MARZĘ O WIOŚNIEmuzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Sala Koncertowa
Koncert symfoniczny
Wystąpią:
Massimiliano Caldi - dyrygent
Klaudiusz Baran - akordeon
Orkiestra Symfoniczna PFBW programie m.in.:Robert Schumann
I Symfonia B-dur "Wiosenna" op. 38
-----
KLAUDIUSZ BARANKoncertował z takimi artystami, jak: Roby Lakatos, Julius Berger, Susana Moncayo von Hase, Krzysztof Jakowicz, Konstanty Andrzej Kulka, Tomasz Strahl, Andrzej Bauer, Michał Nagy, Wadim Brodski, Waldemar Malicki, Paweł Gusnar, Rafał Kwiatkowski, Royal String Quartet, Kwartet "Bell'Arte". W marcu 2009 roku miał okazję wykonać Siedem słów Chrystusa na Krzyżu Sofii Gubaiduliny w obecności kompozytorki. Jest członkiem i założycielem takich zespołów,jak: Tangata Quintet z którym dwukrotnie był nominowany do Nagrody Fryderyk (2004, 2005), Machina del Tango i DesOrient. Występował solo, w zespołach kameralnych, jak i z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza granicami kraju - we Francji, Włoszech, Austrii, Ukrainie, Rosji, Hiszpanii, Czechach, Niemczech, Serbii, Słowacji, Litwie, Estonii, Wielkiej Brytanii, Białorusi. Jest zapraszany jako wykładowca na międzynarodowe kursy interpretacji muzycznej (Polska, Francja, Serbia). W 2003 roku ukazała się jego pierwsza autorska płyta nagrana dla wytwórni SonyClassical z solowymi i kameralnymi dziełami Astora Piazzolli, która otrzymała nagrodę Akademii Fonograficznej "Fryderyk 2003" w kategorii "Najlepszy album - muzyka kameralna".
---
MASSIMILIANO CALDI Pierwszy dyrygent Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopinaw Gdańsku. Pierwszy dyrygent i dyrektor artystyczny Fiharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki. Zdobywca pierwszej nagrody w VI Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga (1999). Posiadający bogate doświadczenie w zakresie muzyki symfonicznej, operowej, operetkowej i baletowej, w censtrum jego zainteresowań znajdują się współczesna muzka operowa i odrodzenie XIX wiecznej opery, z jasnym, prostym stylem, Massimilioano Caldi wyróżnia się niezwykle profesjonalnym przygotowaniem interpretacji.
Jest tez kochany przez orkiestry z całego świataza wyjątkowy muzyczny smak i osobowość. We Włoszech regularnie współpracuje z Opera di Firenze/Maggio Musicale Fiorentino i Teatrem Miejskim Piacenzy. Jako dyrygent-symfonik pracuje z orkiestrą Sinfonica Abruzzese i OrkiestrąFilharmonii Toscaniniego. Przez kilka sezonów zrtystycznych prowadził orkiestry w dziełach symfonicznych i operowych w nstytucjach takich jak Fondazione Arena di Verona, Teatr Miejski w Bolonii, Teatr Królewski w Turynie czy Teatrze Wielkim w Palermo. Na przestrzeni ostatnich lat mediolańską współpracę poszerzył o trasę koncertową po Omanie, z orkiestrą Opery La Scala. Prowadził też koncerty w na Zamku Królewski w Warszawie z solistami Opery La Scala, z muzykami Opery Verdiego z Mediolanu i Orkiestry Of The Musical Afternoons. We Włoszech współpracuje regularnie z Teatro del Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Greco Politeama in Lecce and with Arena di Verona Symphonic Orchestra and Chorus. Pośród prowadzonych przez niego orkiestr i zespołów z Włoch znajdują się Turin Teatro Regio Orchestra, the Palermo Teatro Massimo Orchestra, the Orchestra di Padova e del Veneto, the Orchestra Sinfonica della Provincia di Bari and the Fondazione "Arturo Toscanini" Orchestra.
Od 31 sierpnia do 6 września Massimiliano Caldi prowadził kursy mistrzowskie w Teatro di Castello we Florencji. W Polsce regularnie koncertuje w najważniejszych filharmoniach i uczestniczy w znanych polskich festiwalach muzycznych. Dyrygował także w trakcie spektakli w najważniejszych teatrach operowych. Pośród polskich orkiestr, w którymi współpracował, znajdują się Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Iuventus, orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, orkiestra Filharmonii Krakowskiej, orkiestra Filharmonii Łódzkiej, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej i Filharmonii Podkarpackiej.
W Europie koncertował w Konzerthaus of Vienna, Brucknerhaus of Linz, Festspielhaus w Baden-Baden, w Sali Beethovena w Bonn, w Jarhunderthalle Hoechst we Frankfurt, w Sali Franza Liszta w Budapeszcie, w praskim Rudolfinum, w Rosengarten w Mannheim, a także w prestiżowych salach w Amsterdamie, Mokswie, Sankt Petersburgu, Monachium, Segedynie, Biel/Bienne? i w rejonie Estremadury w Hiszpanii. W Izraelu prowadził orkiestrę The Israel Sinfonietta Beer Sheva. W Brazylii - and in Brasil orkiestrę Santo André. W czerwcu 2011 roku w Santiago uczestniczył w wyjątkowym projekcie z Chilijską Orkiestrą Symfoniczną.
W styczniu i lutym 2016 roku odbył tournée po USA z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.
Zbiór dzieł, które prowadził od 1991 roku zawiera takie kompozycje jak Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka, Cyganerię Giachomo Pucciniego, Salome Richadra Straussa, Nabucco, Rigoletto Traviatę i Trubadura Giuseppe Verdiego, Così fan tutte, Don Giovanniego, Wesele Figara Wolfganga Amadeusza Mozarta, Rapsodię Satanicę i Rycerskość wieśniaczą Pietra Mascagniego, Cyrulika sewilskiego Gioacchino Rossiniego, Normę Vincenza Belliniego, Carmina Burana Carla Orffa, I Due timidi i La notte di un nevrastenico Nino Roty.
Massimiliano Caldi pracował także nad rekonstrukcjami XIX-wiecznych oper: Il Macco Ferdinanda Ranuzziego, która poprowadził w Teatro Guardassoni w Boloni w roku 2006 oraz Don Bucefalo i Re Lear Antonia Cagnoniego, prowadząc je w 2008 i 2009 roku w trakcie festiwalu Valle d'Itria w Martina Franca. W trakcie ostatniego Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie (2011) dyrygowa operą Pierre de Medicis Józefa Michała Poniatowskiego - było to pierwsze polskie wykonanie tej opery. Massimiliano Caldi chętnie prowdzi także współczesne pektakle operowe. Dyrygował światową premierą opery Peter Uncino Tutiny i Nevebianca Betty. Wśród jego artystycznych osiągnięć są także premierowe wykonanania dzieł symfonicznych, między innymi Limen and Midrash Temurah Carla Alessandro Landiniego,Pentalogon Quintett Ivana Fedelego, 1260 North Wetherly Drive Carla Boccadoro, uwertury Chatrang Ludovico Einaudiego, Invano morte desio Carla Galantego, Ego Alter.