Le pas Jacques
Magda Jędra
Spektakl zrealizowano we współpracy z Klubem Żak, w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca (blok: Trójmiejska Korporacja Tańca) oraz ze środków Samorządu Województwa Pomorskiego i Miasta Gdańska.
"Le pas Jaques" czyli "kroki Jaques'a", to nazwa metody stosowanej w nauczaniu rytmiki, wymyślonej przez szwajcarskiego pedagoga Jaques'a Dalcroze'a, które jak to określił autor są niczym innym jak krokami wykonywanymi w takt muzyki. Ruch, rytm były pierwszą wyraźną metaforą biegnącego czasu i punktem wyjścia do pracy nad spektaklem. Powstało solo, raczej nie śmieszne, ze złudzenia, że czas przyspiesza, ze smutku, że ludzkie sprawy toczą się w swoistej entropii, że wszystko zdaje się być w największym porządku tylko przez krótką chwilę spokojnej pewności, z nieprzewidywalności zdarzeń i nieuchronności wszystkich ich konsekwencji. Cały wysiłek podejmowany po to, by sprawy przyjęły pomyślny obrót, okazuje się często niepotrzebnym machaniem rękami. Kolorowe śmieci, nowelizacje z "secondhandu", trasy szybkiego ruchu, uśmiech marszałka, wszystko to kiedyś będzie można oglądać tylko na fotografiach.
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Magda Jędra
Współpraca: Anita Wach, Mariusz Krawczyk
Produkcja: Good Girl Killer
Magda Jędra - tancerka, choreograf, pedagog. W latach 1997 - 1999 współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, później między innymi z Joe Alter Dance Group, Paulą Ross, Rafałem Dziemidokiem, grupą Made Inc. Edyty Kozak, grupą Koncentrat, Beatą Sosnowską, Leszkiem Bzdylem, Krzysztofem Leonem Dziemaszkiewiczem, z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Teatrem imienia Witolda Gombrowicza w Gdyni oraz Teatrem Wytwórnia w Warszawie. Występowała na Gdańskiej Korporacji Tańca, Bałtyckim Uniwersytecie Tańca, Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego ciało_umysł, Dance Zone - Praga, Dance Preview w Utrechcie, la Batie w Genewie 4+4+4 dni w Pradze i innych. Uczestniczka coaching project z Michaelem Schumacherem oraz Nigelem Charnockiem w Starym Browarze w Poznaniu. W 2001 z muzykiem Zbigniewem Zibim Bieńkowskim założyła grupę Plastiyque dod, która otworzyła przestrzeń dla realizacji autorskich produkcji dwójki artystów (teleTRANSIS, Teoria hałasu, junkie), a w 2005 z Anną Steller, Zbigniewem Zibim Bieńkowskim oraz Grzegorzem Welizarowiczem utworzyła formację Good Girl Killer. Spektakl Good Girl Killer otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska w dziedzinie Teatr oraz doczekał się realizacji w TVP Kultura. W 2003 otrzymała stypendium Miasta Gdańska na realizacje spektaklu Konstrukcja symboliczna. W 2006 uczestniczyła w międzynarodowej wymianie choreografów co-operacja z Compagne 7273, Emanuele Vo Dinh i Albanem Richard w Gdańsku oraz Genewie, a w 2007 w Paryżu.
Magda Jędra
Spektakl zrealizowano we współpracy z Klubem Żak, w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca (blok: Trójmiejska Korporacja Tańca) oraz ze środków Samorządu Województwa Pomorskiego i Miasta Gdańska.
"Le pas Jaques" czyli "kroki Jaques'a", to nazwa metody stosowanej w nauczaniu rytmiki, wymyślonej przez szwajcarskiego pedagoga Jaques'a Dalcroze'a, które jak to określił autor są niczym innym jak krokami wykonywanymi w takt muzyki. Ruch, rytm były pierwszą wyraźną metaforą biegnącego czasu i punktem wyjścia do pracy nad spektaklem. Powstało solo, raczej nie śmieszne, ze złudzenia, że czas przyspiesza, ze smutku, że ludzkie sprawy toczą się w swoistej entropii, że wszystko zdaje się być w największym porządku tylko przez krótką chwilę spokojnej pewności, z nieprzewidywalności zdarzeń i nieuchronności wszystkich ich konsekwencji. Cały wysiłek podejmowany po to, by sprawy przyjęły pomyślny obrót, okazuje się często niepotrzebnym machaniem rękami. Kolorowe śmieci, nowelizacje z "secondhandu", trasy szybkiego ruchu, uśmiech marszałka, wszystko to kiedyś będzie można oglądać tylko na fotografiach.
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Magda Jędra
Współpraca: Anita Wach, Mariusz Krawczyk
Produkcja: Good Girl Killer
Magda Jędra - tancerka, choreograf, pedagog. W latach 1997 - 1999 współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, później między innymi z Joe Alter Dance Group, Paulą Ross, Rafałem Dziemidokiem, grupą Made Inc. Edyty Kozak, grupą Koncentrat, Beatą Sosnowską, Leszkiem Bzdylem, Krzysztofem Leonem Dziemaszkiewiczem, z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Teatrem imienia Witolda Gombrowicza w Gdyni oraz Teatrem Wytwórnia w Warszawie. Występowała na Gdańskiej Korporacji Tańca, Bałtyckim Uniwersytecie Tańca, Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego ciało_umysł, Dance Zone - Praga, Dance Preview w Utrechcie, la Batie w Genewie 4+4+4 dni w Pradze i innych. Uczestniczka coaching project z Michaelem Schumacherem oraz Nigelem Charnockiem w Starym Browarze w Poznaniu. W 2001 z muzykiem Zbigniewem Zibim Bieńkowskim założyła grupę Plastiyque dod, która otworzyła przestrzeń dla realizacji autorskich produkcji dwójki artystów (teleTRANSIS, Teoria hałasu, junkie), a w 2005 z Anną Steller, Zbigniewem Zibim Bieńkowskim oraz Grzegorzem Welizarowiczem utworzyła formację Good Girl Killer. Spektakl Good Girl Killer otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska w dziedzinie Teatr oraz doczekał się realizacji w TVP Kultura. W 2003 otrzymała stypendium Miasta Gdańska na realizacje spektaklu Konstrukcja symboliczna. W 2006 uczestniczyła w międzynarodowej wymianie choreografów co-operacja z Compagne 7273, Emanuele Vo Dinh i Albanem Richard w Gdańsku oraz Genewie, a w 2007 w Paryżu.