stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT
lut 16

niedziela, g. 19:00

bilety 63 zł
Kup bilet
wrz'25 28

niedziela, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 125 - 185 zł
Kup bilet
Około 2 milionów lat temu na Ziemi pojawili się homo habilis, protoplasci gatunku ludzkiego. W którym
momencie rozbrzmiały pierwsze dźwięki zbliżone do muzyki nie wiadomo. Może napięta cięciwa łuku
zainspirowała ludzi pierwotnych do konstrukcji instrumentów strunowych, garbowanie skóry zwierząt do wynalezienia prymitywnych bębnów, może to tupanie i okrzyki idących na polowanie homo erectus w konsekwencji natchnęły Al-Farabiego, Giovanniego Pierluigi da Palestrinę, Bacha, Mozarta, Johna Cage'a, Buddy'ego Boldena, Louisa Armstronga, Little Richarda, Chucka Berryego, The Beatles, The Doors, Black Sabbath, Sex Pistols, Nirvanę, The White Stripes........

ciężkie brzmienia - koncerty w Trójmieście


"Szkic nowej estetyki w muzyce", "Musica futurista", koncert Art Of Noises w 1914 roku w Mediolanie - kolejne manifesty cyberludzi przenikały do świata ciepłokrwistych. W 1951 roku wokół kolońskiego studia nagraniowego WDR powstała grupa Elektronische Musik. Nieśmiało roboty zaczęły wypierać organiczną zarazę. Niegdyś tradycjonalista John Cage stanął po drugiej stronie barykady tworząc w 1939 roku "Imaginary Landscape#1" - pierwszą kompozycję stworzoną przy użyciu "martwych" dźwięków. Wkrótce maszyny stworzyły algorytmy pozwalające na komputerowe komponowanie muzyki. Edgar Varese, Maurice Jarre, Olivier Messiaen, Robert Moog, Jean Michel Jarre, Brain Eno, Kraftwerk, Front 242, Depeche Mode, Suicide Commando, Combichrist, Crystal Castles, Kap Bambino - to tylko niektórzy spośród wielu cyborgów ukrywających się pomiędzy ludźmi.

Dotąd nie dochodziło to otwartych starć obu stron. "Ludzie Vs Maszyny" są pierwszą platformą, gdzie kilku milion letnia tradycja zmierzy się nowoczesnym brzmieniem komputerów. Nie będzie zwycięzców ani przegranych, ale każdy będzie mógł opowiedzieć się po którejś ze stron największego z konfliktów dźwiękowych.

GOTHIKA
Gothika to elektroniczna, nowo falowa grupa orędująca "cybernetyczny romantyzm". Ich muzyka w początkowym okresie działalności przywodziła na myśl mechaniczne brzmienie lat osiemdziesiątych (momentami melodyjne i popowa). Obecnie brzmienie duetu jest ciężkie i hałaśliwe, Japończycy czerpią garściami z aggrotechowych dokonań Suicide Commando, Reaper czy God Module. Członkowie zespołu to Andro (wokal, programing) i #449 (klawisze, programing). Do Polski po raz pierwszy zawitali w 2006 roku (jeszcze pod nazwą Euthanasie), wystąpili wówczas na scenie warszawskiego Metal Cave. Rok później kapela ponownie zawitała do stolicy (tym razem do
Centralnego Domu Qltury) , a także do gdańskiego klubu Kwadratowa (gdzie dzielili scenę z Agonised By Love) oraz do krakowskiego Łubu Dubu.

W 2008 roku ogromny sukcesem Gothiki była wspólna trasa koncertowa z jednym z najważniejszych gotyckich zespołów z Niemiec - Das Ich. W tym samym roku grupa supportowała japońską mega gwiazdę Plastic Tree (w Blue Nocie w Poznaniu) oraz wystąpiła na wyjątkowym koncercie Psychedelic Violence Crime of Visual Shock w klubie Ucho (był to jedyny koncert Dickie Dreams Freak Show vs. Leon, czyli muzycy Dick4Dick oraz znany trójmiejski performer Leon Dziemaszkiewicz). Gothika nagrała 3 mini albumy ("Savage Messiah", "Gloomy Sunday", "Queer Chronicle" oraz 2 długogrające albumy ("120 Days of Sodom" i najnowszy "ZeitGeist").

WIELORYB
Zespół Wieloryb powstaje w 1994 roku w Gdańsku. Początkowo działa w czteroosobowym składzie jako eksperymentalny projekt muzyków z różnych trójmiejskich formacji. W tym samym roku wydaje pierwszą płytę zatytułowaną "I". Wieloryb, jako jeden z pierwszych zespołów industrialnych, zaczyna grać koncerty w kraju i za granicą, grając z takimi wykonawcami jak Jimi Tenor i Pan Sonic. W 1995 roku ukazuje się drugie oficjalne wydawnictwo zespołu, płyta "II". Aktualną drogą Wieloryba stał się industrialny rhythmic noise, zainspirowany wszechobecnym rytmem. Szum miasta , bicie serca , rytm maszyn , tętno... Równe , miarowe, jednostajne. Narodziny, ból, sex, śmierć.

NOIZONE
Początki formacji sięgają 2000 roku, kiedy zamiarem utworzenia kilku osobowej grupy grającej chyba reggae wykrystalizowała się ekipa trzech gości, którym zakręciło w głowach psychodeliczne brzmienie i klimat długich progresywnych kompozycji. W 2005 roku nagrali drugie demo z pięcioma utworami, które przy odrobinie doświadczenia i ukierunkowaniu się na brzmienie zmasterowano i zmiksowano w zaciszu pokoju perkusisty. Jednym z utworów jest improwizacja, której schemat ułożyli na kilka dni przed wejściem do studia. Mówią o tym ponieważ zespół kładzie duży nacisk na swobodę wypowiedzi poprzez instrumenty, zdarza się im grać koncerty złożone z samych improwizacji. W 2008 roku pojawiła się możliwość zarejestrowania nowego materiału, płytę nazwano "Sesuin An A Mhaith" co w języku Irlandzkim oznacza "ekstremalna sesja". Produkcją płyty zajął się wyłącznie zespół. Na przestrzeni działalności Noizone powstało też kilka innych muzycznych projektów, które były wynikiem rozwinięcia tematów poruszonych w Noizone.

TOUR DE MARS
Zespół Tour de Mars powstał jak sama nazwa wskazuje w Trójmieście, nad samym morzem Bałtyckim. Istnienie grupy zainicjowało czterech muzyków. Ich muzyka to mieszanka.... Natrafić tu można na takie elementy jak....., a zwłaszcza......, choć czasami uciekają do..... oraz...... Swoje instrumenty traktują jak..... pomiędzy..... a...... Jako nieliczni łączą tak odległe bieguny jak północny i południowy. Występując u boku takich sław jak.....przekonali krytykę muzyczną, że takie zjawisko ma też swoistą oazę we wszechświecie. Ich koncerty to specyficzna składowa..... i...... Muzycy bardzo starają się....., nie zapominając o...... Obecnie pracują nad debiutanckim albumem zatytułowanym...... Cała czwórka kocha muzykę, muzy i meduzy.