W czwartek, 7 lipca, ciąg dalszy cyklu edukacyjnego dla pacjentów i ich rodzin w ramach kampanii dotyczącej raka prostaty "Męska Sprawa".
Spotkanie odbędzie się w Domu Seniora przy ul. 3 Maja 27/31 w Gdyni o godz. 15:00.
Rak prostaty jest drugą przyczyną zachorowalności i umieralności wśród mężczyzn w Polsce. Z myślą o osobach chorych, a także zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego oraz ich rodzinach powstała ogólnopolska kampania edukacyjna "Męska Sprawa". Jej celem jest stworzenie wielopłaszczyznowego zaplecza edukacyjnego z udziałem zarówno lekarzy, jak i pielęgniarek.
Podczas spotkań będzie możliwość skorzystania z porad specjalisty dotyczących objawów raka gruczołu krokowego i jego leczenia, a także poprawy jakości życia w czasie terapii.
W ramach kampanii zaplanowano 100 spotkań edukacyjnych w całej Polsce. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na plakatach informacyjnych w ośrodkach edukacyjnych przy poradniach urologicznych, a także na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl/kampania.
Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki spotkaniom edukacyjnym informacje o tym, jak ważna jest profilaktyka oraz jak wesprzeć osobę chorą, mają szansę dotrzeć do najbardziej zainteresowanych, nie tylko mężczyzn, ale też ich partnerek życiowych czy córek.
Informacje na temat kampanii "Męska Sprawa"
Kampania "Męska Sprawa" powstała w odpowiedzi na istniejącą potrzebę edukacji prowadzonej na wielu poziomach, która obok samych chorych oraz osób będących w grupie ryzyka, włączałaby rodziny i bliskich pacjentów. Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej mają przyczynić się bezpośrednio do wzrostu świadomości mężczyzn w zakresie konieczności kontrolowania swojego stanu zdrowia i przeciwdziałania odległym skutkom choroby. Dodatkowo mają poprawić ścisłe przestrzeganie zaleceń lekarskich wśród pacjentów, będących w trakcie i po terapii.
W kampanii "Męska Sprawa" podkreśla się umiejętne stworzenie relacji pomiędzy wszystkimi osobami zaangażowanymi na każdym etapie leczenia, gdyż ich aktywny udział jest niezbędny w powodzeniu terapii.
Ambasadorem kampanii "Męska Sprawa" został Krzysztof Krauze, reżyser, który na raka prostaty choruje od 5 lat. Osobiste doświadczenie choroby pozwala mu dzielić się zdobytą wiedzą. We wrześniu 2010 r. stworzył nawet swój antyrakowy dekalog ze wskazówkami dla chorych i ich rodzin.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Partnerem kampanii jest Stowarzyszenie Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder im. prof. T. Koszarowskiego "Gladiator". Sponsorem kampanii jest firma AstraZeneca Pharma Poland.