main:
MAD MAX + STEVE D aka RECYVER DOGS liveact + dj sets (Tresor/Catzilla - Berlin)
R|EE|DD liveact
LAMENT
KERTH vs ESSENCE
fountain:
INFECT aka KUDELSKY (b-day set)
QUANTUM MEKK
SB
wjazd: do północy 10/15/20, po północy 15/20/25
Jeżeli chcesz wejść na imprezę za 15 pln do godziny 00:30, to wyślij
do 18:00 w dniu imprezy email z imieniem i nazwiskiem na
minimalnation@qualitymusic.pl i postępuj z instrukcjami.
Rok temu w Sfinksie pojawił się Mad Max - jeden z najbardziej charakterystycznych rezydentów berlińskiego Tresora. Wtedy to narodził się pomysł zorganizowania kolejnej imprezy na której wystąpić miałby u boku swojego wieloletniego współpracownika Steve'a D - z którym to tworzą projekt Recyver Dogs. Ich live w Sfinksie zaplanowany jest na 2 godziny, ponadto zarówno obaj zaprezentują się w godzinnych setach dj-skich. Dodatkowo z liveactowym debiutem w 3miescie wystąpi Edd (aka R|EE|DD), a całość supportować będą: Lament, Kerth i Essence. To będzie zdecydowanie najostrzejsza edycja Minimal Nation, dlatego też mniejszą salę okupować będą delikatniejsze dźwięki minimal-techouse oraz progressive. Serwować je będą: Infect (w urodzinowym secie), Quantum Mekk i SB, oraz goście z dużej sali prezentujący swe łagodniejsze oblicze.
RECYVER DOGS
to aktywny od niemal 10 lat liveactowy projekt wieloletnich rezydentów Tresora - Mad Maxa i Steve'a D. Duet jest o tyle niezwykły, iż 90% stworzonego przezeń materiału nigdy nie trafia na nośniki audio i wykorzystywane jest wyłącznie w występach live - panowie mają na koncie zaledwie 5 ep i pojedyncze utwory pojawiające się na tresorowych kompilacjach. Sporą popularność zdobył wydany na DVD "Recyver Dogs - Live at Tresor Berlin" czyli zapis liveactu z 2004 roku w formie audiowizualnej.
Recyver Dogs rozpoczęło się na dobre po spotkaniu z Thomasem Ryschawi w Berlinie. Thomas był wówczas bardzo zaangażowany w tworzenie software'u do produkcji muzyki elektronicznej, niemniej jednak w jego dokonaniach brakowało ostatecznej koncepcji co do przeznaczenia napisanych programów. To wkład Maxa i Steviego D pozwolił na rozwój powstałego oprogramowania w określonym kierunku - soft Thomasa stał się idealnym narzędziem do grania improwizowanych liveactów. Tak właśnie narodził się główny cel Recyver Dogs - nie tylko produkować muzykę, ale jednocześnie usprawniać służący ku temu software. Większośc producentów poszukuje odpowiedniego sprzętu i programu który pozwoli im na granie liveactów w klubach, czego skutkiem jest najczęściej odtwarzanie produkcji w trakcie imprezy. W przypadku Recyver Dogs sprawa wygląda inaczej - za każdym razem ich utwory grane na żywo są w dużej mierze improwizowane. Ci którzy widzieli ich liveacty na własne oczy mogą zaświadczyć. W trakcie występów Max skupia się na perkusyjno-rytmicznych aranżacjach, natomiast domeną Steviego jest wywodząca się z jego muzycznego wykształcenia kwestia linii melodycznych. Ale na żywo - wszystko może się zmienić... To kwestia którą udało im się opanować po mistrzowsku - słuchacz dostaje to na co czekał, jednak za każdym razem w zmienionej formie.
Styl Recyver Dogs to dynamiczna mieszanka inspiracji twardym brzmieniem rodem z Chicago (Armani, Dj Rush) z klasycznie berlińskim podejściem do techno. Dzięki swojemu oryginalnemu podejściu do muzycznego tematu, Max i Stevie swoje występy zaprezentowali w klubach całej zachodniej Europy - od Wielkiej Brytanii do Hiszpanii, a także na słynnym amerykańskim festiwalu Detroit Electronic Music Festival (DEMF), będącym największym corocznym wydarzeniem dla wszystkich fanów muzyki techno.
MAD MAX
Dj Mad Max, czyli Jens Greule, rozpoczął swoją oficjalną działalność dj’ską w lutym 1983, jako rezydent w klubie 370 w Pforzheim w Niemczech, gdzie grywał szeroki przekrój muzyczny: Funk, Jazz, Rock, Reggae, New Wave, Punk, Electro, Soul, House.. W latach 1985 do 1987 każde wakacje spędzał na Ibizie, gdzie zainspirowany plemienno-perkusyjnym brzmieniem poszerzał swe horyzonty muzyczne; wizyty te pozostawiły w jego świadomości trwały ślad do dnia dzisiejszego i nadały .
W marcu 1988 Jens przeniósł się do Barcelony, gdzie natychmiast podjął pracę jako rezydent klubu Fibra Optic, a w kilka miesięcy później zmienił miejsce zatrudnienia na dyskotekę dla 8000 osób o nazwie Atlantida w Sitges. Po zakończeniu sezonu wrócił do południowych Niemiec gdzie prężnie działał w klubie Sigmarigen aż do 1991; zaraz potem przeprowadzil się z powrotem do rodzinnego Pforzheim. Tam zajął się poważnym przedsięwzięciem na własną rękę – otwarciem i nadzorowaniem klubu Opera, gdzie przez 2 lata organizował imprezy m.in. z Svenem Vathem, Paulem van Dykiem czy Glorią Gaynor. W 1993 otwarto filię klubu Opera, w związku z czym Mad Max przeniosł się do Lipska, gdzie objął rezydenturę zajmował się bookingami artystów. W lutym 1994 we współpracy z Raikem E rozpoczął nadawanie audycji poświeconej muzyce techno o nazwie „Stunde Null” („Godzina Zero”) na falach seksońskiego radia NRJ. Do grudnia 1997 w eter poleciało ponad 200 transmisji na żywo (z czego 146 wyprodukowanych przez Jensa), a wśród gości pojawili się m.in. Laurent Garnier, Sven Vathm Dr Motte, Luke slater, Robert Hood.
W 1995 roku Max po raz pierwszy w berlińskim Tresorze na zaproszenie Steve’a D i wkrótce później rozpocząl tam swoją comiesięczną rezydencję. W 1998 podjął dodatkowo stałą pracę w wytwórni, gdzie zresztą pracuje do dziś. Solowe projektyMaxa obejmują lata 1994-1998 i wydane zostały naładem wytwórni Acacia, Definite i UnGleich. Po dzień dzisiejszy Max ma na koncie ponad 2300 zagranych imprez i niemal ćwierć wieku kariery jako dj.