stat
Impreza już się odbyła

Lato z Radiem Opinie (3)

wrz 19-21

czwartek - sobota

Gdańsk,
bilety 40 - 100 zł
ulgowy 20 - 50 zł
wrz 28

sobota, g. 20:00

Sopot,
bilety 169 - 269 zł
wyprzedane
Podczas wszystkich koncertów na trasie tegorocznego "Lata z Radiem" w godzinach 15.00 - 19.00 prowadzone będą zabawy edukacyjne dla dzieci:
• MOJA PIERWSZA NAUKA JAZDY (lipiec) - impreza edukacyjna dla dzieci w wieku 4-8 lat z zakresu wychowania komunikacyjnego.
• WYSTAWA EKSPERYMENTUJ! (sierpień) - interaktywne eksponaty z biologii, fizyki i matematyki do przeprowadzania samodzielnych, bezpiecznych eksperymentów oraz pokazy naukowe z różnych dziedzin wiedzy z udziałem publiczności przygotowane przez Centrum Nauki Kopernik.

Centrum Uśmiechu

Maleo Reggae Rockers
Zespół MALEO REGGAE ROCKERS został założony w 1997 roku przez Darka Malejonka z myślą o wydaniu płyty solowej "ZaZuZi". Darek zaprosił do współpracy przy niej znakomitych muzyków, a zarazem swoich przyjaciół: Piotra "Stopę" Żyżelewicza, Tomka Wójcika (Bakshish) oraz Marcina Pospieszalskiego. Oprócz nich na płycie pojawili się Joszko Broda i grający na harmonijce ustnej Tomek Bielecki. Ta pierwsza płyta MRR ukazała się w lutym 1998 roku nakładem PolyGram Polska. a wypełniła ją w całości muzyka reggae z elementami folkloru. Stała się dla Maleo okazją powrotu do źródeł, do muzyki, którą zawsze słuchał, którą zawsze grał. Album spotkał się z bardzo przychylnymi opiniami prasy muzycznej, co było impulsem do stworzenia zespołu koncertowego na bazie legendarnej reggaeowej formacji BAKSHISH. Tak powstał obecny zespół MALEO REGGAE ROCKERS, który do dnia dzisiejszego zagrał ponad sto koncertów w całej Polsce. Wymownym jest fakt, że znany reżyser Mika Kaurismaki w swym filmie "La without a map" wykorzystał dwie kompozycje MRR: "Colors" i "ZaZuZi Dub". Europejska premiera tego filmu, w obecności jego twórcy miała miejsce na Warszawskim Festiwalu Filmowym w październiku 1998 roku. W czerwcu 2001 roku grupa Maleo Reggae Rockers zagrała 6-dniową trasę koncertową po Polsce, wraz z Jamajską gwiazdą reggae Michaelem Blackiem. Rewelacyjne koncerty zagrali wtedy w Warszawie, Opolu, Ostrowie Wielkopolskim, Wrocławiu i w Toruniu na słynnym "Song of Songs Festiwal". Latem 2002 zespól ponownie wyruszył na trasę "REGGAE TOUR 2002". Zagrał wtedy 18 koncertów wraz z Kofim Ayivora - wokalistą legendarnej formacji OSYBISA oraz Michaelem Blackiem z Jamajki. W lipcu 2003 nakładem Polskiego Radia ukazała się płyta "Maleo Reggae Rockers & Michael Black live 2002" zawierająca zapis ostatniego koncertu z trasy - na Przystanku Woodstock' 2002 oraz koncertu nagranego w Studiu im. A. Osieckiej w Polskim Radiu.

Robert Janowski
Robert Janowski- debiutował na deskach teatrów amatorskich, aby w krótkim czasie zyskać uznanie jurorów różnych festiwali. (Ogólnopolski Przegląd Teatrów Poezji w 1988,1989 r). Liczne nagrody za muzykę i opracowania muzyczne sprawiły, że szybko zaproponowano mu tworzenie w pełni autorskich spektakli. W latach 80-tych występował w kilkunastu formacjach rockowych (Oddział Zamknięty, Sekcja Z, ZOO i inne). W 1983 roku przyczynił się do powstania legendarnego już dzisiaj Rock-musicalu "KOMPOT" pisząc muzykę do tekstów Jonasza Kofty i wcielając się w postać głównego bohatera -Love - stworzył kultową dziś postać.
Największy rozgłos jednak przyniosła mu (jak do tej pory) główna rola męska w musicalu "METRO" przedstawieniu bijącym rekordy popularności, z którym występował na BROADWAY'U, a który grany jest nieprzerwanie do dziś na deskach teatru Buffo.

Z Januszem Józefowiczem i Januszem Stokłosą współpracował również przy tworzeniu kolejnych musicalowych hitów: "DO GRAJĄCEJ SZAFY GROSIK WRZUĆ" - piosenki z lat 50-tych oraz mającym swoją premierę w październiku 1995 "GROSIK-2" - piosenki z lat 60-tych, czy ciekawym przedstawieniu piosenek Brela w warszawskim teatrze Buffo.
Talent Roberta dostrzegli także inni reżyserzy teatralni. Andrzej Domalik obsadził go w roli Rosenkrantza w "HAMLECIE" .U Michaela Hackett'a zagrał Lucyfera w "UPADŁYCH ANIOŁACH" , a Piotr Cieślak zaproponował rolę Ricky'ego w warszawskiej premierze nowojorskiego bestsellera "SZÓSTY STOPIEŃ ODDALENIA" . Te role grał w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.
Musicale stały się z czasem domeną Janowskiego. Każdy chciał angażować młodego, świetnie śpiewającego zdolnego aktora. Jan Szurmiej dał mu jakże trudną rolę Kantora w "SZTUKMISTRZU Z LUBLINA" , gdzie trzeba śpiewać i to nie byle jak. Premiera odbyła się w warszawskim Teatrze Roma. Podobnie było z rolą Tony'ego z amerykańskiego supermusicalu "WEST SIDE STORY" . I znowu się udało. Cała trójmiejska prasa (premiera w Teatrze Muzycznym w Gdyni) rozpisywała się o talencie Janowskiego, który "...jako jedyny nadał tej postaci właściwy kształt artystyczny..." W warszawskiej premierze kolejnego musicalu "CYRANO" wg libretta Ernesta Bryla, który miał miejsce w Teatrze Komedia, Janowski po raz kolejny udowodnił, że "...jest jednym z najlepszych aktorów musicalowych w Polsce...".
Teatr Rampa- to kolejne doświadczenia teatralne. Piosenki Paolo Conte, wyreżyserowane przez Andrzeja Strzeleckiego zachwyciły samego Autora a specjalnie napisany dla Janowskiego spektakl "PARAWAN" (również Andrzeja Strzeleckiego) udowodnił, że może on grać nie tylko w musicalach.
Dowodem na to może być zaangażowanie go do Teatru Ateneum do opartego na poezji Leśmiana spektaklu "OPĘTANY" w reżyserii Małgorzaty Boratyńskiej (premiera luty 1998), czy premiera w teatrze Rozmaitości w spektaklu wg tekstów Gertrudy Stein pt: "BARDZO UWAŻAJ NA..."


Bajm