Król mórz i niepodzielny władca Gdańska ogłosił, że każdy, kto podejmie się i rozwiąże jego zagadkę, odkryje wejście do magicznej Krainy Baśni. Ukryte Wrota strzeżone przez wierne kraśnięta od wieków pozostają niewidoczne dla ludzkiego oka. Kraśnięta, zwane także krasnoludkami lub skrzatami, na rozkaz Neptuna zapisały na gdańskich zabytkach wskazówki, którymi wytrwali poszukiwacze mają się kierować, szukając tajemniczego przejścia. Powyższy fragment to wstęp do gry miejskiej opracowanej na podstawie książki Zenona Gołaszewskiego pt.: "Baśnie z grodu Neptuna".
Uczestnicy gry będą mieli za zadanie odnaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące obiektów znajdujących się na Starym i w Głównym Mieście w Gdańsku. W rozwiązaniu zagadki Króla Mórz pomogą bohaterowie książki. Warto więc wcześniej do niej zajrzeć - baśnie można wypożyczyć w każdej filii WiMBP w Gdańsku, która posiada księgozbiór dziecięcy.
Gra miejska jest niezwykle atrakcyjną forma rozrywki. Jej istotnym elementem jest przestrzeń miejska z jej wieloma kontekstami. Dzieci będą miały okazję zgłębić swoją wiedzę dotyczącą gdańskich zabytków i legend z nimi związanych. Ponadto konstrukcja gry będzie dla nich doskonałym treningiem spostrzegawczości i orientacji przestrzennej. Po około 2 godzinach spędzonych aktywnie na świeżym powietrzu zapraszamy wszystkich uczestników do Filii Gdańskiej WiMBP na rozstrzygnięcie zagadki.