Maraton Non-Fiction to otwarte laboratorium pracy dokumentalnej, serce i rdzeń Rezydencji Artystycznej Sopot Non-Fiction. Zespoły prezentują efekty tygodniowej pracy warsztatowej: sceny, etiudy, improwizacje i fragmenty sztuk. Pokazom towarzyszą dyskusje i omówienia z udziałem publiczności. Każdy głos się liczy!
Wstęp na wydarzenie jest wolny. Pokazy odbędą się na scenie kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie.
17:00 Osoby kurewskie
18:30 Fall
20:00 Ciało
-------
OSOBY KUREWSKIEZespół:
Szymon Adamczak, Wojtek Rodak, Aleksandra Kluczyk, Foxy, Fsu, Bartek Suxje
Hej widzieć twoje ogłoszenie! Masz czas ochotę się ustawić na wieczór? Co jest u ciebie możliwe? Jaki masz zakres? Osoby kurewskie to spotkanie w przestrzeni teatralnej grupy osób ucieleśniających poszczególne doświadczenia zawodowe w obrębie branży seksualnej. Za pomocą narzędzi performatywnych, wspólnie przyglądają się realiom pracy z klientem, tańcowi erotycznemu i kulisom tworzenia erotycznego contentu na platformy internetowe. Wkraczając w obszar szarej strefy twórcy i twórczynie poszukują alternatywnych modeli hakowania rzeczywistości, które mogą się okazać przydatne w podważaniu neoliberalnego i patriarchalnego statusu quo.
Projekt testuje zarówno mechanizmy społecznej percepcji pracy seksualnej, jak i tworzy przestrzeń do wymiany doświadczeń, polityk i wzajemnego wsparcia, w rehumanizującej i queerowej perspektywie. Przyjaźń, siostrzeństwo, blik i zwinięte banknoty.
FALLMaksym Shyshko (reżyser, aktor, autor koncepcji)
Vital Karaban (reżyser, dramaturg)
Andrej Evdokimov (muzyk, kompozytor)
Masza Piatrowicz (aktorka)
Ketevan Asratashvili (aktorka)
Projekt dokumentalnej sztuki z nielinearną narracją, opartej na prawdziwych komentarzach użytkowników sieci społecznościowych na różne tematy, wywołujące silne emocje: od kwestii politycznych i kulturowych po stosunek do mniejszości.
Główną ideą projektu jest odnalezienie niespójności wizerunku społecznego człowieka z jego wypowiedziami w wolnej przestrzeni Internetu. Bohaterowie użytkownicy egzystują w przerysowanej, groteskowej formie scenicznej rzeczywistości, z elementami bufonady, irrealizmu i naiwności. Całość spaja fikcyjny monolog głównego bohatera, człowieka w stanie moralnego kryzysu. Forma jego narracji przypomina spowiedź lub list pożegnalny. Przewija się ona przez całą sztukę, podkreślając absurdalność świata sieci.
CIAŁOreżyseria: Wera Makowskx
choreografia: Magdalena Kawecka
muzyka i materiały wideo: Kamil Tuszyński
film: Mateusz Rzońca
występują: Magdalena Kawecka i Wioletta Maciejewska (film)
Tematem projektu jest standaryzacja kobiecego ciała w przestrzeni publicznej i świecie sztuki. Emerytowana tancerka, Violetta Maciejewska oraz Magdalena Kawecka, dwudziestoczteroletnia tancerka, jej była uczennica, którą fizyczne predyspozycje wykluczyły z możliwości tańczenia w balecie, spotykają się po latach na scenie, by wymienić się swoimi doświadczeniami na temat postrzegania ciała oraz pasji do tańca. Wychodząc od wspomnienia lekcji tańca obie kobiety starają się wytworzyć wspólny choreograficzny układ, dając do zrozumienia, że ruch wykracza poza sztywne ramy techniki i opiera się przede wszystkim na emocjonalności.