stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

40 Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej, Chóralnej i Kameralnej Gdańsk 2017.

lis 30

sobota, g. 17:00 - 20:00

Wstęp wolny
gru 13

piątek, g. 19:00

bilety 37-80 zł
ulgowy 27-58 zł
Kup bilet
Wystąpią:
Marc Adamczewski /Francja/
&
Philippe Bardon/Francja/


muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Program:
Antonio Vivaldi
"Cztery pory Roku"

Transcribed by Philippe Bardon for the organ four hands four feet.

Koncert nr 1 E-dur
"Wiosna" ("La Primavera")
Allegro
Largo
Allegro, danza pastorale
Koncert nr 2 g-moll
"Lato" ("LʼEstate")
Allegro non molto, Allegro
Adagio, Presto, Adagio
Presto, tempo imetuoso d'estate
Koncert nr 3 F-dur
"Jesień" ("LʼAutunno")
Allegro, ballo e canto de villanelli
Adagio molto, Ubriachi domienti
Allegro, la Caccia
Koncert nr 4 f-moll
"Zima" ("LʼInverno")
Allegro non molto
Largo
Allegro


MARC ADAMCZEWSKI - początkowo pełnił funkcję organisty w Précy-sur-Oise (instrument Narcisse'a Martina z 1858 roku), później w Villiers-le-Bel (historyczne organy Bunela/Deschampa 1664/1789), wreszcie mianowany jest organistą tytularnym w Coye-la-Forêt, by zasiąść za organami z roku 2006, wybudowanymi przez Yves-Fosssaerta oraz Jean-Marie Tricoteaux.

M. Adamczewski pobierał nauki u Suzanne Chaisemartin oraz u Gastona Litaize'a w Ecole Normale de Musique w Paryżu oraz w konserwatorium Saint-Maur-des-Fossés, gdzie otrzymał złoty medal, pierwszą nagrodę i dyplom. Swoją grę doskonalił na kursach mistrzowskich słynnych pedagogów m.in. Marie-Claire Alain, Michaela Chapuisa, André Isiora oraz u Louisa Thiry'ego. Koncertował zarówno we Francji, jak i zagranicą (Niemcy, Belgia, Kanada, USA, Finlandia, Norwegia, Polska) jako solista oraz w przeróżnych zestawieniach (organy na cztery ręce, organy i saksofon, organy i orkiestra oraz/lub chór).

Obecnie pracuje jako pedagog w konserwatorium w Noyon. Na swoim koncie posiada trzydzieści nagrań płytowych, wydanych przez własną firmę fonograficzną "EMA". Od 2004 roku Marc Adamczewski z pasją poświęca się doskonaleniu wirtualnych organów oraz symulatorów organów piszczałkowych.

PHILIPPE BARDON - pasja, eklektyzm oraz ciekawość uczyniły z Philippe'a Bardona wybitnego muzyka. Jego nauczycielami byli Susan Landal, Michel Bouvard, Willem Jansen oraz André Isoir; umiejętności improwizacji doskonalił u Jeana Galarda oraz u Philippe'a Lefebvrego. Poza tym Bardon pobierał nauki gry na klawesynie u Hughette Dreyfus oraz u Oliviera Baumonta, a u Yvonne Desportes uczył się harmonii. Ukończył studia ze złotymi odznakami i pierwszymi nagrodami.

Dzięki jego muzycznemu gustowi publiczność ma okazję odkrywać dzieła nieznane bądź rzadziej wykonywane, a także liczne transkrypcje. Bardon z wielką starannością przygotowuje wszystkie programy swych koncertów we Francji i w innych krajach m. in. w Szwajcarii, Niemczech, Danii, Belgii etc. Jest wykonawcą dzieł wszystkich J.S. Bacha, lecz wyspecjalizował się także we francuskiej muzyce XVIII wieku. Jest redaktorem licznych partytur organowych, wśród których ukazały się dotychczas niepublikowane znaczące dzieła Piroye'a czy Bauvarleta-Charpentiera.

Philippe Bardon pełni funkcję organisty tytularnego w kościele Saint-Maclou w Pontoise. Od 1997 udziela nauki gry na organach oraz na klawesynie w Pontoise oraz w Coye-la-Forêt, a także w konserwatorium w Ermont. W latach 2008 - 2012 kierował Akademią Organową w Saint-Maximin-La-Sainte-Beaume.

Marc Adamczewski i Philippe Bardon współpracują ze sobą od ponad 10 lat, co zaowocowało znacznym powiększeniem repertuaru organowego na 4 ręce. Koncertują razem we Francji i w Niemczech (w ramach festiwali m.in.: Turyńskiego Lata Organowego w Arnstadt, w Toulouse-Les-Orgues, Roquevaire, Nizza, Toul oraz Saint-Maximin), a w ich repertuarze znajdują się m.in. "Cztery pory roku" Vivaldiego (nagrane w Coye-la-Forêt), Suity orkiestrowe i Koncerty Brandenburskie J.S. Bacha (nagrane w Saint-Maximin), "Eine kleine Nachtmusik" oraz Symfonia nr 40 Mozarta, "Siedem ostatnich słów Zbawiciela na Krzyżu" Haydna, kwartet "Śmierć i dziewczyna" Schuberta, walce, polki i galopy J. Straussa, a także dzieła Faurégo i Ravela: "Dolly", "Ma Mère l'Oye".

Adamczewski i Bardon pragną, by także i młodzi słuchacze odkryli piękno muzyki organowej, stąd nawiązali współpracę w gawędziarką Patricią Seznec, by wspólnie prezentować bajki muzyczne ("Karnawał zwierząt" Saint-Saënsa, "Piotruś i wilk" Prokofiewa, suita "Dziadek do orzechów" Czajkowskiego, "Jaś i Małgosia" Humperdincka.s