stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Mazzoll Jeden Dźwięk Dobie Second Hand Opinie (3)

Mazzoll Jeden Dźwięk Dobie Second Hand. Kompozycja, która powstała w 1994 roku pod wpływem spotkania z Evanem Parkerem (angielskim wirtuozem saksofonu i jedną z czołowych postaci europejskiej sceny muzyki improwizowanej) oraz guru swobodnej improwizacji - kompozytorem, teoretykiem, producentem i gitarzystą improwizującym: Derekiem Bailey'em, który po zapoznaniu się z pracami poszukującego własnej drogi wyrazu-młodego klarnecisty, osobiście zaprosił Mazzolla do Londynu na kolejną edycję swojego festiwalu improwizatorów Company Week.

paź 13

niedziela, g. 18:00

bilety 85 zł
Kup bilet
lis 30

sobota, g. 18:00

Sopot,
bilety 43 - 85 zł
Kup bilet
Po powrocie Mazzoll stał się jednym z filarów i twórców tzw. yassu-czyli zrewolucjonizowanej wersji myślenia o improwizacji-w jego wydaniu przybierającej bardzo radykalne formy-poczynając od free, przez wolną improwizację, muzykę współczesną, muzykę graficzną, na performance kończąc. Stworzył też forum improwizacji artystów różnych dziedzin sztuki nazwany przez niego Dyfuzją.

jazz - koncerty w Trójmieście


Po pionierskim okresie 4 lat poszukiwań z grupą Miłość, rozpoczyna własny, indywidualny proces rozwoju i poszukiwań-tworząc grupę Niebieski Lotnik (Olter-Walicki), a następnie Mazzoll & Arhythmic Perfection, której płytę "a" uznano za najważniejszą płytę Yassu (Rafał Księżyk). W tym czasie wyjeżdża za granicę.

W Niemczech pod auspicjami Tony Oxleya jako producenta wydaje płytę "perplex" uznaną za jedną ze 100 najważniejszych nagrań muzyki improwizowanej w Europie. Wyjeżdża do Amsterdamu gdzie tworzy muzykę do filmu o Remie Koolhasie pt. "point city" bazującego na jego architekturze i strukturach, notatkach, projektach. Później z grupą Arhythmic występuje na festiwalu Audio Art Marka Chołoniewskiego. Spotyka i gra serię koncertów z Alfredem Harthem (podczas wspólnej trasy po raz pierwszy wykonuje pierwotną wersję "Jednego Dźwięku"), następnie warsztaty i wspólny koncert z Peterem Kowaldem oraz Olgą Szwajgier (za projekt ten otrzymał nagrodę Ministra Kultury za projekt edukacyjny "Sybilla"), spotyka także w tym czasie Zdzisława Piernika, przygotowuje wykonania partytur graficznych i muzyki intuitywnej oraz kooperacje z muzykami japońskimi Kazuhisa Uzihashi i grupą Altered States (występy w sali Kongresowej na Warsaw Summer Jazz Days). Gra też trasę po Europie z kwartetem Brotzmann, Dobie, Hano, Mazzoll. Grał też serię koncertów z Django Batesem (zdobywcą muzycznego Nobla, nagrody duńskiej Jazz Paar) w ramach orkiestry Jazz Baltica skupiającej największych improwizatorów Europy.

W 1995 roku w legendarnym klubie Mózg, wykonuje, nagrywa i dokumentuje po raz pierwszy kompozycję "Jeden Dźwięk". Partytura, którą stanowi przypadkowo znaleziony znak kolejowy specjalnie spreparowany i opisany na tę okazję, przewiduje nieprzerwane wykonanie dźwięku C przy pomocy oddechu cyrkulacyjnego wraz z wszystkimi konsekwencjami alikwotyczno-rytmicznymi tej techniki oraz indywidualnych preferencji wykonawcy. Utwór w premierowym wykonaniu trwał 57 minut 57 sekund zbliżając się tym samym do ideału zapisu i partytury określającej czas trwania na +/- 60 minut.

"Mazzoll Jeden Dźwięk Dobie Second Hand" to spotkanie założyciela legendarnej brytyjskiej formacji B-shops for the poor, gitarzysty Jona Dobiego oraz Jerzego Mazzolla. Poznali się za pośrednictwem Petera Brotzmana, z nim też grali jako trio. Teraz spotykają się by nagrać płytę w duecie, a cykl koncertów będzie opisem przestrzeni pomiędzy kontemplacyjnym charakterem Jednego Dźwięku, a szerokimi możliwościami improwizacji elektro-akustycznej początku XXI wieku. Będzie to spotkanie dwóch erudytów muzycznych którego poziom gwarantuje ich doświadczenie, wiedza i wirtuozeria.

POCZĄTEK KONCERTU: GODZ. 18:00
BILETY W CENIE 5 PLN DO NABYCIA PRZED KONCERTEM
ZAPRASZAMY!!!