz słowem, w świetnej scenie wspomnień z dzieciństwa, które miały pomóc w dotarciu do zagadki ich śmierci, a przyniosły tylko garść banalnych wspomnień. Tajemnica pozostaje nieodgadniona, nie chodzi tu zresztą tylko o tajemnicę kryminalnej historii, ale przede wszystkim o tajemnicę przypadku rządzącego ludźmi, o niemożność poznania drugiego człowieka. Joanna Targoń, Kraków
Gazeta Wyborcza, 24 kwietnia 2005


Andrzej Sadowiski. Współpracował z wieloma festiwalami (najdłużej z Festiwalem Kultury Żydowskiej).W latach 1992- 97 koordynował działania na rzecz rozwoju dramaturgii polskiej („Pisanie dla Teatru”). Od 1986 roku prowadzi zajęcia warsztatowe w wielu centrach teatralnych kraju oraz Europy (Niemcy, Włochy, Francja, Portugalia, Rosja, Ukraina, Norwegia, Anglia, Irlandia, Szkocja, Chorwacja, Słowenia, Serbia, Macedonia)- ponad 100 warsztatów oraz seminariów.Od 1994 roku podejmuje współpracę z uczelniami teatralnymi: Dartington Collage od Arts/ Devon, Akademia de Musica & des Artes Espectaulo /Porto, Drama Dpt. OF Winnipeg University/ Kanada- gdzie prowadzi zajęcia semestralne oraz kieruje projektami artystycznymi. W latach 1997- 99był członkiem Akademi Teatralnej przy Radzie Europy (L`akademie Europeenne des Arts du Conceil d`Europe).

Wybrane spektakle: Odyseja 2 na motywach Homera, Inne rozkosze na motywach J. Pilcha, The sisters wg Trzech sióstr Czechowa, Skrzyneczka bez pudła, Pan D. MOON.

Od 1983 roku uprawia także performance art. Oraz instalacje. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt wystąpień indywidualnych oraz w Polsce i za granicą. W latac 80- tych wspólnie z Arturem Tajberem organizował międzynarodowy festiwal performance art. „4 days”.

Iwona Olszowska założyciel, kierownik artystyczny EST, pedagog, choreograf, tancerka. Prowadzi zajęcia z tańca, improwizacji, kontakt improwizacji w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży SCKM w Krakowie. Pierwszy warsztat zdobywała w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, kolejne na Uniwersytetach: Alabama i George Mason /USA/ oraz Calgary /Kanada/, studiach tańca Nowego Jorku oraz na warsztatach tańca organizowanych w kraju. Absolwent kursu choreograficznego. Realizowała projekty / Liz Lerman Dance Exchange, Projekt Pandora, Projekt Polski, Powrót do tradycji, "Hałda", ”Aurora” z Maidą Withers, „Więcej tańca” i „Taniec bez tajemnic” z gośćmi EST. Współpracowała z fotografikiem Aleksandrą Skurą i Jarosławem Baranikiem z kompozytorami Przemysławem Ślusarczykiem i Michałem Bookovskim. Jest autorką 19 choreografii dla EST. Obecnie tańczy i tworzy choreografie solowe oraz teatralne /Teatr Stary, Teatr im Kochanowskiego w Opolu, Teatr STU, Teatr im Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Muzyczny w Gliwicach, Teatr Rozmaitości, Teatr Ludowy, Teatr Słowackiego. Prowadziła warsztat i opiekę artystyczną projektu Unii Europejskiej- Pan European Art. Laboratory w Villi Decius w Krakowie. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink w Nowym Jorku/. Prowadzi warsztaty w ośrodkach tańca na terenie Polski. Uczyła również w Anglii, na Ukrainie, w Rosji. Jako pedagog współpracowała z prywatnym studio aktorskim /Lart Studio/, obecnie uczy w krakowskiej PWST. Tańczyła w USA; w Kanadzie, Finlandii, na Ukrainie, na Mołdawi, w Rosji, w Anglii, w Norwegii, w Szwecji, w Niemczech, w Austrii. Iwona Olszowska sięga do szeroko rozumianej techniki tańca współczesnego. Warsztat tworzy w oparciu o techniki pomocnicze: kinezjologia, BMC, technika Labana, Bartinieff, Aleksandra, kinetic awarness.

Marta Pietruszka karierę rozpoczynała w krakowskim Teatrze Tańca Kontrast w 1983r. Następnie została współzałożycielką, tancerką i asystentką choreografa Eksperymentalnego Studio Tańca w Krakowie, gdzie współpracowała z choreografami z Polski i USA. W tym samym czasie dołączyła do Teatru „38” przy Uniwersytecie Jagiellońskim, pracowała z grupą muzyczną” Atmam”. Tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca gdzie była” stałym gościem”. Realizowała projekty: Więcej Tańca z EST, Powrót do Tradycji, Hałda we współpracy ze Śląskim Teatrem Tańca, projekt Solo w Dialogu, organizowane w Centrum Choreografii NRW w Essen, oraz projekt Home zorganizowany przez Goethe Institut i Bunkier Sztuki (Kraków). Od 1994r. łączy karierę tancerza, choreografa i pedagoga. W 1998r. wraz z Olgą Marcinkiewicz założyła Teatr Gestu i Ruchu gdzie przygotowała choreografie solowe. Obydwie zainteresowane są projektami łączącymi warsztat choreografa tańca współczesnego z analizą psychologiczną roli (Stanisławski) i gestu psychologicznego postaci scenicznej (Czechow). Powstałe do tej pory trzy spektakle „Albo ja albo ja”, ”Śmierć Ofelii”-1998 oraz „Lady Makbet” 2000r. są rodzajem monodramu tanecznego, w którym postać występująca na scenie sportretowana jest w ekstremalnych stanach emocjonalnych. We wszystkich przypadkach inspirację stanowił XIX-wieczny podręcznik dla adeptów sztuki aktorskiej- „Mimika...” W. Bogusławskiego, będący zbiorem skodyfikowanych gestów i póz teatralnych. Właśnie martwota konwencji i pusta forma teatralna nasunęła myśl o postaciach należących do kanonu teatru europejskiego (Ofelia, Lady Makbet). Za ”Śmierć Ofelii” otrzymała 1-szą nagrodę w Kategorii Solistów na Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu, nagrodę Polskiego Teatru Tańca z Poznania, oraz wyróżnienie na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych. Obecnie tworzy choreografie solowe łączące w sobie środki artystycznego wyrazu typowe dla warsztatu choreografa i psychologiczną analizę roli i gestu postaci scenicznej. Jest stałym gościem festiwali tańca współczesnego i festiwali, spotkań teatralnych. Współpracuje z teatrami dramatycznymi oraz z aktorem i reżyserem teatralnym Andrzejem Sadowskim gdzie tańczy i realizuje choreografie do spektakli teatralnych . Związana jest z Iwoną Olszowską – tancerz, choreograf , Bożeną Pędziwiatr – scenograf , Elżbietą Szczepaniak – kostiumolog , Markiem Wilczyński - kompozytor.


Organizator:

Integracyjny Klub Artystyczny Winda, Ul. Racławicka 17, 80- 406 Gdańsk
Tel./ fax: (058) 344 90 53, tel. 344 77 93, www.winda.naszemiasto.pl
e- mail: winda_klub@poczta.onet.pl, dorotaholownia@o2.pl

Współorganizator: Teatr Miniatura