Krzysztof Pieczyński
Lekcja angielskiego
Na zewnątrz jest wojna. Ona jest Żydówką, a on Polakiem. On jest człowiekiem rozumu i zasad, ona instynktu i mądrości ciała. Wyznają sobie miłość. Stają się silni i dojrzali. Połączyli się w jedno ciało i jedną duszę. Pokonali śmierć. W tej opowieści samotność decyduje o wyborach bohaterów, zmusza ich do izolacji i stworzenia świata w obrębie czterech ścian, który byłby namiastką prawdziwego życia. Opowiadają więc sobie o najpiękniejszych chwilach życia, o odkryciach, których dokonali, o zapachach, wspomnieniach, o fascynacji iluzoryczną i magiczną energią duszy. Czekają na to, co musi się stać.
Krzysztof Pieczyński o spektaklu: "Interesuje mnie teatr, który obywa się bez mediów. Nie ma więc w moim spektaklu kina, projekcji, telewizji, wideo, muzyki na żywo i mikrofonów. Tego nie ma, a to, co chcę, żeby było to sprawy między ludźmi, ich emocjonalna prawda. To jest dla mnie najważniejsze. Filozofia i wizja świata ustępują przed prawdą emocji. Chcę teatru, w którym słowo czaruje widza, w którym słowo nie jest podpierane obrazem z projektora, jest samoistne. W LEKCJI ANGIELSKIEGO przywracam słowu jego pierwotne znaczenie i siłę, tak jak to było za czasów, kiedy ludzie siadali przy ognisku domowym i opowiadali historie. Wtedy nie było nic prócz słowa. Słowo kreowało obrazy i przenosiło słuchaczy w inny wymiar."
Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Pieczyński
Scenografia: Katarzyna Filimoniuk
Światło: Waldemar Schmidt
Muzyka: Marcin Mirowski
Obsada:
Piotr Łukawski (On) oraz debiutująca na naszej scenie Katarzyna Dałek (Ona)
Krzysztof Pieczyński (ur. 1957) - aktor filmowy i teatralny, reżyser, pisarz, poeta. W 1980 roku ukończył Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Zagrał m. in. w DOMU w reżyserii Jana Łomnickiego, IDOLU w reżyserii Feliksa Falka, JEZIORZE BODEŃSKIM w reżyserii Janusza Zaorskiego, KRZYKU w reżyserii Barbary Sass, PIANIŚCIE w reżyserii Romana Polańskiego, NIGHTWATCHING w reżyserii Petera Greenawaya, SALI SAMOBÓJCÓW w reżyserii Jana Komasy. Grał w przedstawieniach Teatru Powszechnego w Warszawie m. in. w KORDIANIE, WYDZIALE, MEFIŚCIE, IWONIE, KSIĘŻNICZCE BURGUNDA. Ma za sobą również wiele znaczących ról w Teatrze Telewizji, m. in. w GRACZU w reżyserii Janusza Kondratiuka, KURACJI w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego, FRYZJERZE w reżyserii Macieja Pieprzycy. W 1986 roku wyjechał do USA. Pracował w teatrach chicagowskich: Goodman Theatre, Wisdom Bridge, North-Light. Opublikował 6 tomików wierszy, tom prozy LISTY Z AMERYKI i tom opowiadań PODGARBIONY. W 2008 roku debiutował jako reżyser dwóch filmów dokumentalnych do swoich scenariuszy - BRAKUJĄCE SŁOWO i SPOTKANIE. LEKCJA ANGIELSKIEGO w Teatrze Wybrzeże jest jego debiutem reżyserskim i dramaturgicznym na scenie teatralnej.
Katarzyna Filimoniuk (ur. 1970) - architekt scenograf. Pracowała z Volkerem Schlondorffem przy STRAJKU oraz Michaelem Glawoggerem przy filmie CONTACT HIGH. Stworzyła scenografię m.in. do SALI SAMOBÓJCÓW w reżyserii Jana Komasy, IDEALNEGO FACETA DLA MOJEJ DZIEWCZYNY w reżyserii Tomasza Koneckiego, ZIMOWEGO OJCA w reżyserii Johannes Schmid.
