stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Magnetic Group ogłasza trasę legendy remiksu, vj-ingu i założyciela Ninja Tune - Coldcut/Matt Black AV Show.

lis 16

sobota, g. 22:00

Gdańsk,
bilety 40 zł

w każdą sobotę (do 28.12), g. 22:00

Gdynia,
Wstęp wolny
LEGENDARY BEATS - COLDCUT/MAT BLACK AUDIO-VISUAL SHOW / NINJA TUNE / UK

Agencja Magnetic Group przedstawia drugą edycję cyklu Legendary Beats, który prezentuje legendy sceny elektronicznej odpowiedzialne za powstawanie i rozwój konkretnych stylów muzycznych, a przez to rozwój samej muzyki! By zasłużyć na miano artysty legendarnego nie wystarczy wysoka sprzedaż płyt, legenda to pionier i rewolucjonista przecierający nowe szlaki i takich właśnie postacie chce zaprezentować wam Magnetic Group w trakcie serii Legendary Beats, która będzie rewolucyjna w każdym calu. Na przełom lutego i marca zaplanowali prawdziwy rarytas, mianowicie występ legendarnego artysty, założyciela i właściciela kultowej wytwórni Ninja Tune, jednego z ojców remiksu, samplingu, vj-ingu, setów audio-wizualnych - Matt Black /COLDCUT AV Show.



Będzie to niecodzienna trasa, albowiem zobaczycie retrospektywne show audio-wizualne, prezentujące ponad 20 lat kariery Coldcut, które przybliży muzyczne, polityczne i pro-ekologiczne fascynacje Coldcut. Usłyszycie największe przeboje Coldcut, a także materiał z najnowszej płyty, która obecnie jest w stadium produkcyjnym.

Przynajmniej jeden powód, dla którego mówimy o Coldcut legenda:

The Chemical Brothers opisując debiut Coldcut- "Beats + Pieces" z 1987 r. powiedzieli, że "była to pierwsza bigbeatowa płyta w historii" - a był to styl który pojawił się dopiero w połowie lat 90.

Trasa Legendary Beats - Coldcut / Matt Black - Audio-Visual Show


27 luty 2014 - Sfinks 700 / Sopot

RHYTHM BABOON
HOAX
DJ ZAYU
ODME


Wizualizacje: DINAZ

Fontanna: S!CK / NATT & KAYKA / TRAVIS / GUMA


COLDCUT

Programista komputerowy, dj, producent, vj, wydawca - Matt Black działający na rynku muzycznym od połowy lat osiemdziesiątych wspólnie z Jonathanem Moore tworzą Coldcut. Lista ich nagród i osiągnięć powiększa się z każdym rokiem. Matt Black jest jednym z tych facetów, którzy mają wpływ na kształtowanie sceny muzycznej, ale również gustów słuchaczy, zatem jego słowa i muzyka obijają się od lat szerokim echem w wielu środowiskach, od fanów breaków, samplowania i vj-ingu, po innowacje, nowe technologie, a nawet politykę.

Gdy w 1987 roku wydali swój pierwszy utwór "Say Kids, What Time Is It?", dziennikarz Jay Strongman napisał "Jest to pierwsza płyta, która dała kulturze klubowej tożsamość". W tym samym roku zdefiniowali termin remix, przerabiając utwór "Paid in Full" Eric'a B i Rakim'a. Dodali do niego sample wokalne Ofry Hazy, co sprawiło, że stał się klasykiem światowym. Mniej więcej na początku lat 90 podczas wyprawy do Japonii Matt i Jonathan odkryli książkę na temat filozofii Ninja, która stała się podwaliną wytwórni płytowej Ninja Tune. Wkrótce zapoczątkowali ruch w muzyce noszący nazwę "chillout". Przez ponad 20 lat Ninja Tune stała się jedną z najbardziej cenionych wytwórni na świecie, będąc domem takich artystów jak: Amon Tobin, Cinematic Orchestra, Mr Scruff, Bonobo, czy Roots Manuva, Speech Dabelle, czy Diplo poprzez powstały później label Big Dada.

Dzięki wszechstronnej aktywności scenicznej i zainteresowaniu nowymi technologiami wkrótce rozpoczęli pracę nad kilkoma ciekawymi projektami, mianowicie budowa "zabawek" oraz instalacji artystycznych do gry komputerowej "Top Banana", "Generatora" przygotowanego dla Galerii Sztuki Współczesnej w Glasgow, czy "Synopticon", który został pokazany w poważanym londyńskim centrum sztuki - Barbican.

W 1997 roku światło dzienne ujrzał ich czwarty album "Let Us Play", który zawierał kolaboracje z ex wokalistą Dead Kennedys - Jello Biafra, legendarnym perkusistą funkowym Bernardem Purdie, poetą Selena SIlva, oraz Steisnkim. Zarówno album, jak utwór "More Beats and Pieces" znalazły się na liście UK Top 40. Wart wspomnieć, że utwory jak "Timber" oraz "Atomic Moog 3000" to anty-korporacyjne, anty-autorytarne oraz pro-ekologiczne manifesty.
W międzyczasie program Solid Steel na Kiss FM stworzony przez Coldcut otrzymał nagrodę - Sony Awards za Najlepszy Program Specjalistyczny. Już wkrótce świat miał usłyszeć ich mix album "70 Minutes of Madness", który okrzyknięto najlepszym albumem kompilacyjnym wszech czasów!

Klipy:

Revolution 2008

Timber

More Beats And Pieces

Mr Nichols

True Skool feat. Roots Manuva

Do roku 2000 Kiss FM stał się komercyjną stacją, co nie zgadzało się z kierunkiem artystycznym Solid Steel, w związku z czym Black oraz Moore przenieśli się do BBC London Live, jednocześnie skupiając się na budowaniu wizerunku Solid Steel jako stacji internetowej. Przed re-edycją "Let Us Play" przygotowując się do występów Matt rozpoczął pionierskie próby Vj-skie, które zarejestrowano i wydano razem z muzyką. Dopiero gdy Coldcut wyruszył w trasę, podczas większych koncertów szersza publiczność zaczęła uświadamiać sobie co tak na prawdę ma nastąpić.

Coldcut zaprojektowali własne oprogramowanie Vj-skie - V-Jamm, które umożliwiło synchroniczny scratch obrazu ze scratchem dźwięku, co dało fenomenalny efekt. Publiczność oszalała na punkcie nowego kierunku scenicznego Coldcut. Ich kolejne wydawnictwo Vj-eskie "Let Us Replay" znalazło swoje stałe miejsce na wystawie Interactive Games Room of The American Museum of Moving Image.

Obecnie Coldcut pracuje nad nową płytą, z której utwory usłyszycie z całą pewnością podczas trasy Magnetic Group przedstawia: Legendary Beats: Coldcut/Matt Blask Audio-Visual Show


SPONSORZY:

Yarvik
www.yarvik.com

Mungo
www.facebook.com/madeinmungo

ORGANIZATOR:
Facebook: Magnetic Group
Web: www.magneticgroup.pl

Bądź częścią legendy, dołącz do Legendary Beats!

LEGENDARY BEATS NA FACEBOOKU:
www.facebook.com/legendarybeats

WYDARZENIA NA FACEBOOKU:

27 luty 2014 - Sfinks 700 / Sopot

28 luty 2014 - 1500m2 / Warszawa

01 marzec - Fabryka / Kraków

Informacja o biletach

  • Przedsprzedaż
    30, 35, 40 zł
Bilety w cenie 30 zł, 35 zł, 40 zł do nabycia:

SOPOT

WARSZAWA

KRAKÓW