12 grudnia (poniedziałek) o godzinie 17:00 w Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Śródmieście" przy ulicy Armii Krajowej 44 w Gdyni odbędą się spotkania edukacyjne dla pacjentów i ich rodzin w ramach drugiej edycji kampanii dotyczącej raka prostaty "Męska Sprawa".
Rak prostaty jest drugą przyczyną zachorowalności i umieralności wśród mężczyzn w Polsce. Z myślą o osobach chorych, a także zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego oraz ich rodzinach rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Męska Sprawa". Jej celem jest stworzenie wieloaspektowego zaplecza edukacyjnego z udziałem zarówno lekarzy, jak i pielęgniarek.
Spotkania edukacyjne organizowane w ramach kampanii to możliwość skorzystania z porad specjalisty dot. raka gruczołu krokowego, a także okazja do pogłębienia wiedzy na temat konieczności wykonywania badań profilaktycznych, objawów i leczenia raka prostaty oraz przeciwdziałania odległym skutkom choroby.
Prowadzenie działań z zakresu edukacji pacjentów czy osób zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego może przyczynić się w przyszłości do poprawy wykrywalności raka gruczołu krokowego w początkowym stadium nowotworu, co jednoznacznie zwiększa szansę na całkowite wyleczenie pacjenta - mówi prof. Tomasz Demkow, Sekretarz Polskiego Towarzystwa Urologicznego
Dodatkowo rozszerzenie relacji pacjent - lekarz o bliskich pacjenta, to ważny krok w procesie edukacji i profilaktyki - dodaje.
W trakcie pierwszej edycji ponad 5 700 pacjentów, ich rodzin i bliskich skorzystało ze spotkań edukacyjnych. Podczas wizyt odbyły się liczne dyskusje, a eksperci najczęściej odpowiadali na pytania dotyczące m.in. terapii, aktywności seksualnej czy diety. Doświadczenie pokazało, że kluczową rolę w terapii i procesie zdrowienia pełni wsparcie i pomoc najbliższych.
Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki kampanii informacje o tym, jak ważna jest profilaktyka oraz jak wesprzeć osobę chorą, mają szansę dotrzeć do najbardziej zainteresowanych, nie tylko mężczyzn, ale też ich partnerek życiowych czy córek.
Informacje na temat kampanii "Męska Sprawa"
Kampania "Męska Sprawa" powstała w odpowiedzi na istniejącą potrzebę edukacji prowadzonej na wielu poziomach, która obok samych chorych oraz osób będących w grupie ryzyka, włączałaby rodziny i bliskich pacjentów. Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej mają przyczynić się bezpośrednio do wzrostu świadomości mężczyzn w zakresie konieczności kontrolowania swojego stanu zdrowia i przeciwdziałania odległym skutkom choroby. Dodatkowo mają poprawić ścisłe przestrzeganie zaleceń lekarskich wśród pacjentów, będących w trakcie i po terapii.
W kampanii "Męska Sprawa" podkreśla się umiejętne stworzenie relacji pomiędzy wszystkimi osobami zaangażowanymi na każdym etapie leczenia, gdyż ich aktywny udział jest niezbędny w powodzeniu terapii.
Kampanię "Męska Sprawa" wspiera Krzysztof Krauze, reżyser, który na raka prostaty choruje od 5 lat. Osobiste doświadczenie choroby pozwala mu dzielić się zdobytą wiedzą. We wrześniu 2010 r. stworzył nawet swój antyrakowy dekalog ze wskazówkami dla chorych i ich rodzin.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Partnerem kampanii jest Stowarzyszenie Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder im. prof. T. Koszarowskiego "Gladiator". Sponsorem kampanii jest firma AstraZeneca Pharma Poland.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na plakatach informacyjnych w ośrodkach edukacyjnych przy poradniach urologicznych, a także na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl w zakładce "Kampania Męska Sprawa".