Wejście statku do portu w Gdańsku zostało zaplanowane na godz. 15. Tymczasem na Targu Rybnym, w godzinach 11.00-21.00 rozstawione będzie Miasteczko Maersk, oferujące podróż w świat transportu morskiego, konteneryzacji, wielkich jednostek pływających, a także możliwość poznania załogi pierwszego statku Triple-E.
Kto gotuje posiłki? Jak marynarze kontaktują się ze światem? Co robią w czasie wolnym? Czy wolno im łowić ryby z burty statku? Odpowiedzi na te wszystkie pytania odwiedzający znajdą w specjalnej strefie wystawowej przygotowanej przez Maersk Line.
Część interaktywna zaprezentuje 6 filmów poświęconych różnym elementom konstrukcji statku i jego budowie. Wszystkie opisy będą także dostępne w języku angielskim.
W mobilnym kinie w Miasteczku Maersk odwiedzający obejrzą film "We Are maersk" i będą mogli poznać tajniki firmy nie tylko w zakresie transportu morskiego.
Na najmłodszych czekają specjalne animacje oraz konkursy plastyczne zainspirowane statkiem i tematyka morską.
Tym, którzy będą chcieli zobaczyć statek Triple-E z bliska firma oferuje specjalne rejsy statkami wycieczkowymi spod Miasteczka Maersk prosto na terminal DCT, gdzie z morza będzie można podziwiać największy kontenerowiec świata.
Szczegóły na temat godzin wypłynięć będą podane stronie internetowej dedykowanej projektowi (
worldslargestship.com/gdanskpl/) w lokalnych trójmiejskich mediach oraz na fan stronie firmy Maersk Line na Facebooku.
Skąd nazwa Triple-E?Pochodzi ona od wyrażonej w języku angielskim idei, która przyświecała konstruktorom jednostki: "Economy of scale, Energy efficient and Environmentally improved", czyli "ekonomia skali (przekonanie, że duży może więcej), energetycznie wydajny i bardziej przyjazny środowisku".
Ekonomię skali wyraża rozmiar jednostki, która może zabrać 16 proc. kontenerów więcej (w sumie 18 tys.) niż jej największa poprzedniczka, Emma Maersk (15,5 tys.).
Wydajność energetyczna i poszanowanie środowiska wyraża się w przekonaniu, że statek wcale nie musi być bardzo szybki, natomiast powinien oszczędzać przyrodę. Choć jednostka może pływać z maksymalną prędkością 23 węzłów (ok. 43km/h) to najbardziej ekonomiczna i ekologiczna jest przy niższych prędkościach. Jeśli płynie z prędkością 17,5 węzła (ok. 30 km/h) to emituje jedynie 32 proc. dwutlenku węgla, który emitowałaby przy prędkości maksymalnej.