Wystarczy 20 minut spędzonych wśród drzew, by poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Przebywając w lesie lub parku redukujemy stres, poprawiamy odporność i kondycję psychofizyczną. NCK zaprasza na wyjątkową kąpiel leśną, podczas której skorzystamy z dobrodziejstw zieleni otaczającej Trójmiasto.
W trakcie leśnego spaceru wykorzystamy narzędzia choreograficzne i ruch do podniesienia świadomości własnego ciała oraz uważnego kontaktu z naturą. Zajęcia w otoczeniu drzew uwrażliwią nas i pomogą każdemu z osobna rozwijać indywidualny potencjał ekspresji ruchowej.
GDZIE?Gdańsk-Oliwa. Zbiórka przy przystanku autobusowym Jasia i Małgosi (w pobliżu Kampusu UG na Wita Stwosza oraz SKM Gdańsk-Przymorze)
DLA KOGO?
Dla wszystkich którzy pragną wzmocnić swój świadomy kontakt z naturą. Zapraszamy osoby powyżej 15 lat.
CO ZE SOBĄ ZABRAĆ?
Wygodne ubranie, butelka wody i wyciszony telefon
Przewodniczkami będą artystki związane z Fundacją Polka dot: Natalia Chylińska, Katarzyna Kania i Katarzyna Pastuszak.
Organizator: Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku
Przewodniczki:
Katarzyna Pastuszak - tancerka/performerka, choreografka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre & Guests, adiunkt w Zakładzie Badań nad Sztukami Performatywnymi (IAiA - Uniwersytet Gdański), członkini Pracowni Badawczej Between.Pomiędzy (UG) związana także z CEMiPoS (Sapporo), wice-prezeska Fundacji Polka dot. Autorka i tłumaczka artykułów z zakresu tańca i teatru oraz autorka książki Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego teatr ciała w kryzysie. Jej spektakle były prezentowane m.in. w Japonii, Grenlandii, Norwegii, Turcji, Izraelu, Niemczech, Francji oraz na licznych festiwalach w Polsce. Prowadziła spacery choreograficzne w ramach projektów Miasto, kocham (IKM, 2022) i W ramach tańca: Wrzeszcz (polka dot, 2021). W działaniach artystycznych porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i teatru fizycznego, łącząc poszukiwania ruchowe z aktualnymi nurtami myśli humanistycznej. Interesuje ją polityczność ciała i choreografii.
Natalia Chylińska - performerka, artystka interdyscyplinarna, poruszająca się na przecięciu pracy z ciałem/ruchem, tekstem, materiałem dźwiękowym i wizualnym. Ostatni projekt o charakterze site specific pt. 2nd floor anatomies (Chylińska/Pastuszak) został zaprezentowany na międzynarodowym festiwalu YPAM w Japonii. Artystka zrealizowała projekty oparte na instant composition w relacji do przestrzeni (site specific), m.in. w ramach Open House Gdańsk, spacerów choreograficznych (IKM, polka dot). Związana z Amareya Theatre & Guests oraz SEED Artists (Sue Schroeder).
Kasia Kania - pracuje jako niezależna choreografka, performerka, tancerka, nauczycielka akademicka. Mieszka i pracuje pomiędzy Polską a Niemcami, co nieuchronnie wpływa na jej artystyczne wybory, ekonomiczną sytuację i emocjonalne więzi, ale nieustannie kontynuuje poszukiwanie sposobów na tworzenie sztuki międzynarodowo. W 2014 r. ukończyła studia na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (AST Kraków). Edukację taneczną zdobywała również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) oraz w VSMU Bratislava. Jej doświadczenie zawodowe to głównie tworzenie choreografii opartej na współautorstwie, w której głównym wątkiem jest przyjęcie krytycznego i feministycznego punktu widzenia na emancypacyjny potencjał tańczącego ciała.