Lekcja angielskiego
Na zewnątrz jest wojna. Ona jest Żydówką, a on Polakiem. On jest człowiekiem rozumu i zasad, ona instynktu i mądrości ciała. Wyznają sobie miłość. Stają się silni i dojrzali. Połączyli się w jedno ciało i jedną duszę. Pokonali śmierć. W tej opowieści samotność decyduje o wyborach bohaterów, zmusza ich do izolacji i stworzenia świata w obrębie czterech ścian, który byłby namiastką prawdziwego życia. Opowiadają więc sobie o najpiękniejszych chwilach życia, o odkryciach, których dokonali, o zapachach, wspomnieniach, o fascynacji iluzoryczną i magiczną energią duszy. Czekają na to, co musi się stać.
Krzysztof Pieczyński o spektaklu: "Interesuje mnie teatr, który obywa się bez mediów. Nie ma więc w moim spektaklu kina, projekcji, telewizji, wideo, muzyki na żywo i mikrofonów. Tego nie ma, a to, co chcę, żeby było to sprawy między ludźmi, ich emocjonalna prawda. To jest dla mnie najważniejsze. Filozofia i wizja świata ustępują przed prawdą emocji. Chcę teatru, w którym słowo czaruje widza, w którym słowo nie jest podpierane obrazem z projektora, jest samoistne. W LEKCJI ANGIELSKIEGO przywracam słowu jego pierwotne znaczenie i siłę, tak jak to było za czasów, kiedy ludzie siadali przy ognisku domowym i opowiadali historie. Wtedy nie było nic prócz słowa. Słowo kreowało obrazy i przenosiło słuchaczy w inny wymiar."
Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Pieczyński
Scenografia: Katarzyna Filimoniuk
Światło: Waldemar Schmidt
Muzyka: Marcin Mirowski
Obsada:
Piotr Łukawski (On) oraz debiutująca na naszej scenie Katarzyna Dałek (Ona)
Krzysztof Pieczyński (ur. 1957) - aktor filmowy i teatralny, reżyser, pisarz, poeta. W 1980 roku ukończył Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Zagrał m. in. w DOMU w reżyserii Jana Łomnickiego, IDOLU w reżyserii Feliksa Falka, JEZIORZE BODEŃSKIM w reżyserii Janusza Zaorskiego, KRZYKU w reżyserii Barbary Sass, PIANIŚCIE w reżyserii Romana Polańskiego, NIGHTWATCHING w reżyserii Petera Greenawaya, SALI SAMOBÓJCÓW w reżyserii Jana Komasy. Grał w przedstawieniach Teatru Powszechnego w Warszawie m. in. w KORDIANIE, WYDZIALE, MEFIŚCIE, IWONIE, KSIĘŻNICZCE BURGUNDA. Ma za sobą również wiele znaczących ról w Teatrze Telewizji, m. in. w GRACZU w reżyserii Janusza Kondratiuka, KURACJI w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego, FRYZJERZE w reżyserii Macieja Pieprzycy. W 1986 roku wyjechał do USA. Pracował w teatrach chicagowskich: Goodman Theatre, Wisdom Bridge, North-Light. Opublikował 6 tomików wierszy, tom prozy LISTY Z AMERYKI i tom opowiadań PODGARBIONY. W 2008 roku debiutował jako reżyser dwóch filmów dokumentalnych do swoich scenariuszy - BRAKUJĄCE SŁOWO i SPOTKANIE. LEKCJA ANGIELSKIEGO w Teatrze Wybrzeże jest jego debiutem reżyserskim i dramaturgicznym na scenie teatralnej.
Katarzyna Filimoniuk (ur. 1970) - architekt scenograf. Pracowała z Volkerem Schlondorffem przy STRAJKU oraz Michaelem Glawoggerem przy filmie CONTACT HIGH. Stworzyła scenografię m.in. do SALI SAMOBÓJCÓW w reżyserii Jana Komasy, IDEALNEGO FACETA DLA MOJEJ DZIEWCZYNY w reżyserii Tomasza Koneckiego, ZIMOWEGO OJCA w reżyserii Johannes Schmid.