Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Milczenie syren - spektakl gościnny (2 opinie)

performance spektakl muzyczny
kasy:
58 555-22-35
wystawia:
Teatr Atelier Sopot
Twoja ocena to: 5
Nowy Teatr w Warszawie
Milczenie syren

"Milczenie syren " to widowisko z pogranicza teatru, filmu, performansu i koncertu inspirowane nowelą Franza Kafki w reżyserii Michała Pepola z Nowego Teatru z Warszawy.

Śpiew stanowi o sile syren, a praca z dźwiękiem pod ich urokiem to perwersyjne marzenie niejednego muzyka. Sam chciałbym posiąść syrenią moc i zawsze umieć uwodzić publiczność. Wymagałoby to jednak bezwarunkowego otwarcia się na ciemne strony własnej podświadomości. Spotkanie z syreną to spotkanie z sobą samym, z najbardziej czułym i delikatnym, a jednocześnie podlegającym autocenzurze fragmentem własnego, schowanego ja.

Niech więc to będzie koncert - wyzwolenie: z jarzma konwencji, gatunków, przyzwyczajeń czy oczekiwań. Niech to będzie koncert - hybryda, tak jak hybrydą jest syrena.

Patrzmy syrenie w oczy i słuchajmy jej. Słuchając jej, słuchajmy siebie. Dajmy się uwieść polifonii głosów człowieka, wiolonczel, mieszkańców oceanu. Niech Saariaho wciągnie w wir i rzuci urok, niech Kafka sprawi, iż syreny zamilkną, niech Sikorski zrekonstruuje ich melancholijną pieśń, niech Hendrix omami nas i wessie pod wodę, niech Schubert zmieni syrenie płeć, niech Glass skaże na dryfowanie, a Buckley niech udowodni, że nie przed syrenami nie da się uchronić. Michał Pepol

Scenariusz i program: Michał Pepol
Realizacja dźwięku i obrazu: Robert Migas
Realizacja świateł: Patryk Adamski
Kostiumy: Monika Kaleta

Wykonawcy:
Magdalena Cielecka - głos
Michał Pepol - wiolonczele, pianino
Wieloryby

Projekt powstał z inspiracji wystawą "Syrena herbem twym zwodnicza" na zamówienie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Premiera koncertu odbyła się 8 czerwca 2017 w MSN

---

Magdalena Cielecka
Aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Jeszcze w czasie studiów zadebiutowała na deskach Teatru Starego, z którym współpracowała przez kilka następnych lat. W 1999 roku dostała Nagrodę im. A. Zelwerowicza dla najlepszej aktorki sezonu aż za trzy role: tytułową w "Iwonie, księżniczce Burgunda", Candy w "Niezidentyfikowanych szczątkach ludzkich" i Judytęw "Księdzu Marku" w Teatrze TV. Od 1998 roku gra w teatrach warszawskich. Najczęściej występowała w Teatrze Rozmaitości, gdzie grała w spektaklach Grzegorza Jarzyny i Krzysztofa Warlikowskiego. Za rolę w "Burzy" otrzymała Feliksa Warszawskiego. Od 2008 roku jest aktorką Nowego Teatru. Można też ją oglądać w przedstawieniach teatrówImka i Och-Teatr. W 1995 roku Magdalena Cielecka rozpoczęła swoja karierę filmową. Zagrała w filmie "Pokuszenie". Za tę rolę otrzymała wiele prestiżowych nagród w Polsce i za granicą. Ogromną popularność zdobyła grając w takich filmach jak: "Samotność w sieci", "Zakochani" czy "Egoiści". Zagrała w wielu serialach telewizyjnych.W 2008 jako aktorka z filmu "Katyń" była obecna na festiwalu w Berlinie i na gali oscarowej.

Michał Pepol
Wiolonczelista, członek Royal String Quartet, twórca nieoczywistych konceptów muzyczno-teatralnych. Wraz z kwartetem intensywnie koncertuje w kraju i za granicą, występuje w ramach renomowanych festiwali. Jest współzałożycielem i współorganizatorem Festiwalu Kwartesencja, który stwarza miejsce nie tylko dla klasycznego repertuaru, ale także dla poszukiwań i eksperymentów z pogranicza wielu sztuk. Związany z prestiżową brytyjską wytwórnią Hyperion, dla której nagrał albumy z kompletem kwartetów Szymanowskiego, Góreckiego, Pendereckiego, Lutosławskiego, Szymańskiego i Mykietyna. Od 2012 współpracuje z Nowym Teatrem w Warszawie (projekt "Nowa Warszawa" ze Stanisławą Celińską oraz spektakl Krzysztofa Warlikowskiego "Francuzi"). W 2016 roku, we współpracy z artystą wizualnym Pawłem Bownikiem przygotował i wykonał swój pierwszy monodram muzyczny "Dźwięk odnaleziony" (Nowy Teatr, listopad 2016 r.). "Milczenie Syren" to drugi autorski koncept Michała Pepola, w którym w interesujący sposób poszerza on przestrzeń artystycznego przekazu, konstruując nieoczywiste dialogi pomiędzy wiolonczelą, głosem, ciałem, obrazem, multimediami i ciszą.

Przeczytaj także