stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Duet (występujący przez lata w zespole ROBOTOBIBOK) powstał w 2004 r. we Wrocławiu jako swobodnie improwizujący kolektyw, którego myślą przewodnią było poszukiwanie nowych rozwiązań w obrębie formuły duetu.

sty 19

niedziela, g. 19:30

Gdynia,
bilety 43 zł
sty 23-24

czwartek - piątek, g. 20:00

Gdańsk,
bilety 89 zł
Majewski i Suchar inspirowani dokonaniami takich mistrzów jak DON CHERRY, ED BLACKWELL, MAX ROACH tworzą muzykę akustyczną, podbarwioną w dźwiękowym tle syntezatorem minimoog, perkusjonaliami i samplerem. Najbardziej zainteresowani są surowym brzmieniem duetu /trąbka, perkusja/, w którym to uzyskują największą ekspresję i swobodę. Ich styl jest silnie impresjonistyczny, w pewnym sensie melancholijny, organicznie tworzący własny muzyczny mikroświat.

jazz - koncerty w Trójmieście


Kuba Suchar - perkusja, minimoog
Artur Majewski - trąbka, elektronika

Mikrokolektyw jako mikro-zespół jest jednostką otwartą na kolaboracje i wszelkiego rodzaju próby poszerzenia składu. Do tej pory Mikrokolektyw występował wspólnie z ROB MAZUREK i MAURIZIO TAKARA (SAO PAULO UNDERGROUND), MARCIN DYMITER (EMITER), oraz koncertował jako część ansamblu EXPLODING STAR ORCHESTRA. Zespół koncertował m.in. we Włoszech, Słowenii i na Słowacji.

Dotąd nagrywały tu amerykańskie gwiazdy - Anthony Braxton, Archie Sheep, Billy Bang czy San Ra Arkestra. Teraz w szeregach legendarnej chicagowskiej wytwórni debiutują Polacy - wrocławski duet Mikrokolektyw. Trudno wyobrazić sobie lepsze towarzystwo. Wszak Braxton, Sheep, San Ra czy powołany przed laty do życia i prowadzony przez Roscoe Mitchella Art Ensemble of Chicago to królowie jazzowej awangardy. Muzycy wrocławskiego Mikrokolektywu - trębacz Artur Majewski i perkusista Kuba Suchar - długo pracowali na to wyróżnienie. To przecież oni współtworzyli przez lata rewelacyjną polską kapelę Robotobibok, współpracując jednocześnie z takimi tuzami światowego jazzu jak Rob Mazurek i jego Exploding Star Orchestra czy Sao Paulo Underground.
Mikrokolektyw to już inna bajka. Majewski i Suchar grają w duecie od sześciu lat. Zdążyli więc do perfekcji opanować wspólny język, wypracować własny, niepowtarzalny styl oparty przede wszystkim na swobodnej improwizacji, wzajemnych muzycznych dialogach. "Revisit" jest więc kapitalnym podsumowaniem ich wieloletnich doświadczeń. Muzycy wspierają się tu odrobiną elektroniki - archaicznym syntezatorem minimoog, a także samplerami, które nie grają może w zespole pierwszych skrzypiec, ale mocno stanowią o oryginalności brzmienia ich muzyki. Przy ich akompaniamencie Majewski i Suchar odlatują w krainę swobodnych improwizacji. I krzyżują w nich proste melodie z nieco bardziej ekspresjonistycznymi frazami trąbki, a mocno pulsujące, afrykańskie rytmy, z doświadczeniami brzmieniowymi i rytmicznymi, jakich Suchar ma na podorędziu chyba tysiące.
Mikrokolektyw potrafi też genialnie wprowadzić w trans. Powtarzana w nieskończoność melodia "Lipuko" przeradza się w którymś momencie w jednorodną ścianę barw, na której tle swoją symfonię dźwięków rozpoczynają syntezatory i napędzająca muzyczną machinę perkusja.
Zapowiadając to nagranie, Delmark napisał, że Mikrokolektyw brzmi jak "kartografowie z odległej przyszłości". Coś w tym jest, bo muzyka duetu faktycznie brzmi jak daleka podróż w czasie.
Trzymający w napięciu, bardzo mocny debiut Polaków na światowej scenie. (Tomasz Handzlik / Gazeta Wyborcza)

Kuba Suchar i Artur Majewski stworzyli Mikrokolektyw w 2004 r. we Wrocławiu. Od początku istnienia eksperymentują z brzmieniem, którego trzon zawsze stanowi trąbka i perkusja. Do podstawowego instrumentarium dodają inne elementy, jak różnego rodzaju perkusjonalia, syntezator (moog) czy sampler, by delikatnie urozmaicić treść muzyczną, która w swojej formie bywa ascetyczna i surowa - z jednej strony, a ekspresyjna i lekka - z drugiej. 
REVISIT ma w sobie coś z rytuału szamańskiego. Trąbka kusi, zaczepia, zaprasza by wejść dalej, a wtedy przejmuje nas perkusja...czasem hipnotyczna, czasem nieobliczalna i co jakiś czas wybudzająca z transu. Poszczególne utwory bywają niepokojące, by po chwili wprowadzić słuchacza w błogi stan spokoju. Suchar i Majewski to szamani, którzy decydują, co wydarzy się z uczestnikiem obrzędu. Czy następuje katharsis? To już kwestia indywidualna. Z dużym prawdopodobieństwem pojawi się uzależnienie.
Zespół od samego początku chętnie podejmował współpracę z innymi twórcami, m.in. z Robem Mazurkiem i Maurizio Takara (Sao Paulo Underground), Marcinem Dymiterem (Emiter). Mikrokolektyw koncertował też jako część ansamblu Exploding Star Orchestra.
Zespół ma na swoim koncie koncerty w Europie, USA, oprócz tego wystąpili na wielu ważnych festiwalach, m.in. Saalfelden Jazz Festival, World Music Festival w  Chicago, The Tel Aviv White Night Festival, Dour festival, Leipziger Jazztage, Art Rock Festival w Saint-Brieuc, Warsaw Summer Jazz Days, Warsaw JVC Jazz Festival, Gdynia Summer Jazz Days. (Jazzarium.pl)

Informacja o biletach

super zniżka* na KARTĘ DO KULTURY (limitowana liczba): 10 zł przedsprzedaż / 15 zł
zniżka* dla studentów: 15 zł przedsprzedaż / 20 zł
normalne: 25 zł przedsprzedaż / 35 zł

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej i KARTY DO KULTURY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Okres przedsprzedaży kończy się na 2 dni przed datą koncertu.

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Nie ma możliwości rezerwacji biletów w cenie przedsprzedaży. / Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. / Za bilety można zapłacić przelewem na konto Klubu (po uzgodnieniu z kasą) i odebrać bilety przed koncertem. / Liczba biletów zniżkowych na Kartę do Kultury limitowana. / Miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. / Na koncercie obowiązuje zakaz fotografowania i rejestrowania.