Brak standardów pracy jest główną przyczyną zmienności procesów usługowych i administracyjnych. Celem Lean Office jest stworzenie przewidywalnych i powtarzalnych wyników w środowisku, w którym funkcjonuje opinia, że "nigdy nie wiadomo, co z czego wynika". Lean Office usprawnia i eliminuje straty w obszarze biurowym i usługowym, gdzie "produkt" nie jest namacalny, tak ja w produkcji.
Harmonogram:8:30 - 10:00 Lean Management - historia, 7 strat
10:00 - 10:15 Przerwa kawowa
10:15 - 11:45 Opór wobec zmian, rola lidera, Strategia Lean Management
11:45 - 12:15 Przerwa kawowa z kanapkami
12:15 - 13:45 10 zasad Lean, Narzędzia Lean Office
13:45 - 14:00 Przerwa kawowa
14:00 - 15:30 Mapowanie Strumienia Wartości, 5S, TWI
Dla kogo:Kadra zarządzająca, pracownicy administracyjni i biurowi (m. in. z działów handlowych i obsługi klienta), specjaliści ds. lean i ciągłego doskonalenia.
Korzyści dla uczestników:- Umiejętność znajdowania marnotrawstw we własnym środowisku pracy.
- Uzyskanie wiedzy na temat możliwości skracania terminów realizacji zleceń / zadań.
- Podniesienie efektywności pracy.
- Poznanie skutecznych narzędzi wdrażania Lean Office.
- Wymiana doświadczeń i dzielenie się skutecznymi poradami.